Jag kanske är osedvanligt dum, men jag förstår inte "Götlands södra udde".
Är det ännu en i raden av nonsenstexter eller handlar den om någon, och vad sjunger han egentligen egentligen om Arne Quick i slutet och varför?
Gotlands södra udde
-
- Levertransplanterad
Gotlands södra udde
Jag vet faktiskt inte, låten kanske handlar om Arne Quick? Eller så handlar den om någon som var född på Gotlands södre udde 

Last edited by E-M on 20 Dec 2007, 18:06, edited 1 time in total.
Gotlands södra udde
Nej, det får vi då utesluta. han är ju född i Bollnäs. Men han nämnde kanske Arne i slöutet för att han tycte låten var i samma stuk som Arnes låt Rosen?E-M wrote:Jag vet faktiskt inte, låten kanske handlar om Arne Quick?
Skitarna ska va' lika långa i år
Gotlands södra udde
ja, kanske, men de har få likheter.uy wrote:Nej, det får vi då utesluta. han är ju född i Bollnäs. Men han nämnde kanske Arne i slöutet för att han tycte låten var i samma stuk som Arnes låt Rosen?
Sjunger han förresten "Arne quick ska få bränna bilder av mig"?
-
- Levertransplanterad
Gotlands södra udde
Långis:
Hehe nej, han sjunger ju: "Arne Quick ska få denna biten av mig".
Gotlands södra udde
haha, ok. Måste få säga till mitt försvar att jag fortfarande väntar på UGRMS´s rip av denna kassett. Min kopia är brusig som bara den.E-M wrote:Långis:
Gotlands södra udde
Vilken kassett finns den på ? Kan hända att jag har UGRM´s ripp av den redan.
Längesen jag hörde denna låten. Minns faktiskt inte alls vilken det är.
Längesen jag hörde denna låten. Minns faktiskt inte alls vilken det är.
Gotlands södra udde
Hittade det nu förresten, låten finns på Första Försöken. Jag har UGRM´s rip av bandet Långis, kan skicka det vid tillfälle.
Har dock inget bra svar på frågan, ganska märklig låt... men ska lyssna mer på den senare. Vissa låtar är lite svårgreppade.
Intressant band för övrigt, om än inte hans bästa. Kul att han ville ge ut det, innehåller ju trots allt bland det första han nånsin har spelade in. Tyvärr är ju ljudkvalitén inte den bästa men han hade väl inte bättre inspelningsutrustning på den tiden får man anta.
Födelsedagstårtan och Popping Up är två favoriter.
Har dock inget bra svar på frågan, ganska märklig låt... men ska lyssna mer på den senare. Vissa låtar är lite svårgreppade.
Intressant band för övrigt, om än inte hans bästa. Kul att han ville ge ut det, innehåller ju trots allt bland det första han nånsin har spelade in. Tyvärr är ju ljudkvalitén inte den bästa men han hade väl inte bättre inspelningsutrustning på den tiden får man anta.
Födelsedagstårtan och Popping Up är två favoriter.
Gotlands södra udde
UGRM´s rippar har ibland funnits på PB, men nu var det längesen nått låg uppe såvitt jag vet. Har även hittat dem på DC ibland så där kan det finnas men det är väl mer tur/slump om man finner nått.
Lär ju ta en halv evighet att ladda upp bandet, filerna är ju så satans stora. Om jag får tid nån dag kanske jag kan greja det.
Lär ju ta en halv evighet att ladda upp bandet, filerna är ju så satans stora. Om jag får tid nån dag kanske jag kan greja det.
Gotlands södra udde
Härligt! Jag tackar och bockar och hoppas vi springer på vanadra på msn nån gång nudå...