Dé va dé??

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by E-M »

första gången jag hörde talas om att plattan "de va de" skulle släppas var i november förra året men den e fortfarande inte ute, på john johns hemsida har det ståt preliminärt december när den inte kom då så stod det preliminärt januari när den inte kom då heller så stod det preliminärt februari när den inte kom då heller så kan ni räkna ut vad som stod å så har det hållt på i snart ett år Image skyller inte på "john jhon" men tycker han borde ha säkrare källor när han skriver isället för att skriva preliminärt så kan han skriva inte en aning. Lika dant på www.eddiemeduza.se så har det ståt liknande, "releasedatum kommer inom kort" om peter löfberg tycker att inom kort är flera månader så okej!
Last edited by E-M on 23 Oct 2005, 20:22, edited 1 time in total.
elo
Periodare

Dé va dé??

Post by elo »

EddieMeduza wrote:första gången jag hörde talas om att plattan "de va de" skulle släppas var i november förra året men den e fortfarande inte ute, på john johns hemsida har det ståt preliminärt december när den inte kom då så stod det preliminärt januari när den inte kom då heller så stod det preliminärt februari när den inte kom då heller så kan ni räkna ut vad som stod å så har det hållt på i snart ett år Image skyller inte på "john jhon" men tycker han borde ha säkrare källor när han skriver isället för att skriva preliminärt så kan han skriva inte en aning. Lika dant på www.eddiemeduza.se så har det ståt liknande, "releasedatum kommer inom kort" om peter löfberg tycker att inom kort är flera månader så okej!
Johnjohn har bara skrivit den info som han fått av Löfberg, så inget skit på honom. Enligt Löfberg så är det skivbolagen som krånglat till det, och det senaste jag hört är att det är en realsefest på G (löfbergs mail är lite... kryptiska)
Långis

Dé va dé??

Post by Långis »

Ja, löfberg kom nog inte så bra överrens med sin svenskalärare i skolan, att döma av mailen.
Den information Johnjohn satt upp är samma som skrivits i löfbergs nyhetsbrev. Den borde dock snart va på g, tycker man
overkill
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by overkill »

Första gången jag hörde att den skulle släppas var i Juni förra året, fick reklam-flyers om den när jag var på Sweden Rock Festival det året och såg bl.a Eddie-tributen. Det stod ingen titel eller realise-datum på plattan, mer än att det skulle vara en box CD+DVD. Men den har ju i vilket fall som helst "varit på gång" i ca 1,5 år...
Nästa år kanske blir 3:e året gillt? Image

Tycker för övrigt att det verkar vara en hyffsat bra samling, att döma av innehållet på eddiemeduza.se.
elo
Periodare

Dé va dé??

Post by elo »

Personligen tycker jag att själva cd-skivan är... skit, inte för att låtarna är dåliga utan för att jag tycker att den inte speglar Errols musikaliska liv, det är ju nästan bara svenska låtar som alla har hört på skivan.
Om man ska få en någolunda rättvis bild av Errols musik måste man slå ihop matrial från alla tre (De Va De inräknad) samlingsskivor som kommit efter Errols död, då skulle man möjligtvis kunna få en mindre rättvis bild av Errols musik (dock skulle det behövas både fler snusk och fler dansbandslåtar, och även lite annat som jag anser att dessa skivor förbiser)

DVD:n är dock intressant.
Last edited by elo on 07 Nov 2005, 19:33, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by E-M »

mm jag tycker också att dem borde ge ut lite ovanliga låtar som många inte har hört.

Dem borde ge ut en ny skiva med endast "seriösa" låtar alltså typ en dansbandsskiva med Errol. För då kanske fler av det svenska folket skulle förstå vilken duktig och mångsidig musiker han var. Eller ge ut en skiva med outgivet, Bert har ju sagt at han har massvis med outgivet med Eddie Meduza.
Långis

Dé va dé??

Post by Långis »

Nån som vet vad som egentligen kömmer att vara med på DVD´n?
E-M
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by E-M »

elo
Periodare

Dé va dé??

Post by elo »

Spekpanna wrote:Nån som vet vad som egentligen kömmer att vara med på DVD´n?
Inte mer än vad som står på eddiemeduza.se, men vad jag kan utläsa av det så är spelningen antagligen "Guldtuppen" dock står Himlen är Blå med på DVD:n (och det står inte med på videon)

Vad det andra är vet jag dock inte (eller ja det är väl två saker jag inte vet vad är, soundchecken är ju soundcheck men vad det är ifrån vet jag inte, och sedan är det antagligen Tribute-bandet från Sweden Rock)
elo
Periodare

Dé va dé??

Post by elo »

GM wrote:Dom skulkle släppa en skiva med lite gamla låtar från "Första försöken", "Fortsättning följer", och "Mera material". Lite dansbandslåtar, gärna från "Errol", lite mer engelska rocklåtar (Finns ju hur många som helst på kassetterna), seriösa engelska (T.ex. "Oscars låt", "If I'm a fool"), bara lite snusklåtar (Inte för att dom inte är bra/roliga, utan för att folk får en sådan oseriös bild av Eddie), och mycket outgivet (Finns ju hur mycket som helst att ta av, se på "Outgivet med Eddie", en tråd här på meduzaland, tror den finns under "Låtar").
Stämmer, ska man dock göra EN skiva som rättvist skall spegla Errol så måste man ha med någon snusklåt (gärna någon mening då som exempelvis "Pitten flaxar och Pitten Står")
overkill
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by overkill »

Jo CD:n kan jag hålla med om kunde varit 100 gånger bättre. Mest gammal skåpmat som redan finns på 64301 samlingar...
Menade att jag tycker att DVD:n verkar ganska vettig.
Men det är väl bara att inse, att bolagen lär antagligen aldrig släppa en platta med bara seriöst (läs: engelska låtar, ej snusklåtar & dansband m.m.) material, eller knappt nån med mer seriöst än snusket heller. Av den enkla anledningen att den lär inte sälja lika bra...
Tyvärr så är det nog så, även om jag hoppas att jag har fel. Finns ju hur mkt bra seriöst som helst att lägga på samlingar istället för "dom vanliga låtarna" (ni vet vilka jag menar), och det finns ju även seriöst outgivet som man skulle kunna ge ut. Hade t.ex kul om dom hade gett ut den där dragspelsplattan i sin helhet, dock är det kul att några av låtarna har kommit på Live(s) och Rock´n Rebel.
uy
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by uy »

Jag tycker bert borde ha en smäll för att han har styckat upp dragspelsskivan, istället för att ge ut den i sin helhet.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Dé va dé??

Post by Långis »

Üppdaterar med lite info jag läste på den officiell sidans forum:

"Det var en oengagerad idiot på Universal Music som jobbade med denna utgivning men slutade plötsligt när det inte var klart. Så nu blir man tvungen att diskutera fram ett nytt kontrakt där flera bolag är inblandade och detta verkar ta ödslig lång tid på sig."
Last edited by Långis on 15 Jun 2006, 22:58, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Dé va dé??

Post by E-M »

Mmm jag blir inte gladare direkt, om vi har tur så kanske den kommer ut år 2010 Image.
Post Reply