Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Jag ska också se "Hannibal rising" i helgen. Får se om den är lika bra som de andra, fast nu är ju inte Antony Hopkins med, så jag är tveksam.

Ska se på "Alpha Dog" ikväll, får se om den är något att ha.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

grr wrote:Vanishing Point med Viggo är en sån jävla budgetfilm, inte det minsta bra... Hur var Hannibal Rising då? Fick en galen idé här om dan att slösa bort en mindre summa pengar på att se skräpet. De två första filmerna var ju inte bra direkt.
Inte för att jag sett Hannibal Rising, men den har föregåtts av tre, eller egentligen fyra, filmer. Den första var Manhunter och byggde på boken Röda Draken. Den andra var När lammen tystnar och den tredje Hannibal. Sedan kom en re-make på Manhunter kallad Röd Drake, som var betydligt sämre än 80-tals rullen Manhunter.
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

Image Hannibal rising sög ganska fett tyckte jag Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Såg ju som sagt på "Alpha dog" igår. Den var rätt så bra, lite enformig i början bara. Fast framåt slutet så blev den bättre, det är ju alltid intressant att den bygger på en verklig händelse med.

Snart får det bli att ta sig en titt på "Hannibal rising". Återkommer troligtvis med ett utlåtande om hur jag tyckte att den va.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Jag har laddat upp med dom två senaste Beck filmerna ikväll "Gamen" och "Advokaten" och jag har höga förväntningar på dom.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Nu har jag sett filmerna jag skrev om i inlägget ovan och jag måste säga att svenska polis filmer främst Beck och Wallander håller väldigt hög klass. "Gamen" var väl den svagaste hitills men båda får klart godkänt.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Jo, jag tycker att svenskfilm överlag är skit. Med Beck-filmerna som undantag, de är förbannat bra. Jag såg "Advokaten" förra veckan. Den var väldigt bra, nog den bästa av de nya enligt mig. Den sämsta av de nya tycker jag nog är "Skarpt läge". För att där så vet man i så tidigt skede vem mördaren är, det är roligare att försöka klura ut vem det är. Det är alltid lika roligt att i slutet se vem det var som gjorde det. Det blir mycket mer spännande då.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Åfan, nu måste jag fira att jag har skrivit 2200 inlägg Image. Missade när jag skrev 2000, så jag spammar nu när jag har skrivit 2200 istället Image.
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Såg Snakes on a plane igår. idén var väl helt ok, men dom data-animerade reptilerna var för jävla löjliga Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Jag tycker att det blir lite enformigt med de där jävla ormarna. Fast det är gott när anakondan (eller vad det nu är) käkar upp den där gännlige fan som kastade den där brudens hund till en annan orm.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Kollade på några filmer i helgen, en av dom var Santa´s Slay. Tomten blev elak och åkte runt på sin släde och mördade folk Image Ingen klassiker direkt men var lite små rolig.
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Rambo, First Blood, kollade jag igår. Filmen håller än men slutar fortfarande lite abrupt.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Jungbacka Erik wrote:Rambo, First Blood, kollade jag igår. Filmen håller än men slutar fortfarande lite abrupt.
Den absolut bästa filmen som jag nämnt förut Image
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

Jungbacka Erik wrote:Rambo, First Blood, kollade jag igår. Filmen håller än men slutar fortfarande lite abrupt.
Filmslut, i boken dör han. När sedan tvåan kom fick författaren göra en Bobby Ewing. typ.
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

First blood är en sådan där rulle som man plockar fram med jämna mellanrum.

Boken av Daviod Morrell är väl inte lika bra som filmen men om man inte läst den så kan den vara värd en genomläsning.

Jag såg Rocky Balboa häromdagen och den var riktigt jävla bra.
Hur osannolikt och förutsägbart filmen än är så sitter mna lik förbannat hemma i soffan och slår luftsvingar i slutet av filmen
Post Reply