Eddies fulaste låt..?
Eddies fulaste låt..?
Den är ju bra ju 

-
- Levertransplanterad
Eddies fulaste låt..?
Jag har inte hört den. Jag väntar fortfarande på, att resten utav kassetterna skall bli utgivna på CD-skiva, så det är MYCKET jag inte hört.
Eddies fulaste låt..?
ah libbi labbi ronka, eller hur den nu stavas är nog en av de fulaste...
Last edited by Långis on 24 Sep 2007, 10:50, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Eddies fulaste låt..?
"Ayatollah Khomeini" är lite udda också.
Eddies fulaste låt..?
Tycker den också är lite skön faktiskt 

Eddies fulaste låt..?
"Knulla en get i röven" är nog ganska skumm också =P haha 

Last edited by Daniell on 01 Oct 2007, 01:15, edited 1 time in total.
Eddies fulaste låt..?
Låten Hallådär jag protesterar från kasetten Idiotlåtar är ganska skruvad och knäpp men kul också..."knulla min mor, böga min far, dra över min dotter osv. 

-
- Levertransplanterad
Eddies fulaste låt..?
Hehe, ja
Riktigt grova saker.
Tror att han gjorde den för att just folk gnäller på det han gjorde. I låten sjunger han ju bara grövre och grövre saker hur mer gubben gnäller. Det är väl ett sätt att försöka få folk att fatta att det liksom inte är på blodigt allvar han menar det.
Välkommen JannePava!

Tror att han gjorde den för att just folk gnäller på det han gjorde. I låten sjunger han ju bara grövre och grövre saker hur mer gubben gnäller. Det är väl ett sätt att försöka få folk att fatta att det liksom inte är på blodigt allvar han menar det.
Välkommen JannePava!
Eddies fulaste låt..?
¨Fassen vad det droppar in nya medlemmar. Välkommen Janne!
Eddies fulaste låt..?
Välkommen, Janne!
En låt som jag kom att tänka på är "Jag såg fassan knulle mossan". Slutet på låten är lite väl sjukt.
En låt som jag kom att tänka på är "Jag såg fassan knulle mossan". Slutet på låten är lite väl sjukt.

Skitarna ska va' lika långa i år
Eddies fulaste låt..?
Pelle Perverts Passioner
Eddies fulaste låt..?
Finns många kandidater. Julesång (från Eddie´s Garderob) känns rätt skruvad t.ex, men samtidigt beskriver den lite en Jul som säkerligen förekommer i vissa hem (tyvärr), föräldrar med alkohol/drog-problem och andra missförhållanden.
Nu vet inte jag om det var så Eddie menade med låten, men det är så jag tänker på låten. En familj med problem som försöker fira jul men som ballar ur, eftersom han nämner både "frun & barnen".
Den som väntar på kassetterna på CD lär nog få vänta länge är jag rädd. Personligen tror jag inte att det blir nån mera utgivning framöver, åtminstonde inte i Peter Löfbergs regi. Men jag hoppas att jag har fel.
Det bästa man kan rekomendera så länge är att söka efter ugrm´s rippar, han har rippat i princip alla kassetter som finns med Eddie. Har legat uppe på PB ibland men finns också ibland på DC-hubbar.
Även om många låtar finns på Fyllekalasen så fattas det fortfarande en hel del låtar + det mesta av mellansnacken och sketcherna.
Sen så tycker jag att det är roligare att lyssna på en kassett, så som den ursprungligen var släppt, av eddie själv. Fyllekalasen i all ära men det blir inte riktigt samma sak, tycker jag.
Nu vet inte jag om det var så Eddie menade med låten, men det är så jag tänker på låten. En familj med problem som försöker fira jul men som ballar ur, eftersom han nämner både "frun & barnen".
Den som väntar på kassetterna på CD lär nog få vänta länge är jag rädd. Personligen tror jag inte att det blir nån mera utgivning framöver, åtminstonde inte i Peter Löfbergs regi. Men jag hoppas att jag har fel.
Det bästa man kan rekomendera så länge är att söka efter ugrm´s rippar, han har rippat i princip alla kassetter som finns med Eddie. Har legat uppe på PB ibland men finns också ibland på DC-hubbar.
Även om många låtar finns på Fyllekalasen så fattas det fortfarande en hel del låtar + det mesta av mellansnacken och sketcherna.
Sen så tycker jag att det är roligare att lyssna på en kassett, så som den ursprungligen var släppt, av eddie själv. Fyllekalasen i all ära men det blir inte riktigt samma sak, tycker jag.
Last edited by overkill on 18 Nov 2007, 16:06, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Eddies fulaste låt..?
Jag tror faktiskt att den ska vara mera rolig helt enkelt. Riktig klassisk sjukhumor.Overkill wrote:Finns många kandidater. Julesång (från Eddie´s Garderob) känns rätt skruvad t.ex, men samtidigt beskriver den lite en Jul som säkerligen förekommer i vissa hem (tyvärr), föräldrar med alkohol/drog-problem och andra missförhållanden.
-
- Levertransplanterad
Eddies fulaste låt..?
Menar ni snuskigaste alstret eller någon låt, där det inte är någon takt och ton alls. Vi har ju mängder med "betar" där han sitter och bara säger fula ord till en trummaskin.
"Kukaskoj", "Perva-Rock", "Ronka", "Ronka Kuken Blå", "Ronkitti Ronk", "E. Hilter och äppelblom", "Fjantige Fabian besjunger kuken" och det finns nog många fler, som jag inte har hört eller som kanske har glömt bort.
"Kukaskoj", "Perva-Rock", "Ronka", "Ronka Kuken Blå", "Ronkitti Ronk", "E. Hilter och äppelblom", "Fjantige Fabian besjunger kuken" och det finns nog många fler, som jag inte har hört eller som kanske har glömt bort.
Eddies fulaste låt..?
Hmm då säger jag köks schottis 

Last edited by Andreas on 21 Nov 2007, 23:31, edited 1 time in total.