Eddie Nilsson & The Roarin' Cadillacs Tour 2007

Allmän diskussion om Eddie Meduza
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Men nu är det inte Nilsson som skrivit texten till punda loss, så jag tycker det vore lite orättvist att skälla på honom för det. Men visst, det blir lite tråkigt i längden när han bara spelar en massa covers. Jag tyckte det var roligare när han körde med sina egna låtar.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Post by Långis »

Skivan som han släppt består i stort sett enbart av egna låtar så där skor han sig inte nämnvärt på Eddie.
Sen att han åker ut och turnerar tykcre jag bara är posotivt då han hjälper till att hålla musiken vid liv på så sätt.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Säger du det? Kanske man ska ta och inhandla ett ex av skivan då. Ja, att han turnerar tcker jag är jättekul, synd bara att jag har missat honom varje gång han spelat i Dalarna.
Skitarna ska va' lika långa i år
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

Well...Eddie Nilsson är säkert jättetrevlig som person, men som artist tänker jag fortsätta att tycka illa om den långhårte, tjackvänlige kukronkar-wannabeen...sådeså!
Långis

Post by Långis »

JannePava : Jag förstår inte riktigt hur du resonerar när du kallar honom tjackvänlig. Han har själv inte gjort texten och att han framför den är egentligen inte konstigare än att eddie gjort låtar om att knulla getter i röven - det är inte på allvar.
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

OK OK då...måhända är jag inte så insatt i ämnet...men det är väl inte helt fel att umgås intimt med getter? Image
Långis

Post by Långis »

on 11/30/2007 at 19:47:07, JannePava wrote:OK OK då...måhända är jag inte så insatt i ämnet...men det är väl inte helt fel att umgås intimt med getter? Image [/quote]

haha, nej, som gammal bonde kan jag intyga att de kniper åt rätt bra.

Men i övrigt så är det ju bra att man har åsikter. Man kan ju inte tycka om allt.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

on 11/29/2007 at 13:21:08, JannePava wrote:Kanske jag också är en gnällig gubbjävel...men det är jag stolt över haha. Hursomhelst måste jag ifrågasätta Eddie nilssons motiv, får intrycket av att han försöker sko sig på Eddie Meduzas musik, blev förbannad när jag hörde hans låt "punda loss" till melodin från Meduzas "Ragga runt". Att förvränga en Eddie Meduza låt till pundarmusik är ju som att åka till Louvren och måla en kuk i nyllet på Monalisa...nej föresten...det vore ju faktiskt jävligt kul Image men ni fattar kanske vart jag vill komma. Och tyvärr är det många yngre förmågor som sitter i sina epa-traktorer och lyssnar på Eddie Nilsson i tron att det är Eddie Meduza- kungen dom lyssnar på.
Sådärja...stofilen har yttrat sig i frågan Image [/quote]

Ja usch, skoja om knark. Man kan skoja om incest, pedofili, våldtäkter och tidelag men med knark?
Aldrig!!!

Jag tror nog det är du som hyser något slags personligt agg mot Eddie Nilsson och därför sitter och sprider skit om honom här.
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

on 12/11/2007 at 19:21:56, wiking wrote:Ja usch, skoja om knark. Man kan skoja om incest, pedofili, våldtäkter och tidelag men med knark?
Aldrig!!!

Jag tror nog det är du som hyser något slags personligt agg mot Eddie Nilsson och därför sitter och sprider skit om honom här. [/quote]

Ja exakt...där går fanimej gränsen!!!
Yepp, jag har nog lite agg mot Eddie Nilsson, vet inte varför, bara ett intryck jag fått.
Har han gjortsigav med detdär notstället än? Inte så "rocker" direkt...
Post Reply