Jo, jag har för mig att det faktiskt finns det numer. Glöm inte heller att moderaterna har tagit bort möjligheten för de arbetslösa att plugga på komvux och liknande. Allt för att folk ska veta sin plats. Det ska ständigt finnas en låglönearmé och naturligtvis ska den cementeras.så vitt jag vet så finns det ingen maxålder för att ta studielån.
Ja, där har du en poäng. Sedan kan man ju fråga sig vad det blir för "CV" (vad hände med jobbansökan och meritförteckningen, dög inte de benämningarna längre?) för en person som har varit trogen ett företag i trettio år eller något?Nej, jag menar att de skall lära sej skriva ordentliga CV'n och säljbrev, träna intervjuteknik ochliknande
Jag vet t ex en person här på Meduzaland som började jobba på en bensinstation när han var sexton år, två år senare började han jobba på Saab i ett år, tröttnade, gick hem och ägnade sig åt spriten. Efter några månader ställde han i från sig flaskorna, släppte kuken och tog en svetskurs. Blev sedan trogen ett företag som svetsare.
Om vi lutar oss fram, lägger vårt öra mot vårt modem och lyssnar riktigt noga så kanske vi kan höra honom, förutsatt att klockan har blivit fyra och att han har hunnit hem från sitt jobb.
Då kommer vi att höra klagosånger och svavelosande jeremiader om hans förbannade jobb, hur mycket han hatar det och vad meningslöst det är.
Skulle den killen bli arbetslös så skulle det bli väldigt svårt att få ihop en "CV". Vad skulle det stå?
Oja! Så är det inom alla branscher och företag. Det betyder inte att majoriteten inte presterar något. I så fall skulle inte någonting fungera vilket det otroligt nog gör, med tanke på alla idioter som detta samhälle består utav.Bara för att man varit anställd och lyft en lön betyder inte det att man presterar något på sitt jobb, du vet lika bra om jag att det vimlade av folk på industrierna för bara 10-20 år sedan som inte gjorde ett förbannat nånting.
Jag blir lika förvånad varje morgon när jag kliver ut från mitt hem och upptäcker att trafikljusen fungerar, affärer öppnar i tid, gatorna städas, det ligger inte drivor med idioter i vartenda buskage och t o m trafiken flyter och det verkar som om de flesta av dem är på väg till ett jobb som de verkar vara kompetenta att sköta (!)
Ja faktiskt så tycker jag det. Skulle t ex jag och Rex ha den bakgrunden så skulle vi känna oss väldigt märkvärdiga.Jag gick och utbildade mej till elektriker på ett helt vanligt svenskt gymnasium och sedan läste jag 2 år på Komvux, tycker du att det är fina skolor så får du väl tycka det.
Men du vet hur det är, det är med plugget som med körskolan, ju mindre man kan och ju dummare man är, ju fler körlektioner måste man ta.
Jag behövde bara ta ett fåtal.
Nej, och så har det inte heller fungerat på många år. Söker man inte ett visst antal jobb varje vecka + går/gick på en massa idiotiska kurser, informationsträffar, möten med handledare osv så blev man avstängd.man kan inte ligga hemma i soffan och vänta sej att någon skall knacka på dörren och erbjuda en ett jobb.
Åttiotalet är som sagt över. T o m en bakåtsträvare av rang som jag har tvingats inse det trots att det var tufft.
Ja, ca 2-3%...Nja, så förbannat liten är den nog inte, det finns bra många kristna i Irak.