GammalHardrockare wrote:Nu blir det riktigt sorgligt. Jag var där för femton år sedan eller något men jag var så till den milda grad dyngrak så jag minns fan i mig ingenting. Inte ett smack så det känns som om jag aldrig har varit där.
Men Kiel, Flensburg och Hamburg är härliga städer. Förmodligen följer Lubeck det tyska mönstret, dvs en mycket vacker, ren och välordnad stad.
Gammal Hårdrockare gillar Tyskland och hade gärnat flyttat dit om han hade varit tjugo år yngre. Jomen!
Det var väldigt rent där måste jag säga, såg flera som gick och plockade skräp längs gatorna på lördagen. Jag hade inte stora chanser att bli dyngrak, hade förjävla otur med ölen jag beställde in. Först blev det en vars smak påminnde om rosita. Ölen efter var besk som satan och alkoholfri
Staden hade många gamla byggnader som var fina, men vägnätet lämnade en hel del att önska. Väldigt få övergångsställen och de som hade trafikljus hade konstiga tider. Vägen mellan Putgardten och Lübeck var ingen höjdare heller. Bästa biten på A1 var inte i närheten av sämsta biten av E4. Sen är ju tyskarna lagom mångspråkiga, kommunicera på engelska var fan svårt ibland när de inte kunde elementära ord som pay... Men oftast så kunde de bara de ville, som när vi skulle betala för hotellet. Men det var en trevlig resa, en och annan platta öl och flaska whisky följde ju visst med hem också