Dambandy
Moderator: hakan
-
- Site Admin
Dambandy
Satt och zappade mellan TV-kanalerna i lördags då jag hamnade mitt i SM-finalen i bandy för damer. Jag har någon gång, kanske också i detta forum öst galla över damfotbollen, men den håller ju hög klass jämfört med bandyn. 2 korphockeyspeare av hankön hade utan målvakt besegrat dessa höns. Tänkte först räkna hur många passningar i rad som gick till spelare i det egna laget, men efter fyra minuter gav jag upp då dom inte ens kom upp i två!!! Jag led verkligen med kommentatorerna som försökte låta entusiastiska precis som det skulle ha pågått en intressant match nere på isen. Bedrövligt.
-
- Site Admin
Dambandy
Kan inte tänka mig att något kan vara sämre än fruntimmersbandy men å andra sidan har jag inte sett så mycket damhockey. Damtennis däremot är riktigt angenämt att beskåda 

-
- Levertransplanterad
Dambandy
Kontentan verkar vara att kvinnor inte skall hålla på dem lagidrotter.Jungbacka Erik wrote:Kan inte tänka mig att något kan vara sämre än fruntimmersbandy men å andra sidan har jag inte sett så mycket damhockey. Damtennis däremot är riktigt angenämt att beskåda![]()
-
- Levertransplanterad
Dambandy
Jag är inte så sportintresserad över huvud taget (Wrestling, då, men det räknas kanske inte, som sport)
Men jag har faktiskt sett någon match eller två på teve. Jag kan bara konstatera, att dambandyn går mycket långsammare än herrbandy.
Men jag har faktiskt sett någon match eller två på teve. Jag kan bara konstatera, att dambandyn går mycket långsammare än herrbandy.