Till jobbet alltså....och vad tycker ni om det? Har ni isf alltid gjort det eller har ni bytt jobb och sas fått det på köpet?
Anledningen till att jag undrar är att jag har korn på ett nytt jobb,men då får jag börja åka istället med allt vad det innebär.....idag har jag några få steg till jobbet.
Har en aning beslutsångest här nu.....
Pendlar ni?
Moderator: hakan
Pendlar ni?
Jag pendlar inte nämnvärt. Har runt 1 mil till jobbet. Annat här det för farsan som har 8 mil enkel resa till arbetet.
-
- Levertransplanterad
Pendlar ni?
Själv pendlade jag c:a 11 mil om dan under 7-8 år. Rent ekonomiskt spelade det ingen större roll då reseavdraget i stort sett täckte dieselkostnaden. Man betalade bara slitaget och värdeminskningen på bilen, som jag dåg det. Fast ska du frakta runt dig i amerikanaren blir det dyrt om det är en bit att åka.
Men det stal helt klart en timme om dan i restiden och det ligger helt klart på minuskontot. Fast man hann med mycket musiklyssnande och filosoferande över livets mening. Det kanske är därför jag blev så förståndig och klok på gamla dar...
Men det stal helt klart en timme om dan i restiden och det ligger helt klart på minuskontot. Fast man hann med mycket musiklyssnande och filosoferande över livets mening. Det kanske är därför jag blev så förståndig och klok på gamla dar...

Pendlar ni?
Jag kör ca10,5 mil om dagen, men det är ganska bra väg så det går bra. Till förra jobbet var det 7 mil enkel väg, och vägen var helt jävla dålig. Så nu är det rena lyxvägen i gämförelse 

-
- Obotlig alkoholist
Pendlar ni?
Jag har ca 5 mil tur och retur, då vi är ett gäng så brukar vi ha bilen varsin vecka. Jag tycker det är skönt att ha jobbet på lite avstånd, man slipper en del övertid då, dom brukar ta det dom som bor närmast, dom gånger det bara är någon timmes övertid per dag, är det mer får man väl ta bilen själv och vara kvar.
Pendlar ni?
Jag pendlar mella Älvdalen och Mora. Det blir ungefär två timmars resa varje dag. Men jag brukar sova på bussen, så resan går ganska fort.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Pendlar ni?
Jag har 1 timmes resväg enkel resa till jobbet men jag brukar vanligtvis försöka hinna med att jobba en del under resan på t-banan så tiden går ganska fort och jag kan räkna av en del av restiden i arbetad tid också.
Pendlar ni?
Har väl knappa två kilometer till skolan, så nää.
-
- Levertransplanterad
Pendlar ni?
Jag går också i skolan (som ni kanske redan vet). Jag går först en kilometer till bussen, sedan åker jag 1 mil, sedan får jag la gå ca: 500m. Så är det samma procedur hem med, fast i omvänd ordning då
.
Så jag pendlar la kan man säga, men det är inte så farligt direkt, inte om man jämför med uy i alla fall. Fattar inte hur han pallar.

Så jag pendlar la kan man säga, men det är inte så farligt direkt, inte om man jämför med uy i alla fall. Fattar inte hur han pallar.
Last edited by E-M on 16 Nov 2006, 23:09, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Pendlar ni?
Pendlar inte i dagsläget men jag har gjort. Man vänjer sig med det beror lite på färdsättet skulle jag tro. Jag åkte tåg och buss och det var väl kanske ingen höjdare. Hade heller tagit bilen men på den tiden hade jag inget körkort.
Som längst har jag pendlat trettio mil faktiskt! Men då jobbade jag i och för sig i tvåveckorsperioder.
Som längst har jag pendlat trettio mil faktiskt! Men då jobbade jag i och för sig i tvåveckorsperioder.