Dagens video...
-
- Periodare
Dagens video...
Åfan så den där finns på Internet, har den på Vhs i lite bättre kvalité men det är inte mycket (Stockholm - Daily News, 1991-08-07) Slicka En Fitta som finns på Alla Tiders Fyllekalas Vol.11 kommer från samma spelning
Last edited by rockabillyhoodlums on 30 Oct 2006, 20:13, edited 1 time in total.
Dagens video...
Tja, den finns på internet eftersom jag laddade upp den
Kvaliten på filmen är ju lite sämre än på video eftersom jag rippat in den via antennkabel (composite ger lite bättre kvalite) och dessutom så är filmen ganska komprimerad nu.
Att videokassetten (med förmodligen ungefär samma innehåll som ditt) inte direkt är råkopian och att videokameran som användes förmodligen inte var den bästa gör ju inte heller saken bättre.

Kvaliten på filmen är ju lite sämre än på video eftersom jag rippat in den via antennkabel (composite ger lite bättre kvalite) och dessutom så är filmen ganska komprimerad nu.
Att videokassetten (med förmodligen ungefär samma innehåll som ditt) inte direkt är råkopian och att videokameran som användes förmodligen inte var den bästa gör ju inte heller saken bättre.
Last edited by elo on 30 Oct 2006, 20:58, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Dagens video...
Men den kan väl knappast vara från -91??
Har två anledningar till varför det inte kan stämma:
1. Eddie ser lite för gammal ut, kanske 99-02 någon gång?
2. Den kom ju ut på albumet Silver Wheels som gavs ut 1997. Visst Eddie kan ju ha kört den live innan dess, men det tvivlar jag på.
Jävligt roligt att se förövrigt! Tack Elo.
Har två anledningar till varför det inte kan stämma:
1. Eddie ser lite för gammal ut, kanske 99-02 någon gång?
2. Den kom ju ut på albumet Silver Wheels som gavs ut 1997. Visst Eddie kan ju ha kört den live innan dess, men det tvivlar jag på.
Jävligt roligt att se förövrigt! Tack Elo.
Dagens video...
Finns inte den med på nångon av kassetterna som kom ett bra tag före Silver Wheels cd´n? Är inte säker men har för mej det. Men jag kan som sagt ha fel.
Dagens video...
Trevligt! Denna ska jag kolla i morgon, när jag har tillgång till riktigt internet.
Skitarna ska va' lika långa i år
Dagens video...
Enligt mina uppgifter så skedde spelningen 1991. Eddie skulle jag släppa en platta runt '91/92 men det blev aldrig av, och förmodligen skulle "Jag ger fan i allt" varit med på den
Dagens video...
Ännu sämre bild den här gången, men ni förstår kanske varför jag valde den här...
http://www.youtube.com/watch?v=n_BKcDaIdRk
http://www.youtube.com/watch?v=n_BKcDaIdRk
-
- Periodare
Dagens video...
Alt Taken av Jag Ger Fan I Allt finns ju ute på Internet samma gäller Faking Love som ochså skulle vart med på plattan
Dagens video...
Att jag ger fan i allt skulle varit med på You aint my friend pratar han ju om i en intervju i Radio Nova.
Dagens video...
Läste i en tråd föär ett tag sedan om en sida som har i stort sett allt video material som finns på nätet att ladda ner, kommer inte ihåg villken tråd så villken sida är det måntro? Vore kul att hämta lite film nu när man har bredbandet tillbaka.
Dagens video...
Eddies egna filmer kan du få tag på hos Crazyboris:
http://www.crazyboris.se/eddievideo.htm
http://www.crazyboris.se/eddievideo.htm
Dagens video...
GM wrote:Är det inte "Jag skiter i allt" han pratar om där?
jag skiter i allt, bara jag får dricka brännvin... jo det är det nog, ja...
Dagens video...
Från vilken spelning kommer You aint my friend? kan hända att den ligger med på nått av mina VHS-band med diverse bootleg-material.
Trevliga videos för övrigt, tackar Elo!
Trevliga videos för övrigt, tackar Elo!
Dagens video...
GM wrote:Rockabillyhoodlums: Så både "Jag ger fan i allat" och "Faking love" skulle ha varit med på "You ain't my friend" från början? Jag tror dig eftersom du förmodligen har tillförlitliga källor när du skriver, men jag tycker det är konstigt att Eddie väntade med att släppa "Jag ger fan i allt" tills "Silver Wheels" eftersom han även släppte "Harley Davidsson" emellan. Men han kanske inte tyckte den passade på "Harley Davidsson"
Last edited by rockabillyhoodlums on 31 Oct 2006, 22:59, edited 1 time in total.