En vit månad
Moderator: hakan
-
- Site Admin
En vit månad
Har nu bestämt mig för att under en månads tid inte dricka en enda droppe alkohol. Mitt beslut beror inte på någon osedvanligt grov ångest eller bakfylla efter nyårsfesten, utan endast på att det har blivit så mycket av det goda över jul och nyår att jag helt enkelt känner att det får räcka nu för en tid. Jag blev helt enkelt trött på drickandet och fyllan var inte ens kul utan det blev bara att man drack av gammal vana. Önska mig nu lycka till under mitt projekt och delta gärna ni också för att stödja mig 

En vit månad
Lycka till! Starkt beslut....har du sagt det till nån eller har du bakdörren öppen?
För egen del kommer det inte på fråga,inte nu iaf.
Jag var vit i öfver en månad när min fru väntade barn,det var hemskt så jag beundrar dig sannerligen.

Jag var vit i öfver en månad när min fru väntade barn,det var hemskt så jag beundrar dig sannerligen.
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Det är bra det, Jungis, lycka till!
Själv ska jag gå ännu längre, jag och en kompis kom överens om att vi inte ska dricka förrän vi tar studenten i sommar. Senast jag drack var på nyår så det blir några vita månader för min del farmöver
Själv ska jag gå ännu längre, jag och en kompis kom överens om att vi inte ska dricka förrän vi tar studenten i sommar. Senast jag drack var på nyår så det blir några vita månader för min del farmöver

En vit månad
Då får ni supa som fan på studenten för att ta igen alla månader ni missatE-M wrote:Det är bra det, Jungis, lycka till!
Själv ska jag gå ännu längre, jag och en kompis kom överens om att vi inte ska dricka förrän vi tar studenten i sommar. Senast jag drack var på nyår så det blir några vita månader för min del farmöver![]()

Ljungis: Klokt beslut, även om det blir lätt att man saknar den där ölen då och då. Men med tanke på hur mycket man har supit/kommer att supa under livet så känns ju inte en månad så fasligt långt egentligen.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Det är dömt att misslyckas med en hel månad. Jag har själv försökt en gång och började en Måndag och det höll i exakt 5 dagar.
Så nu för tiden så tar jag mej bara vita arbetsveckor, det är lätt att klara av.
Så nu för tiden så tar jag mej bara vita arbetsveckor, det är lätt att klara av.
En vit månad
Så jäkla svårt är det inte. Jag skulle lätt kunna klara mig utan en endaste öl. Har dock ingen lust att försöka, har nog med att sluta snusa för tillfället och det är ett helvete, ska ni veta!
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Jag vet vad du går igenom.Långpanna wrote: har nog med att sluta snusa för tillfället och det är ett helvete, ska ni veta!
jag slutade själv för 1Ŋ år sedan och första tiden var driekt vidrig.
Efter att ha snusat 1 dosa om dagen i 20 år så är det inte lätt att bara klippa rätt av men det går om man bara ger sej fan på det.
Jag tog förresten ett bloss på en cigarett för ett par veckor sedan och jävlar vad ovan jag var vid nikotin. Det räckte med det enda blosset för att jag skulle bli riktigt yr i huvudet.
En vit månad
Jag är endast inne på andra dagen utan tobak och håller på att bli galen. Koncentrationen är obefintlig och jag mår allmänt illa. Är dessutom lätt grinig, något jag inte brukar vara...Josey Wales wrote:Jag vet vad du går igenom.
jag slutade själv för 1Ŋ år sedan och första tiden var driekt vidrig.
Efter att ha snusat 1 dosa om dagen i 20 år så är det inte lätt att bara klippa rätt av men det går om man bara ger sej fan på det.
Last edited by Långis on 04 Jan 2008, 21:50, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Jag har ofta vita månader. Mitt problem är inte att jag är sugen på sprit eller att jag dricker ofta, mitt problem är att jag dricker mycket när jag väl dricker. Jag kan inte hantera skiten helt enkelt. Jag kan inte dricka, jag super som en dåre tills det blir helt svart.
Ni kan ju tänka er själva, dricker sällan och när jag väl gör det så häller jag oftast i mig en hel sjuttiofemma. Då är man inte direkt presentabel eller charmig direkt.
Ångesten dagen efter tar ofta rent astronimiska dimensioner, oavsett om jag har varit ensam eller har träffat folk.
Därför så dricker jag sällan. Vill inte heller, är så sällan ledig så när jag väl är ledig så vill jag njuta av ledigheten och inte ramla huvudstupa ned i ett svart hål.
Så därför har jag insett att jag inte kan hantera sprit, försöker inte ens dricka med måtta när jag väl dricker. Jag vet att det inte är någon idé.
Jag väljer därför att dricka sällan och jag överväger t o m starkt att ge fan i spriten helt och bara dricka när jag är ute på någon resa.
Då kan man lalla runt och skämma ut sig. Vem bryr sig vad invånarna i Barcelona, Lissabon eller någon annan stad tycker?
Eftersom jag aldrig har tyckt att någon dryck som innehåller alkohol är gott (tvi!) så är det inte något svårt för mig att ge fan i spriten. Inte springer jag efter fruntimmer heller numer så varför ska jag då dricka egentligen?
Ni kan ju tänka er själva, dricker sällan och när jag väl gör det så häller jag oftast i mig en hel sjuttiofemma. Då är man inte direkt presentabel eller charmig direkt.
Ångesten dagen efter tar ofta rent astronimiska dimensioner, oavsett om jag har varit ensam eller har träffat folk.
Därför så dricker jag sällan. Vill inte heller, är så sällan ledig så när jag väl är ledig så vill jag njuta av ledigheten och inte ramla huvudstupa ned i ett svart hål.
Så därför har jag insett att jag inte kan hantera sprit, försöker inte ens dricka med måtta när jag väl dricker. Jag vet att det inte är någon idé.
Jag väljer därför att dricka sällan och jag överväger t o m starkt att ge fan i spriten helt och bara dricka när jag är ute på någon resa.
Då kan man lalla runt och skämma ut sig. Vem bryr sig vad invånarna i Barcelona, Lissabon eller någon annan stad tycker?
Eftersom jag aldrig har tyckt att någon dryck som innehåller alkohol är gott (tvi!) så är det inte något svårt för mig att ge fan i spriten. Inte springer jag efter fruntimmer heller numer så varför ska jag då dricka egentligen?
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Långis:
Jag kan trösta dej med att det blir rejält mycket bättre efter ytterligare ett par dagar. Det tar ungefär 3-4 dagar för Nikotinet att gå ur kroppen, sedan har man bara det psykiska beroendet kvar.
Nog för att det kan vara jävligt också men jämfört med de första 72 timmarna är det bara en viskning.
Första dagarna kan det räcka med att någon säjer hej för att man skall dela ut en rejäl knogmacka.
Rockarn:
Jag var likadan förr men det berodde på att jag bara drack sprit rätt upp och ner. Om man dricker akolholhaltiga drycker som är goda så går det hyfsat att behärska sej, i alla fall för mej.
Det finns god sprit, du som tycker om päronglass och annat bjäfs borde älska Xante t.ex., en päronkonjak. Jättegott att blanda med päronsoda. Eller en vanlig hederlig Absolut Kurant blandad med fruktsoda, en pressad limeklyfta och tranbärsjuice. det är smaskens.
Jag kan trösta dej med att det blir rejält mycket bättre efter ytterligare ett par dagar. Det tar ungefär 3-4 dagar för Nikotinet att gå ur kroppen, sedan har man bara det psykiska beroendet kvar.
Nog för att det kan vara jävligt också men jämfört med de första 72 timmarna är det bara en viskning.
Första dagarna kan det räcka med att någon säjer hej för att man skall dela ut en rejäl knogmacka.
Rockarn:
Jag var likadan förr men det berodde på att jag bara drack sprit rätt upp och ner. Om man dricker akolholhaltiga drycker som är goda så går det hyfsat att behärska sej, i alla fall för mej.
Det finns god sprit, du som tycker om päronglass och annat bjäfs borde älska Xante t.ex., en päronkonjak. Jättegott att blanda med päronsoda. Eller en vanlig hederlig Absolut Kurant blandad med fruktsoda, en pressad limeklyfta och tranbärsjuice. det är smaskens.
En vit månad
Josey: Ja, tackar för de orden. Då har jag nåt att se fram emot... Det är märkligt hur hårt beroendet är. Hjärnan är en märklig sak...
Gammal Hårdrockare: Är det så illa så rekommenderar jag dig å det kraftigaste att lägga ned helt. Min bror har samma problem med undantaget att han dricker mer frekvent. Han kan inte dricka sprit utan att bli redlöst berusad och det slutar allt som oftast med att han somnar.
Som yngre bror är det inte alltid så kul att behöva ta om hand om sin bror som däckat på helt fel ställe. Jag skäms lika mycket varje gång och har numera slutat gå på fest tillsammans med honom. Han är inte mitt ansvar längre.
Min filosofi är att om man inte kan kontrollera sitt drickande så har man problem. Problemet börjar när man vaknar dagen efter och tänker - varför i herrans namn sade jag det där igår?
Det är när man tappar kontrollen som man vet att det är dags att lägga av.
Gammal Hårdrockare: Är det så illa så rekommenderar jag dig å det kraftigaste att lägga ned helt. Min bror har samma problem med undantaget att han dricker mer frekvent. Han kan inte dricka sprit utan att bli redlöst berusad och det slutar allt som oftast med att han somnar.
Som yngre bror är det inte alltid så kul att behöva ta om hand om sin bror som däckat på helt fel ställe. Jag skäms lika mycket varje gång och har numera slutat gå på fest tillsammans med honom. Han är inte mitt ansvar längre.
Min filosofi är att om man inte kan kontrollera sitt drickande så har man problem. Problemet börjar när man vaknar dagen efter och tänker - varför i herrans namn sade jag det där igår?
-
- Levertransplanterad
En vit månad
Det går att få kontroll på det. När jag yngre så söp jag i stort sett tills jag stupade varje Fredag-Lördag med sedvanlig lucköppning och galloperande ågren varje Söndag.Långpanna wrote:Gammal Hårdrockare: Är det så illa så rekommenderar jag dig å det kraftigaste att lägga ned helt. Min bror har samma problem med undantaget att han dricker mer frekvent. Han kan inte dricka sprit utan att bli redlöst berusad och det slutar allt som oftast med att han somnar.
Jag var helt enkelt apokalyptiskt full 2 dagar i veckan.
Efter ett 10-tal år av sådant leverne så gav jag mej fan på att jag skulle kunna dricka och ha roligt, som alla andra, utan minnesluckor och spyfläckar på kläderna. Det har peppar, peppar fungerat i 7 år och jag tror att anledningen är att jag numer dricker sådant som jag tycker är gott snarare än att gå efter APK. Då får drickandet ett annat fokus faktiskt.
Dessutom dricker jag inte lika ofta heller.
Last edited by ozzman on 05 Jan 2008, 12:07, edited 1 time in total.
En vit månad
Jag har inga problem med vita perioder, fram till jul så var jag full/berusad 2-3 gånger. Nu under jul och nyår så festade jag till 3 gånger, men då var jag hemma och träffade kompisar som jag inte festat med eller ens träffat sedan jag flyttade.
-
- Site Admin
En vit månad
Än så länge är det väl den närmaste kretsen som vet så en liten bakdörr är väl öppen än så längerex wrote:Lycka till! Starkt beslut....har du sagt det till nån eller har du bakdörren öppen?För egen del kommer det inte på fråga,inte nu iaf.

-
- Levertransplanterad
En vit månad
JAg tar mig en vit januari jag med, för att visa mitt fulla stöd för ditt beslut Ljungbacken. Bara för att ge dig lite extra kraft.