Budapest tänker jag inte återvända till...iaf inte för studier, jävla gestapotomtar hela högen! Hade proferssorerna kunnat så hade dom jävlar i mig rappat oss med linjalen varje gång fel svar gavs eller fel fråga ställdes...
Många har bytat från just Budapest till Kosice och trivs med detta då lärarna där är mer måna om att studenten ska klara sig än att pumpa denne på en satans massa stålar. Dessutom skiljer det markant i terminsavgifter etc. I kosice går man 80.000 plus på csn efter att terminsavgifterna är pröjsade medans man i Budapest går plus minus noll!
Men så nu har jag fått ett erbjudande om att starta studier i Warsawa, de startar upp utbildningen på engelska för första gången i år och har fotfarande platser kvar. Även här är utbildningen mycket billigare än i Budapest plus att även boende och studiematerial är billigare.
Men eftersom det är dera första år som engelskt program så vet ingen jävel hur dera utbildning är.
Bästa av allt med att plugga i Warsawa är ju att det är så lätt att ta sig dit jämfört med Kosice....plus om jag vill kan starta mina studier redan om ett par veckor!
Erhm...ja, vad jag då vill ha sagt med detta inlägg är att jag vet inte hur jag ska göra....
Warsawa eller Kosice...rent instinktivt, vad hade ni valt?