Senaste införskaffade Meduza pryl

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag blev också nyligen stolt ägare till denna kassett-boxen, en klassiker som nu äntligen finns i samlingen.
Min version skiljer sig lite från dom ovan men är mest lik den nedre, med skillnaden att 3 av kassetterna är gula och med röd text. Vill även minnas att jag sett nån version med där ett par av kassetterna var helröda.
Även jag fick punga ut med dryga 800 kr för denna boxen men den var i väldigt bra skick så det var den lätt värd!
Vann även Sweet Linda Boogie singeln för en mindre summa. Trodde den skulle bli mycket dyrare...
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Förresten så kan väl färgen på boxarna variera också? min är grön men jag tror den finns som röd och blå också. Samma typ av box som användes till Flera Fånerier och Gamla goda klassiker (jag tror den heter så).
Långis

Post by Långis »

Det är värst vad du talar om mig i alla trådar nudå. Är du kåter?
Last edited by Långis on 05 Jun 2007, 01:32, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag hade ingen av boxarna sen innan, och ganska lite orginal-kassetter överhuvudtaget faktiskt. Ett 10-tal Palten-kassetter, samt 3 skivor på kassett (21 Värsta, Harley Davidson och nån till) plus boxen nu då är det enda jag har. Kassett-avdelningen har alltid varit min svagaste länk i samlingen, har prioriterat annat helt enkelt, på gott och ont. Men jag börjar sakta ta igen det nu Image
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Han jag köpte min box av sa förresten att han köpte den 85 eller möjligen 86 så det där med vilken version som var först ska man nog ta med en nypa salt...
Långis

Post by Långis »

Ok, det var intressant!
Grattis igen till fyndet! Det är alltid skönt att få en sån sak överstökat så att man kan börja koncentrera sig på andra saker.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Ja, det är ju också ett sätt att se på saken. Jakten går vidare Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Jag kom på att jag inte skrivit här på ett tag, så det har väl inkommit lite nytt 1: Ett väldigt välvårdat ex av "Errol" det är nog den jag är gladast över, funderade ett tag att sälja mitt slitna ex, men den får bli kvar, så jag har något att spela i skivspelaren. 2: "Smålänsksommarnatt" singeln, även den var väldigt pedantskött 3: "Gasen i botten" och lagliga "West a fool away" med röda etiketter Men som overkill skrev, jakten går vidare, det är mycket kvar
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Sweet Linda Boogie var väl det senaste på Kukrunkarfronten som jag fick hem. Väldigt bra skick, ett fynd för 100 kr med frakten.
Fick också hem en samlings-LP med dansband som heter Här Kommer Vi för ett tag sen. På den tolkar Leif Skoglunds Oh, vilken tjej, som jag tror är samma låt som Saints har lirat in (fast dom stavar det Åh istället för Oh). 40 kr plus frakt, den är dock utlånad för rippning av den låten för tillfället.

Om jag vore dig 2meterhanson skulle jag nog vara rädd om det andra exet av Errol också. UGRM har ju gjort en bra kopia av den, finns på t.ex DC++ eller Pirate Bay att tanka ner. Jättebra ripp måste man säga, som med det mesta som kommer från UGRM.
Långis

Post by Långis »

Den senaste prylen måste vara världens troligen största autograf med Eddie Meduza.

Image

Den satt uppskruvad på väggen hemma hos Eddie. Han började ju en renovering av sitt hus. Renoveringen kom dock av sig. Han hittade bland annat hussvamp lite här och var och verkar ha tappat sugen. Ni som sett den norska dokumentären ser en liten glimt av hur det såg ut, av nedervåningen bestod intet.

De sista åren bodde Errol på övervåningen, där nere hade en vägg rasat, det snöade antagligen in på vintern och det borde ha varit jävulskt kallt...

Efter att Errol dött påbörjades en renovering av en byggfirma och huset helrenoverades.
De nya ägarna skulle för ett tag sen bygga ut ett av barnrummen och fann då denna uppskruvad på väggen. Hålet gjordes i samband med att de skulle ta ned väggen.

"Eddie Meduza 18/1 1982 står det". Jag trodde inte att han flyttade in förrän -83, men tydligen så bodde han där redan -82...
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Grattis, jag tycker ärlig talat att autografer inte är så mycket att ha om den inte är skriven till en personligen – att man var där och fick den av personen i fråga. Fast detta var något alldels extra med liten historia plus att den är så stor. Jag tror att det kan stämma med -82 för det var ju efter Gaseni botten albumet som pengarna strömmade in, den gavs ut -81, kort efter det skaffade ju Errol stugan och byggde Studio ronka.

Man får ju aldrig se något av huset i den oklippta doumentären, då partar de ju bara om det. Har du den riktigta så att säga Långis?

Eller tänker du på den andra DVD:en när Eddie går och dummar sig, troligvis är det Hanne som filmar. När Eddie sjunger Hakan är med på den DVD:en med.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Kul grej, jag tycker det ser ut som namnet är skrivet direkt på spånplattan, eller är det tapet på. Hur som helst var den nog aldrig menad att bli en autograf, då den var en bit av huset, jag har själv skrivit namnet på en vägg i huset med årtal när jag köpte det.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Ja den spånautografen var verkligen kul Image
Jag har en autograf som Eddie skrev personligen på min jeansjacka efter en spelning i Arvika Image
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag har ett ex av den 1:a plattan med cut-out omslaget med signerad innerpåse. Är en slags hälsning till nån som heter Stefan. Sen har jag 2 signerade Mera Brännvin vykort också. Kul grejer att ha men visst är det roligare att ha träffat personen ifråga och ha fått autografen personligen. Jag hann bara se Eddie 1 gång live men fick aldrig chansen att träffa honom och snacka lite (och kanske fått en autograf).
Last edited by overkill on 06 Jul 2007, 21:39, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Nyligen damp West A Fool Away (tillåten version) på kassett ner i lådan. Gav 68 kr med frakten.
Post Reply