13 rätt

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gurlf
Helgfyllo

13 rätt

Post by gurlf »

grr:

var nånstans på långpanna hittar du en dålig attityd?

det började med att han TRODDE att en 13 rätt-tröja skulle ingå i vinsten.
och då efter det menade du att han skulle lägga ner "den attityden" Image

det där fattar jag inte riktigt.........
Last edited by gurlf on 27 Mar 2007, 15:35, edited 1 time in total.
gurlf
Helgfyllo

13 rätt

Post by gurlf »

on 03/27/2007 at 16:11:44, grr wrote:Där han fortsätter vara stöddig fast han har fel och inte bara erkänner detta faktum. Det är barnsligt och fånigt.

Nej, det började för helvete inte så!!! Såhär började det: Jag hade för tusan skrivit att farsan fått 13 rätt på tipset, alltså borde jag veta huruvida man måste betala för tröjan eller ej. Det påtalade jag för Långis som blundade och fortfarande trodde att hans vilda gissning var den sanna. Han försöker sedan undangömma sitt felaktiga antagande FÖRST genom att säga "det BORDE vara gratis". Jag svarar på det och informerar honom: "Ja, det är klart det borde men det var inte det vi snackade om". Sedan börjar han dra upp att någon varit otrevlig. EFTER DET ber jag honom lägga ner den stöddiga lögnaktiga attityden.

Nä, men det gör du förhoppningsvis nu. Eller ska jag ta det igen? [/quote]

ok, men jag tycker ändå det inte är så mkt att lägga nån större energi på...

min gissning: långpanna var inte uppmärksam när du skrev om din käre far
E-M
Levertransplanterad

13 rätt

Post by E-M »

on 03/27/2007 at 16:52:28, grr wrote:Det tippar även jag på, komplicerat blir det dock när han måste reta upp folk med att visa sig självgod. Varför inte bara säga som det är, "Jag missade det där, ursäkta mig" eller något. Så är det inte mycket att lägga ner nån större energi på sen... Men nädå, så lågt vill han inte sjunka. [/quote]

Det ska komma från dig, av alla människor på det här forumet. Jag tycker det låter precis som en beskrivning av dig själv.

Långpanna skrev: "Nejdå, den bör ingå i vinsten".

Efter det så skrev du: "Ja, den borde ju det. Men nu var det inte frågan om hur det borde vara. Lyssna på de som kan nåt och lägg ner din attityd med att du vet nåt nån gång..."

Jag fattar inte varför du svarar på det sättet, det är ju du som vill skapa bråk. Jag kan komma på tusen sätt som du hade kunnat säga det till honom på ett trevligare sätt. Så kom inte med att Långis är otrevlig, han är väl en av dem som vill att allt ska vara så trevligt och lugnt. Han har ju själv sagt att han helst undviker konflikter.
Långis

13 rätt

Post by Långis »

on 03/27/2007 at 13:13:15, grr wrote:...
[/quote]

Det handlar inte om att jag hade missuppfattat saken. Det handlar om att du fortsätter vara otrevlig och stöddig mot mig och andra på forumet. Vi har talat om detta förut och nu är det slutdiskuterat!

Det finns olika sätt att bemöta folk i diskussioner. Det sätt du valt är helt fel! Jag gav dig en gång en länk till en sida om "Netikett". Du verkade förstå den då, men läs den gärna en gång till.
Last edited by Långis on 27 Mar 2007, 19:11, edited 1 time in total.
Långis

13 rätt

Post by Långis »

on 03/27/2007 at 19:01:41, GM wrote:Har det varit bråk här ocksåImage

Det har jag helt missat . [/quote]

Jo, det blir det var än han och jag är inblandad Image
Långis

13 rätt

Post by Långis »

on 03/27/2007 at 21:58:18, grr wrote:Men det har han tydligen inte lyckats så bra med...
[/quote]

Dig tar jag gärna "konflikter" med så länge du fortsätter bete dig som du gör. Som sagt: Så länge du finns kvar på forumet så kommer jag ligga som en iller bakom dig och upplysa dig om varje fel du gör. Det är slut på leken !
Säg då för bövelen att du missuppfattat det hela! Så är det ju inget mer att orda om sedan, istället för att tjabba om annat. Lite svårt att sluta att vara otrevlig när man aldrig varit otrevlig, men jag ska försöka. Image Ja, sluta diskutera då.
Det handlar inte om mitt missförstånd utan om ditt svar.
Det vill säga att tala om sanningen för dem? Jag behöver den inte. Kör upp dem nånstans.
Det enda stället de ska köras upp i är i ditt medvetande. Du behöver dem mer än någon annan jag pratat med.
Läs mina "ordningsregler": Ljug inte, tala normalt till människor och så vidare.
Dessa har du tydligen misslyckats med på varenda punkt.
Last edited by Långis on 27 Mar 2007, 22:17, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

13 rätt

Post by rex »

Så så pöjka...Som vänner av varsin extrem ideologi så borde ni väl känna lite samhörighet i alla fall? Image
Post Reply