Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Inatt drar jag till Tyskland för att göra Lübeck osäkert, ska bli roligt
Nu blir det riktigt sorgligt. Jag var där för femton år sedan eller något men jag var så till den milda grad dyngrak så jag minns fan i mig ingenting. Inte ett smack så det känns som om jag aldrig har varit där.
Men Kiel, Flensburg och Hamburg är härliga städer. Förmodligen följer Lubeck det tyska mönstret, dvs en mycket vacker, ren och välordnad stad.
Gammal Hårdrockare gillar Tyskland och hade gärnat flyttat dit om han hade varit tjugo år yngre. Jomen!
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Idag slurförde de installationen av vårt kök och sorgligt nog ser det för jävligt ut. Sneda skåp, fula urtag i skåp, felaktiga prylar levererade och de har gjort märken i nya parketten Image

Satans jävla klåparfirma, köp aldrig kök av Noblessa.
Man betalar en halv jävla förmögenhet för att slippa sätta in eländet själv och sen ser slurresultatet ut som om någon med alldeles för många kromosomer har varit framme med såg och hammare.

Fast när jag ringt och skällt på dem tidigare idag och lämnat ett mycket syrligt meddelande så ringde de faktiskt upp runt 19.30 idag och lovade att allt skulle rättas till, det skall de naturligtvis ha all heder av.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Josey Wales:
Man betalar en halv jävla förmögenhet för att slippa sätta in eländet själv
Hur mycket?
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Hur mycket?
Inklusive vitvaror så ca 150'.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Josey Wales:

Hundrafemtiotusen! Var i helvete fick du dom ifrån? Hade du undansparat och varför investerar du dem i sådan skit?
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Hundrafemtiotusen! Var i helvete fick du dom ifrån? Hade du undansparat och varför investerar du dem i sådan skit?
Ja, det var sparade pengar och anledningen till investeringen var att det gamla köket var så nedgånget att det knappt var användbart.
Långis

Fredag igen!

Post by Långis »

jag e fuller...
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Inklusive vitvaror så ca 150'.
Heliga makaroner! Det var bannemig mycket! I alla fall för en Dalsländsk bonnkanin Image Det var en lite mer påkostad variant då antar jag och stort?
wiking
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by wiking »

Denna helg blir det lugnt, kanske går på bio i kväll.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

rex wrote:Heliga makaroner! Det var bannemig mycket! I alla fall för en Dalsländsk bonnkanin Image Det var en lite mer påkostad variant då antar jag och stort?
Inte så vansinnigt stort, däremot drog vi på när det gäller vitvarorna och sedan skulle vi ha ett par specialskåp pga planlösningen så de fick specialtillverkas och vart obscent dyra.
Sedan kostar ju naturligtvis monteringen en del.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Ja så fort det är nåt som faller utanför ramen så blir det svindyrt. Har ni såntdär coolt kylskåp som serverar iskuber och kolsyrat vatten då?

ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Rex:

Nej, vi funderade på det men tydligen har det varit mycket problem med sådana, många is/vattenmaskiner slutar fungera efter bara ett par år och de stjäl dessutom en hel del utrymme i skåpen. men coolt är det, det råder det inga tvivel om.

Däremot har vi pizzaläge på ugnen Image

rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Däremot har vi pizzaläge på ugnen Image
Fräckt,mycket fräckt......undrar om inte GH skulle vilja ha en sån? Fast....det har han ju inte råd med Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

rex wrote:Fräckt,mycket fräckt......undrar om inte GH skulle vilja ha en sån? Fast....det har han ju inte råd med Image
med tanke på hans matlagningskunskaper så tror jag inte han behöver ha någon spis öht Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Rex:
Har ni såntdär coolt kylskåp som serverar iskuber och kolsyrat vatten då?
Att kasta ut hundrafemtio tusen spänn på köksinventarier tyder på total respektlöshet inför pengar, det är konstaterat. Men att hävda att kylskåp kan vara coola, ja det är inget annat än ett rop på hjälp.
Post Reply