Slutligen bannad...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Slutligen bannad...

Post by gammalhardrockare »

Under en period var jag medlem på ett av Sveriges absolut mest politiskt korrekta forum, nämligen Familjeliv.
De hade tålamod med mig länge, mycket länge. Tror jag hade rekordet i varningar. Man fick ha högst tre varningar under en period, sedan åkte man ut. Jag lyckades dra på mig över femton varningar på bara några månader. Inte illa!

Jag tror det var den här som till slut fick mig bannad för all framtid. Lite provokativ kanske för att passa in på ett familjeforum för främst unga white trashmorsor men jag står för vartenda ord.

Jag blir så trött ibland.
Märker inte mödrarna själva vad korkade de låter ibland?
Jag vet inte hur många gånger jag har träffat nyblivna morsor, både IRL men inte minst på detta forum, som prompt ska tjata om sin unge, visa kort på underverket och hävda att just hennes unge, den är minsann jätte-jätteintelligent, finast i hela världen och gud så lättskött! Inte alls som Gummi-Brittas lille Stefan som jämt gapar och skriker och som säkert kommer att sluta på Österåker, Karsuddens slutna eller Sidsjön.
Sedan kommer det klassiska
-"Vill du hålla honom/henne?"
Varför i helvete skulle jag vilja det?

Fattar inte dessa unga mammor att vi skiter i deras ungar? För oss som inte är inblandade i faderskapet på något vis (vilket Gud förbjude!) så ser alla ungar likadana ut och vi vet att alla mödrar känner detta för just sin unge - att det är en nedärvd instinkt. Naturen VILL att mödrarna ska se just sin unge som något unikt som är finare än alla andra ungar.
Varför fattar inte mödrarna att vi andra inte har denna instinkt för just deras unge?

Varför kan de inte se lite objektivt på det hela?

Många, på inte minst detta forum lägger ut bilder på sina ungar, jaha? Det var ju intressant... För modern själv. Vi andra bryr oss inte ett dugg. Ännu en unge bland alla andra som inte är märkvärdigare än någon annan unge.

Likadant är det med deras män som de har ungen tillsammans med. Han är världens bästa och guuuud vad omtänksam han är. Vilken fin kille! Snygg är han också och inte är han glad i spriten heller!
Vi som känner honom vet att han tidigare kanske var en jävel på att hinka brännvin rent och hade en förkärlek för billiga fruntimmer ute i förorten som aldrig kunde säga nej efter att han hade fyllt dem med sprit. Vi vet att han har gått fram som en slåttermaskin bland dessa och fler än en gång så har vi fått vittna till hans fördel när det har gällt div våldtäktsanklagelser och faderskapsmål.
Och så har vi ju då den där långsemestern han var iväg på förra året, hur var det egentligen med den? Var det inte som så att han fick göra tre månader för grov rattfylla och smitning från olycksplatsen?
Men upplyser man lilla nyblivna modern om detta, då ljuger man! Så jävla blinda är de. Talar man om att om tio år så kommer han att vara fet och flintskallig och i fyllan och villan stöta på sin nyblivna tonårsdotters kompisar, ja då blir det ett jävla liv trots att detta händer så gott som i varenda medelålders familj, varje helg.
Men det är med deras nyblivna man som med deras unge, naturligtvis är han ett undantag!

Mammor: Ni är inga unikum. Det är inget konstigt i att ni har blivit mödrar för det är naturens gång och vilja. ERA UNGAR ÄR INTE VARE SIG SÄMRE ELLER BÄTTRE ÄN ANDRA UNGAR. Ni är glada och stolta över era barn och det ska ni vara men vi andra, vi bryr oss inte för det är inte våra ungar.
Era män är inte bättre än andra män för det kanske är våra gamla polare och vi vet saker om dem som inte ni vet. Vi vet vad han har gjort och vi vet hur han kommer att bli för vi har kanske redan kommit dit.

Ta nu inte detta som något påhopp för det är det inte, jag ville bara skriva detta för jag vet att ingen annan vågar. Det finns många, både män och kvinnor, som håller med mig. Det vet jag. Jag har sett tecken på detta även här på FL men ingen vågar riktigt säga det rent ut.
ozzman
Levertransplanterad

Slutligen bannad...

Post by ozzman »

Det var som fan, jag lurkar själv lite på familjeliv (läser enbart, är inte reggad) men jag har aldrig sett dej. I och för sej var det ett tg sedan jag var in där.
uy
Levertransplanterad

Slutligen bannad...

Post by uy »

Och sedan lär väl ingen knappt hinna läsa hårdrockarens texter innan de tas bort heller. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Slutligen bannad...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Jag hade ett helt annat nick, det är nog därför du inte har hittat mig.
ozzman
Levertransplanterad

Slutligen bannad...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Jag hade ett helt annat nick, det är nog därför du inte har hittat mig.
Aha, ja då klarnade bilden.
Post Reply