Dåren e lös kassetten

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Nu blev jag väldigt fundersam, vad tror ni om det här.Jag satt och pratade med en gammal klasskompis ikväll, och då kom vi in på Eddie, då sa han "minns du då vi var på klassresa till gotland, då du köpte "dåren e lös" kassetten i Visby och spelade "fruntimmer sa en ha å knulla me" i bussen, tills lärarna tog bandet och kastade bort det" och jag minns att jag köpte den kassetten, och att den låten spelades i bussen, men var det just den kassetten som spelades just då?? i så fall kan det ha funnits en första utgåva av även kassetten som drogs in nästan omgående tillsammans med LP skivan med tillhörande bonussingel och senare blev ersatt av baklängesinspelningen, som vi alla känner till. Vad tror ni. tttttttt
Last edited by 2meterhansson on 27 Aug 2007, 01:10, edited 1 time in total.
Långis

Dåren e lös kassetten

Post by Långis »

Hm, jäkligt intressant. Kan ju vara så. Hur fanken forskar man vidare i detta? Ska slå ett getöga på min kassett.
uy
Levertransplanterad

Dåren e lös kassetten

Post by uy »

Det kan inte ha varit någon av Greatest Hits-kassetterna som Bävern släppte? Där har jag för mig att Fruntimmer-låten ska finnas.
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Jag har kommit så långt nu att jag ser att "kingmeduza" och jag har olika utgåvor av kassetten, jag inväntar nu ett svar från honom efter hans genomlyssnande av sin kassett. uy: nej nog är jag hundra på att det var dåren e lös kassetten jag köpte.
Långis

Dåren e lös kassetten

Post by Långis »

Finns inget på min kassett iallfall, iallfall inte av vad som står på omslaget, men låten kanske finns med son dolt extraspår?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Ja nog tror jag det är ett dolt spår, lika som baklängesinspelningen. Långpanna:Ser din kassett ut som den kingmeduza har på sin sida eller är den som min, svart med röd etikett.
Last edited by 2meterhansson on 20 Aug 2007, 00:15, edited 1 time in total.
Långis

Dåren e lös kassetten

Post by Långis »

2meterhansson wrote:Ja nog tror jag det är ett dolt spår, lika som baklängesinspelningen. Långpanna:Ser din kassett ut som den kingmeduza har på sin sida eller är den som min, svart med röd etikett.
Det är nog samma som din, svart med röd etikett
kingmeduza
Helgfyllo

Dåren e lös kassetten

Post by kingmeduza »

Tjena pöjkaaa!!
Jag läste mailet jag fick av dig 2meterhansson, Och min kassett har också baklängesinspelningen.
Jag har också funderat på detta för ett tag sen, det borde rimligtvis finnas ett sånt band med "Fruntimmer ska en ha" låten tycker man, och som sedan också blivit indragen som Lp´n, men jag har alldrig hört talas om att den kassetten ska finnas... Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Jaha, det var det, jag har en kompis som oxå har kassetten, jag ska kolla vad han har på sin, sen vet jag inte hur man ska komma vidare med detta.
overkill
Levertransplanterad

Dåren e lös kassetten

Post by overkill »

Jag har faktiskt ingen aning och saknar kassetten själv så jag vet inte. Men kassett-utgåvor är sällan lika påkostade (även vad gäller omslag m.m.) som LP´s så jag tvivlar...

Du har inte kvar den aktuella kassetten som du köpte då på klassresan, hanson? eller är just det exet borta. Jag menar om du hade haft kvar just den kassetten hade det ju vart lätt att kolla.
Annars kanske det var nått av dem andra banden du spelade, t.ex Nr 3 del 1 (eller en kopia av det). Låten finns ju där med.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Jag har inte kvar den kassetten som jag köpte då, den kom bort på resan, så den jag har nu är en annan kassett. Det kan ju ha varit någon som hade nr 3 del 1 med sig, men jag tycker ändå det är lite skumt med den här kassetten. Även om kassetter inte är lika påkostade som lp, så brukar det ju nästan jämt vara mer tid över på ett kassettband till att lägga in bonusspår. Förresten är det någon som har baklängesinspelningen som en mp3 fil åt rätt håll så att säga, så det hörs vad som sägs.
uy
Levertransplanterad

Dåren e lös kassetten

Post by uy »

Japp, jag har baklängesspåret p ådatorn någonstans. Det som sägs är (skrivet ur minnet, så jag kan ha missat någon detalj):

Eddie: Står kuken?
Publik: Jaaa!
Eddie: Står kuken!?
Publik: Jaaa!!!
Eddie: Kan ni säga efter mig? Kuken står!
Publik:Kuken står!
Eddie:Kuken står!
Publik:Kuken står!
Eddie: För jeavle braa!
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Dåren e lös kassetten

Post by 2meterhansson »

Ok, det är ungefär som jag trodde då, jag tyckte mig höra något med kukar Image
kingmeduza
Helgfyllo

Dåren e lös kassetten

Post by kingmeduza »

Har fått hem en till "Dåren é lös" kassett, även den hade baklängesspåret..

kassetten var svart med röd klisterlapp!
overkill
Levertransplanterad

Dåren e lös kassetten

Post by overkill »

Om nån vill höra baklänges-spåret, både baklänges (som det är på skivan alltså) och rättvändt där man hör vad han säger, så finns det att tanka hem i tråden "Saxonfon-Grannen" tillsammansn med lite annat krafs. Jag la upp det där för ett tag sen.
Post Reply