jag är Konstnärrrr

Diskutera Låtarna
Post Reply
gurlf
Helgfyllo

jag är Konstnärrrr

Post by gurlf »

varför sjunger han som greve von boegroeff i denna låten? om jag inte missminner mig så är ju greven homosexuell, ändå sjunger han "nya kvinnor varenda dag, det är precis som det ska va".

undrar faktiskt också om han inte var jävligt packad när han spelade in den.. det låter lite så ibland Image

annars en trevlig bete
Jungbacka Erik
Site Admin

jag är Konstnärrrr

Post by Jungbacka Erik »

Men det är väl bara att Eddie använder samma röst, det ska väl ändå föreställa olika karaktärer ?
uy
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by uy »

Låten skulle kunna ha ett visst samband med en av sketcherna på kassetten "Dubbelidioterna" där E. Hitler kommer på Eddie Meduza med att vara full. När Hitler skäller på Meduza för att ha druckit ur hans whiskey försvarar han sig med att säga "jag är konstnär". För övrigt så pratar Meduza som en greve i den sketchen också...
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by E-M »

gurlf wrote:undrar faktiskt också om han inte var jävligt packad när han spelade in den.. det låter lite så ibland Image

annars en trevlig bete
Det har jag faktiskt funderat över – var han verkligen full när han spelade in låtarna?

För jag tycker att i sketcher och låtar m.m. så är det inte ofta man liksom hör på han att han låter berusad (om han inte spelar full såklart). Fast det kanske inte blev så mycket skillnad på hans röst eftersom han var full så ofta, eller vad tror ni?

Jag tror att han för det mesta var nykter när han spelade in sina alster.
Last edited by E-M on 15 Jun 2007, 21:55, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by retepnoslack »

Ja, jag tänkte säga exakt likadant, som "Uy" redan hunnit före med, att han pratar likadant i "Dubbelidioterna" och påstår, att han är KONSTNÄR. Ja, det är väl lite sent nu, när det redan har nämnts, men sent skall den saktfärdige vakna.

Gällande fyllan var det nog både och. jag gissar nog, att han var lite dragen, när han startade trummaskinen och sjöng in låten: "Fjantige Fabian besjunger kuken".
ronka
Periodare

jag är Konstnärrrr

Post by ronka »

Image Klart Eddie var berusad ibland när han spelade in sina alster ..det är ju då man får dom bästa ideerna (vet det av egen erfarenhet) Image
E-M
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by E-M »

Han var nog berusad många gånger, jag menar bara att det inte är ofta som man liksom märker det.
E-M
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by E-M »

grr wrote:Liksom?
Några synonymer till liksom: så att säga, till synes, på något sätt, likasom.

Förstår du vad det betyder?
wiking
Levertransplanterad

jag är Konstnärrrr

Post by wiking »

Tja, han var ju alkoholist så säkert var han nog full när han spelade in många av låtarna.
Post Reply