Adjö, farväl
Moderator: hakan
-
- Obotlig alkoholist
Adjö, farväl
Nu lämnar jag er ett tag, jag sticker på kryssning (läs fylleresa) till Riga över helgen, återkommer förhoppningsvis på söndag kväll 

Adjö, farväl
Ha det så trevligt!
-
- Site Admin
Adjö, farväl
Bånn våjach.
Adjö, farväl
Ha så trevligt. När du kommit hem kan du väl berätta vad som hände på resan om du kommer ihåg något av den. 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Obotlig alkoholist
Adjö, farväl
Ja då var jag hemma igen, och det hände inga skandaler, det blev mest dricka på bussen till Stockholm och på färjan till Riga, på hem resan blev det lugnt. Riga var som jag förväntade mig, dom har samma standard som Tallin hade för 6-7 år sedan, men det syns att dom är på gång, det byggs överallt, och dom försöker att bli västerländska. Var och gick runt lite i den gamla delen av staden, det var ganska intressant, med mycket gamla kyrkor och smala gränder.Jungbacka Erik: Det låg ett gigantiskt fartyg som hette "The world" i hamnen i Riga, och det är väl ett fartyg som åker jorden runt, men seglar det under finsk flagg, det var nämligen finska flaggor överallt på det.
-
- Site Admin
Adjö, farväl
The World borde segla under Bahamas flagga men fartyget besökte Finland i somras så därav kanske dom finska flaggorna.
-
- Levertransplanterad
Adjö, farväl
Är det inte byggt i Finland?Jungbacka Erik wrote:The World borde segla under Bahamas flagga men fartyget besökte Finland i somras så därav kanske dom finska flaggorna.
-
- Site Admin
Adjö, farväl
Nej, The World är byggt i Norge. Däremot är en massa andra fartyg som M/S Freedom of the Seas och Explorer of the seas byggda i Finland.
-
- Levertransplanterad
Adjö, farväl
Aha, ja jag såg på TV att det i stort sett bara var i Finland och Tyskland som de kunde bygga de där riktiga monstren och jag förväxlade nog The world med de andra jollarna.Jungbacka Erik wrote:Nej, The World är byggt i Norge. Däremot är en massa andra fartyg som M/S Freedom of the Seas och Explorer of the seas byggda i Finland.
-
- Site Admin
Adjö, farväl
Jo, så måste det ha varit.
-
- Levertransplanterad
Adjö, farväl
2meterhansson:
Jag har varit mycket i Tallinn och Riga och tvärtemot dig så måste jag säga att jag tycker att Riga är mycket renare och mer välordnat. Tallinn däremot är roligare på något sätt.
Jag var t o m i dessa städer när de var riktigt öststat, när jag jobbade på båtar, och då var det faktiskt mer exotiskt och spännande att gå iland än vad det är idag. Billigare var det också. Man kunde supa sig full, åka taxi en hel dag och träffa trevliga kvinnor för ca en hundring. Idag går det väl på det tredubbla är jag rädd.
Jag har varit mycket i Tallinn och Riga och tvärtemot dig så måste jag säga att jag tycker att Riga är mycket renare och mer välordnat. Tallinn däremot är roligare på något sätt.
Jag var t o m i dessa städer när de var riktigt öststat, när jag jobbade på båtar, och då var det faktiskt mer exotiskt och spännande att gå iland än vad det är idag. Billigare var det också. Man kunde supa sig full, åka taxi en hel dag och träffa trevliga kvinnor för ca en hundring. Idag går det väl på det tredubbla är jag rädd.
-
- Site Admin
Adjö, farväl
Nåja, 300 kr för att åka taxi en hel dag och träffa fruntimmer låter nog ganska överkomligt det också