Bästa fyndet?
Bästa fyndet?
Ja, vad i din samling blev det mest lyckade köpet?
Min bästa kap är garanterat kassettversionen av 21 värsta. Fick den för 5 spänn på ett loppis.
Min bästa kap är garanterat kassettversionen av 21 värsta. Fick den för 5 spänn på ett loppis.
Bästa fyndet?
Jag köpte LP:n Ain't got no Cadillac i fint skicka för 30 kronor. Jag har också köpt LP:n Collection får 73 kronor, men den var ganska sliten.
Skitarna ska va' lika långa i år
Bästa fyndet?
i min samling
hmmm garanterat CD-n :
"Aint got no cadillac"
vann budet på tradera av en tjej, på runt 22 kronor har jag för mej.+ frakt 8 kr lr något sådant. CD-n kom hem
men det var 2 tjugolappar med
+ en lapp det stod:
"ursäkta, hittade 2 hack i låtarna. skickar pengar för besväret"
nu det var typ 2 små obetydliga "hack" i 2 olika låtar, på max Ŋ - 1 sekund var. hehe jag FICK alltså skivan + pengar jag hade skickat i stort sätt.

"Aint got no cadillac"
vann budet på tradera av en tjej, på runt 22 kronor har jag för mej.+ frakt 8 kr lr något sådant. CD-n kom hem
men det var 2 tjugolappar med

"ursäkta, hittade 2 hack i låtarna. skickar pengar för besväret"

Bästa fyndet?
*Tar tre steg bakåt innan jag vänder mig om och springer*grr wrote:Haha! Det där kallar vi positivt omdöme! Mitt bästa köp var kanske när jag brände 20 Meduzaskivor av min bästa kompis. Kalla mig inte för oäkta fan nu, bara för att jag inte BETALAR för skit man kan få gratis för att stödja en sedan länge död artist och en bäver i Skara!![]()
Skitarna ska va' lika långa i år
Bästa fyndet?
ja, vi har ju haft den här diskussionen förut.grr wrote:Haha! Det där kallar vi positivt omdöme! Mitt bästa köp var kanske när jag brände 20 Meduzaskivor av min bästa kompis. Kalla mig inte för oäkta fan nu, bara för att jag inte BETALAR för skit man kan få gratis för att stödja en sedan länge död artist och en bäver i Skara!![]()
Köper du begagnat, som det syftas på i den här tråden så får bävern inte ett öre.
Vad är brända skivor att stoltsera med i skivhyllan? Visst, det är ok om man bara vill höra musiken.
Sen: nya skivor skulle jag aldrig drömma om att ladda ned - det vore som att ta godis från ett småbarn, det är enkelt, men inte särskilt snällt.
Jag köper nya skivor dels för att jag vill ha en komplett samling, dels för att jag vill uppmuntra skivbolagen att ge ut mer så att minnet hålls vid liv och att famlijen får en slant. Det är som med allt annat. betalar man inte så komemr dte inget nytt.
Löfberg har till exempel börjat återutge kassetterna. Låt säga att vi då får ett bra ljud på dem också (raggare var urusel) så vill jag gärna ha de skivorna. Jag kan ladda ned dem, men om skivorna inte säljer så ger inte löfberg ut några mer skivor och då får jag inte tillgång till resten av skivorna. Enkel logik.
Bästa fyndet?
för min del är det nog lp'n west a fool away för 5 spänn (den ver som senare togs bort)
tillägga får jag väl göra att skivan var i ruskigt bra skick, dock var konvolutet aningen kantstött samt har/hade ett fult märke från en fd. prislapp, men det målade jag i med svart tusch så det syns knappt (skivan är ju mer eller mindre svart)
tillägga får jag väl göra att skivan var i ruskigt bra skick, dock var konvolutet aningen kantstött samt har/hade ett fult märke från en fd. prislapp, men det målade jag i med svart tusch så det syns knappt (skivan är ju mer eller mindre svart)
Bästa fyndet?
Felix: inte alls illa. Speciellt med tanke på att den sällan går för under 100 när den säljs.
Grr: angående raggare. Utgåvan som löfberg gav ut var i miserabelt skick. Löfberg hade skickat ett sönderspelat band till killen som skulle "remastra" och resultatet blev därefter. Gämför UGRM:S remastring från en ospelad kassett så hör du skillnaden...
Grr: angående raggare. Utgåvan som löfberg gav ut var i miserabelt skick. Löfberg hade skickat ett sönderspelat band till killen som skulle "remastra" och resultatet blev därefter. Gämför UGRM:S remastring från en ospelad kassett så hör du skillnaden...
Många bäckar små. Om ingen köper så får ju ingen något för det.Förresten, om skivbolagen o familjen ska tjäna. Så att nya skivor ska ges ut. Då måste du ju köpa kanske 100 000 skivor, det räcker inte med en..
Bästa fyndet?
Åhh blir så störd. Kan inte folk tänka efter innan dom gör något som hänger kvar i 10tals år? Löfberg skickade in en dålig inspelning
Vet ni om att ni har rätten att kräva en bättre inspelning om så finns, vilket det gör. Ni kan kräva en annan pressning

Bästa fyndet?
on 06/06/2006 at 16:32:14, grr wrote:Det där är lite långsökt och bygger på att alla har samma uppfattningen som du. [/quote]
Det håller jag inte mer om. För varje sålt ex går en viss del troligen till Familjen Norstedt, bolaget som de efterlevande skapat. En viss del går till löfbergs bolag.
Dessutom lät det knappast handla om 100 000 skivor för att återutgivningarna ska gå plus. Det kan stämma om man räknar in studiotiden, men den är för länge sedan betald.
Kostaden för skivorna blir således endast mastring och pressning. Distributionen sker via eddiemeduza.se så den kostar inte mycket.
Det krävs inte många skivor sålda för att finasiera skivan.
Det håller jag inte mer om. För varje sålt ex går en viss del troligen till Familjen Norstedt, bolaget som de efterlevande skapat. En viss del går till löfbergs bolag.
Dessutom lät det knappast handla om 100 000 skivor för att återutgivningarna ska gå plus. Det kan stämma om man räknar in studiotiden, men den är för länge sedan betald.
Kostaden för skivorna blir således endast mastring och pressning. Distributionen sker via eddiemeduza.se så den kostar inte mycket.
Det krävs inte många skivor sålda för att finasiera skivan.
Bästa fyndet?
haha, vi kan nog slå fast att svälta är det sista de gör. De tjänade nog ganska bra på "Just like an eagle".
Som jag förstod det så fick de både eddies skulder betalda samt pengar över..
Som jag förstod det så fick de både eddies skulder betalda samt pengar över..
Bästa fyndet?
Laila tjänar inte dåligt för den delen
Bästa fyndet?
Tack! har nyss ätit smörgåstårta
så gott ställt har jag det. Jo jag tycker att familjen ska ha miljoner på banken! Laila är utbildad psykoterapeut, vet att hon jobbat med striptease
on 06/06/2006 at 23:32:10, grr wrote:Vad gnäller du för då? Hehe.. Jasså, du vet att hon håller på med samma striptease fortfarande? Grattis till hundrade inlägget när du svarar på det här förresten. [/quote]

on 06/06/2006 at 23:32:10, grr wrote:Vad gnäller du för då? Hehe.. Jasså, du vet att hon håller på med samma striptease fortfarande? Grattis till hundrade inlägget när du svarar på det här förresten. [/quote]
Bästa fyndet?
Jo en del Eddie-fynd har man allt gjort. Bl.a så fann jag orginal-CD´n (CBS 1990) utgåvan av You Ain´t My Friend i nyskick för 50 kr i en beganat-affär. 3 nummer av Aktuell Rapport med Eddie-repotage i, helt nya direkt från tidningen (Förlaget) - jag och polaren knep dom sista exen dom hade. Gav 200:- totalt. Finns fler också men jag har överlag haft ganska tur med mitt samlande och har för det mesta kommit billigt undan.
Last edited by overkill on 12 Jun 2006, 00:06, edited 1 time in total.
Bästa fyndet?
"Overkill"
har du många exemplar av Aktuell Rapport? isåfall
är jag intresserad av att köpa.
har du många exemplar av Aktuell Rapport? isåfall
är jag intresserad av att köpa.