Mera kärnkraft

Diskutera Låtarna
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Mera kärnkraft

Post by 2meterhansson »

Den där störningen i början är ju med överallt återutgivningen, fyllekalasskivan mm mm så den verkar ju ligga på mastertapen. Jag vet inte om jag är ute och cycklar nu men den nr 3 del 1 som jag hade i min ungdom kan jag inte minnas att hade den störningen. Nu var ju det över 20 år sen och mitt minne är inte det bästa.
uy
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by uy »

2meterhansson: Störningen finns även på Nr 3 del 1, det är nog som du säger, att störningen är från masterbandet.

Grr: Tulpaner i skorna åt far är inspelad 1968 med rätt så enkel utrustning, så att det brusar är inte så oväntat.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by retepnoslack »

Störning? Jag trodde det där virvlande ljudet i början skulle symbolisera vindkraft.

På min version utav "Tulpaner i Skorna åt far" är det t.o.m. lite överspelat i början. Musiken börjar, sedan blir det tyst någon sekund och sedan börjar låten igen.
E-M
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by E-M »

Jag har en känsla av att bruset på Mera kärnkraft ska vara där. Fråga mig inte varför.

Så du är hemma nu GM?, hur var det i England då?

(Medveten om att jag kanske spårar ur tråden nu Image)
uy
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by uy »

Faktiskt så är det överspelat på flera av låtarna på Första försöken, kassetten som Tulpaner i skorna åt far kommer ifrån.
uy
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by uy »

Grr: Det enda från den kassetten som finns utgivet på cd är Tulpaner i skorna åt far och Löjlig dikt. Men om man lyssnar på kassetten så hör man också en massa konstigt mellan låtarna.
uy
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by uy »

Jag hörde precis Mera Kärnkraft från samlingsboxen Compendia Ultima, och där fanns inte störningen i början med. Men jag tror det beror på att sekundrarna där störningen ska vara var bortklippta.
E-M
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by E-M »

Jo, det vet man ju inte Image.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Mera kärnkraft

Post by 2meterhansson »

Den är nog klippt när jag jämförde kassetterna så upplevde jag att introt är något kortare på "compendia ultima" men jag är inte 100 på det.Å fan nu blev jag visst helgfyllo Image
Last edited by 2meterhansson on 25 Mar 2007, 00:57, edited 1 time in total.
Långis

Mera kärnkraft

Post by Långis »

uy wrote:Jag hörde precis Mera Kärnkraft från samlingsboxen Compendia Ultima, och där fanns inte störningen i början med. Men jag tror det beror på att sekundrarna där störningen ska vara var bortklippta.
nåt du laddat ned?
uy
Levertransplanterad

Mera kärnkraft

Post by uy »

Ja, jag laddade ner den från UGRM förra hösten.
Långis

Mera kärnkraft

Post by Långis »

on 09/09/2006 at 21:29:56, uy wrote:Ja, jag laddade ner den från UGRM förra hösten. [/quote]

ok. Jag vet att han själv gjort en förbättrad version där han lagat filen och lagt på eget ljud istället för störningarna, men jag kan inte tro att lagt den bland compendia ultima-filerna....
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Mera kärnkraft

Post by 2meterhansson »

Det här var märkligt. När jag nu jämförde med en kompis ultimakassett så hade han störningar på sin. Antingen finns den i 2 versioner klippt och oklippt eller så är det min som är så nött att man inte hör störningen fast den finns där Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Mera kärnkraft

Post by Eddie »

UGRM's version av Mera kärnkraft har han gjort om, han har klippt ut biten från senare i låten och lagt in där det brusar. Detta spår finns endast digitalt inte på någon kasett.
whonka
Periodare

Mera kärnkraft

Post by whonka »

Jag har alltid trott att det där knastret i början skulle föreställa en sån här geigermätare som ger utslag.
Last edited by whonka on 18 Nov 2006, 20:11, edited 1 time in total.
Post Reply