Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

grr wrote:För övrigt är det mer intelligent att hata en pissfilm än att inte göra det. Ni som gillar sånt skit är lägre stående i rang.
Synd att din intelligens inte avspeglar sig i dina inlägg då. Klart man kan hata en film men då brukar det ju vara någon man sett Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Grr:

Jag tycker att det är jävligt korkat att hålla på som du gör. Det låter ju bara patetiskt när du tro dig kunna recensera filmer utan att ha sett dem. För att man ska kunna recensera en film, särskilt såga en film, måste man ha sett den. Visst det finns många, många filmer som jag inte ser för jag kan ana vad de handlar om, jag vet redan innan att jag troligen inte kommer att gilla filmen. Så är det nog med de flesta. Men att hålla på som du gör – häva ur sig en massa ointelligent raparkalja om var och varannan film, det är bara dumt. Några goda råd: se på filmen, berätta varför du inte gillar den, kom sedan med ris eller ros.

Förresten tycker jag att recensioner är skit, för det står bara vad han som har recenserat den tycker. Recensioner kan vara så jävla missvisande, bättre med referat.
Last edited by E-M on 20 Jun 2007, 22:31, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

1939. En bra film, men inget för actionälskarna.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

LumberJack wrote:1939. En bra film, men inget för actionälskarna.
Vad handlar den om?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Nu har jag även sett "Pirates of the caribbean 3" men det är väl ingen ide jag sätter något betyg på den, grr har ju redan talat hur den var utan att ens sett den.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

grr wrote:Nja, recensioner kan vara till stor hjälp när folk ska välja ut vilka filmer som är värda att gå och titta på, för det är ju inte gratis med bio. Det kostar tid också. Recensenter är professionella och recenserar utifrån en rad olika grunder och gör det ofta bra. Sen finns det vissa recensenter jag föredrar att lyssna till förstås och vissa jag inte respekterar alls, då jag tycker de har helt fel. Precis som i politiken.
Hade tänkt att skriva det – recensioner kan ju vara en bra ledstjärna ibland. Fast jag skrev inte det för att om recensenten inte gillar filmen så återberättar han den inte rättvist.

Ta fyllot på Expressen som brukar recensera filmer i någon TV-tablå som vi har ibland. Han gillar jag inte alls. Om han ger någon film dåligt betyg så gör han som du – skriver ett par rader att den är skit, man får inte ens veta vad den handlar om.

Sedan så finns det ju bra recensenter också – självklart. Han, Orvar, som höll i det där programmet på SVT, "Filmkrönikarn" gillade jag. Han var helt okej. Fast jag tycker fortfarande att det är bättre att skriva lite vad filmen handlar om. Då kan man bilda sig en egen uppfattning, därför gillar jag inte film- och musikrecensioner speciellt mycket.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

E-M wrote:Vad handlar den om?
Jag stjäl en recension...
http://www.filmtipset.se/review.cgi?obj ... mber=49033
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

LumberJack wrote:Jag stjäl en recension...
http://www.filmtipset.se/review.cgi?obj ... mber=49033
Låter helt okej faktiskt, jag gillar filmer som handlar om andra världskriget.

Edit: Den kanske inte handlar om andra världskriget men det är ju under de årtalen så kan tänka mig att det kommer med på ett hörn. Det är väl därför den heter, 1939, för att Hitler kom till makten då?
Last edited by E-M on 21 Jun 2007, 20:19, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

grr wrote:Sedan ska en recension innehålla personliga uppfattningar om spelfilmen - inte vara en sammanfattning av dess innehåll.
Jag vet, det är bl.a. därför jag inte är så förtjust i recensioner Image.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

E-M wrote:Låter helt okej faktiskt, jag gillar filmer som handlar om andra världskriget.

Edit: Den kanske inte handlar om andra världskriget men det är ju under de årtalen så kan tänka mig att det kommer med på ett hörn. Det är väl därför den heter, 1939, för att Hitler kom till makten då?
Hitler kom till makten 1933, lymmel!

Filmen handlar om Sverige under andra världskriget, en mycket spännande tid.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

LumberJack wrote:Hitler kom till makten 1933, lymmel!

Filmen handlar om Sverige under andra världskriget, en mycket spännande tid.
Oj, oj mitt fel Image Jag tänkte på att kriget startade 1939.

Fan! Pinsamt...
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

LumberJack wrote:1939. En bra film, men inget för actionälskarna.
Den är inspelad i mina trakter faktiskt, ett par av statisterna känner jag. Många gubbar härifrån som var statister som soldater.
Eddie
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by Eddie »

Såg walk the line idag, bra film.
uy
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by uy »

Walk the line är förjävle bra, en av mina favoriter. Men det kanske är för att jag är ett Johnny Cash-fan också. Om man inte har sett den så bör man absolut göra det.
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Jag håller med dig uy, johnny cash gillar jag väldigt mycket, country överhuvudtaget är bra, jag har lånat filmen av syrran, tänkte se den ikväll.
Post Reply