Nu är den förbannade sommaren över!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Äntligen har värmen försvunnit och sommaren är i stort sett över!
Personligen så tycker jag att sommaren är oerhört överskattad. Sommar är bara krossade förväntningar, värmeslag, spöregn, massa djur som bits, sticks och nyps helt oprovocerat och olidligt ljusa kvällar och nätter. Allt negativt brukar drabba mig på sommaren. Jag har oftast blivit uppsagd från mina jobb under sommaren, vänner och bekanta har dött, priserna på allt går upp och en massa idiotiska uteserveringar dyker upp överallt där det sitter en massa solglasögonprydda nötter och inbillar sig att de är på något café i Paris.

Nu är det snart höst och vinter och då kommer mörka och mysiga kvällar, TV-kanalerna rycker upp sig, skrivarambitionerna och fantasin kommer tillbaka och julen närmar sig. Då kommer Tomten med fina julklappar!
Jag älskar november och december! Tänk er diset som lägger sig över gator och torg, mörkret som sänker sig redan vid tretiden på eftermiddagen. Då ska ni ta en promenad i era hemkvarter, gläds åt flimret från dator- och TV-apparaterna från era grannars hem och se fram emot när du själv kan sätta dig vid datorn samtidigt som pan-pizzan ligger i ugnen och gottar till sig

Den tiden kommer och snart är den här!
Last edited by gammalhardrockare on 23 Jul 2005, 23:22, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Äntligen har värmen försvunnit och sommaren är i stort sett över!
Personligen så tycker jag att sommaren är oerhört överskattad. Sommar är bara krossade förväntningar, värmeslag, spöregn, massa djur som bits, sticks och nyps helt oprovocerat och olidligt ljusa kvällar och nätter. Allt negativt brukar drabba mig på sommaren. Jag har oftast blivit uppsagd från mina jobb under sommaren, vänner och bekanta har dött, priserna på allt går upp och en massa idiotiska uteserveringar dyker upp överallt där det sitter en massa solglasögonprydda nötter och inbillar sig att de är på något café i Paris.

Nu är det snart höst och vinter och då kommer mörka och mysiga kvällar, TV-kanalerna rycker upp sig, skrivarambitionerna och fantasin kommer tillbaka och julen närmar sig. Då kommer Tomten med fina julklappar!
Jag älskar november och december! Tänk er diset som lägger sig över gator och torg, mörkret som sänker sig redan vid tretiden på eftermiddagen. Då ska ni ta en promenad i era hemkvarter, gläds åt flimret från dator- och TV-apparaterna från era grannars hem och se fram emot när du själv kan sätta dig vid datorn samtidigt som pan-pizzan ligger i ugnen och gottar till sig

På vissa sätt så är du en lite underlig man Image

Själv önskar jag inget hellre än att värmen skall komma tillbaka. Det enda som får mej att längta till att sommaren skall ta slut är att vi får hämta vår nya bil i slutet av Augusti, och det är första och sista gången jag längtar efter slutet på sommaren, det kan jag lova.
Last edited by ozzman on 24 Jul 2005, 00:17, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

GammalHardrockare wrote:Jag älskar november och december! Tänk er diset som lägger sig över gator och torg, mörkret som sänker sig redan vid tretiden på eftermiddagen. Då ska ni ta en promenad i era hemkvarter, gläds åt flimret från dator- och TV-apparaterna från era grannars hem och se fram emot när du själv kan sätta dig vid datorn samtidigt som pan-pizzan ligger i ugnen och gottar till sig

Som norlänning är jag beredd att hålla med, fast nån jävla dis vill jag inte se. Jag vill se snö, och i stora drivor!

Ps. Å inte blev det några nattliga nakenbad med någon strandnymf i år heller...
Last edited by lumberjack on 24 Jul 2005, 06:11, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lumberjack:
Ps. Å inte blev det några nattliga nakenbad med någon strandnymf i år heller...
För mig blev det flera nattbad uppe i Lappland (26 grader i vattnet!) men inte var jag naken och inte fan blev det med någon strandnymf. Jag var ensam.
Mitt första nattbad var helt spontant och oplanerat, stod på öronen rakt i tjärnet fullt påklädd. Ja, jag var berusad.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Ett korn av sanning finns det väl i det du säger. Inte för att jag skulle vilja vara utan sommaren på några villkor,men det blir lite upptrissat och kravfyllt på nåt sätt.....

uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Ja, äntligen börjar dem visa bra program på TV igen. Sen är det ju på hösten som det börjar släppas nya spel igen. Lagom till jul ska det komma ett nytt Zelda till Gamecube. men det är lite tråkigt att det blir kortare dagar. Det är mörkt när man åker till skolan på morgonen, och mörkt när man kommer hem.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Post by Långis »

Förstår inte hur man kan längta tll vintern. För mig är den kula slask och förfrysna tår. Snöröjning och inomhusaktiviteter. Jag avskyr den och gör inget annat än längtar till de två månader av värme vi får här uppe per år.
Vintern är absolut inget att se fram emot...
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Spekpanna wrote:Förstår inte hur man kan längta tll vintern. För mig är den kula slask och förfrysna tår. Snöröjning och inomhusaktiviteter. Jag avskyr den och gör inget annat än längtar till de två månader av värme vi får här uppe per år.
Vintern är absolut inget att se fram emot...
Amen.
Jag trodde jag var ensam sommarmänniska i ett forum fullt av isbjörnskramare och frostfantaster, tack för att du återgav mej tron på mänskligheten.

Långis

Post by Långis »

ozzman wrote:Amen.
Jag trodde jag var ensam sommarmänniska i ett forum fullt av isbjörnskramare och frostfantaster, tack för att du återgav mej tron på mänskligheten.
Så lite så. För övrigt skämsk jag lite över slarvstavfelen i mitt inlägg. Kan inte ens själv utläsa vad jag syftade på i vissa delar.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Spekpanna wrote:Så lite så. För övrigt skämsk jag lite över slarvstavfelen i mitt inlägg. Kan inte ens själv utläsa vad jag syftade på i vissa delar.
Som innehavare av forumets utan konkurrens mest dyslektiska fingrar så är jag inte direkt i en position att gorma över andras stavning, men den andra meningen fick mej att fundera ett tag Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

Självklart att man älskar sommaren! Speciellt denna sommaren när gräsmattan inte finns kvar.
Sol, värme och bad, det är väl livet. Kunna vara ute natten lång nedcabbat utan att frysa och hinka i sig mängder med öl.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

3-3 i sommar (Eddie, Spekis, jag) vs. vinter (Lumberjack, Rockarn, uy) matchen.
Rex verkar vara lite kluven.

Spänningen är olidlig, skall sommar- eller vintermänniskorna vinna denna hårda match
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

uy wrote:Ja, äntligen börjar dem visa bra program på TV igen. Sen är det ju på hösten som det börjar släppas nya spel igen. Lagom till jul ska det komma ett nytt Zelda till Gamecube. men det är lite tråkigt att det blir kortare dagar. Det är mörkt när man åker till skolan på morgonen, och mörkt när man kommer hem.
Nu ska ni inte tro att jag längtar till vintern. Jag föredrar egentligen våren, när allt börjar smälta, och det blir närmare sommaren för varje dag som går.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Egentligen så gillar jag inte höst och vinter men jag gillar mörkret, myset och att slippa dessa jävla förväntningar på att ha kul!
Jag gillar mörka tv-kvällar, pizzamys framför datorn, julstämning och liknande. Däremot så gillar jag inte kyla och snö men det får vi inte heller här på västkusten som tur är.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Däremot så gillar jag inte kyla och snö men det får vi inte heller här på västkusten som tur är.
Image

Tropiska västkusten.
Jag har varit i Göteborg i November och det var svinkallt, fuktigt och det blåste fan i mej så jävligt att bilarna for av vägen.
Post Reply