Smällphete Sigge
Smällphete Sigge
Vem var han egentligen? Jag antar att det var någon kompis till Eddie som spelade honom. Han sjöng ju några låtar och medverkade i Eddies filmer.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Smällphete Sigge
Gammal kompis till Eddie bara, väl. Han medverkade ju redan på 70-talets kassetter.
Dock har jag etts vagt minne utav, att han och Eddie Meduza blev ovänner på senare år. Men jag kommer inte ihåg NÄR och HUR.
Någon som vet?
Dock har jag etts vagt minne utav, att han och Eddie Meduza blev ovänner på senare år. Men jag kommer inte ihåg NÄR och HUR.
Någon som vet?
Smällphete Sigge
Har också hört att det blev ovänner, men var när hur och varför vet nog ingen mer än de själva, gissar jag...
Smällphete Sigge
Sista kassetten han medverkade på (vad jag vet) var väl Idiotlåtar 1989. Sen gjorde han come-back på Eddies filmer i slutet av 90-talet. Eller hur?
Smällphete Sigge
Jo, så var det nog.uy wrote:Sista kassetten han medverkade på (vad jag vet) var väl Idiotlåtar 1989. Sen gjorde han come-back på Eddies filmer i slutet av 90-talet. Eller hur?
Smällphete Sigge
Han fular sig ganska mycket på musikvideon till Bonnatwist 
Undrar om han inte heter Sigvard Andersson?

Smällphete Sigge
Var har du fått tag i hans namn?Elo wrote:Han fular sig ganska mycket på musikvideon till Bonnatwist
Smällphete Sigge
Ren gissning men jag tror att han kallas för det i en av sketcherna på Privat Pirat (tyvärr verkar min hårddisk ha "käkat" upp min version av filmen...)
Smällphete Sigge
[quote author=Elo link=board=Allmnt&num=1122222138&start=7#0 date=1124265834]Ren gissning men jag tror att han kallas för det i en av sketcherna på Privat Pirat quote]
Kanske det.
Kanske det.
-
- Helgfyllo
Smällphete Sigge
Var det inte Jan-Åke Fröjd
Har för mig denna fråga varit uppe tidigare, då det namnet kom upp.

Smällphete Sigge
Ingen aning jag gissade ju bara så...
(Jan-Åke Fröjd är killen som spelar på Gasen I Botten va?)
(Jan-Åke Fröjd är killen som spelar på Gasen I Botten va?)
Smällphete Sigge
Lyssnade på en (tyvärr) nedladdad version av Radio Abonnerad idag och hörde att i ett av mellansnacket (det sista?) att Smällphete Sigger kommer in och säger något, det är dock Errol låter det som.
Smällphete Sigge
Jo, jag tror det är Errol på Radio Abonnerad. han gör också rösten till Smällphete Sigge på CBS's julband 1979.