Vilket är erat drömjobb?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by gammalhardrockare »

Det skulle märkas ännu mindre om du fick behålla dina intjänade pengar själv.
Image

Ska vi mäta pengahögar? Image
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

Dina futtiga korvören kan väl vem som helst stapla över,heheh

Alla kontoutdrag är inte falska,vettu.... Image (du minns väl)
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Poängen är att du intog försvarsställning direkt fast du har tjugo lock i månaden.
Det behöver inte jag.
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

Vilken poäng? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Du kände behov av att försvara dig med en gång. Ska man verkligen behöva det om man tjänar 20 000 i månaden?
Nej, din reaktion tyder på att pengarna rinner mellan dina fingrar...

själv så jobbar jag på att klippa tvåhundratusenkronorsstrecket just nu, helst innan vintern är slut.
Hur mycket har du sparat när du har subtraherat ditt sparkapital med dina skulder? Kom igen nu då!
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

Det var ju du! som försvarade dig! Kolla på inläggen så ser du att det var jag som började Image
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

Dessutom så vinner jag LÄTT! Med värdeökningen på mitt hus så är du UTRÄKNAD! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Värdeökning på ett hus i Dalsland?!
Ja, eller hur... Image
Den lilla eventuella värdeökningen äts upp av dina låneräntor. Du kommer att gå ur det hela + - 0

Jag vinner Rex. Jag vinner.

Det som däremot retar mig är att den där jävla Thomas har vunnit över mig! Image
Den jäveln har skyhög lön, något som jag aldrig kommer att komma i närheten utav.
Och ja, jag pratar aldrig med honom.
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

Nja.. där har du fel,faktiskt (hur otroligt det än kan låta) våran kåk är uppvärderad med ca.200 000 sedan vi köpte den så....

Vad beträffar Thomas så förstår jag att du inte pratar med honom Image men om du känner dig SÅ hotad av män som tjänar bättre än du så borde du nog låsa in dig Image (för det gör ju alla) Image Image Image Image Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Rex:

Nej, jag känner mig inte hotad av män som tjänar bättre än mig. För det första så är de oftast så korkade så de ökar på sina skulder i samma takt som de får högre lön, folk ska ha allt och de ska ha det nu, annars skriker de!
Därför har jag oftast mer pengar över varje månad netto än vad de har.

För det andra: Jag är rädd för män som jag tävlar med om pengar och dum som jag var så slog jag och Thomas vad om vem som skulle ha mest stålar på banken tio år senare. Det värsta är att den barnsliga jäveln inte har glömt det!

För det tredje: Livet är en tävling, annars skulle ingen gå och jobba, alla skulle bo i små krypin, leva på matkuponger och ägna sig åt sina hobbies istället. Nu vantrivs och spyr man istället på diverse arbetsplatser bara för att få de där kronorna extra som man EGENTLIGEN inte skulle behöva.
Last edited by gammalhardrockare on 06 Nov 2004, 00:54, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by uy »

Jag ville bli spelutvecklare förr. Men nu när jag vet hur dem jobbar så har jag ändrat mig. Dem jobbar nästan dugnet runt för nästan ingenting.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Hellboy:

Visst, ditt jobb är säkert helt ok. Du har astronomiskt hög lön, gör i stort sett som du vill och har ingen chef som flåsar dig i nacken.
Men hur kul är det förutom det att koppla ihop rör?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Hellboy:

Nu menar jag inte att ditt jobb eller yrke är ett dåligt jobb, vad jag menade var att jag tror knappast att du tycker att det är kul och intressant att koppla ihop rör. Jag tror t ex inte att du tillbringar din lediga tid till att bocka rör och läsa tjocka luntor om VVS bara för att det är så in i helvete skojigt. Du gör det bara för att det är ett jobb som ger helt ok betalning samt att det är det du kan helt enkelt.
Rätta mig om jag har fel men jag tror nog att du sysslar med helt andra saker på din lediga tid.

Angående Rex och gratisarbete: Man riskerar att bli kvar där livet ut om man nämner ordet gratis i det hushållet! Image
rex
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Post by rex »

on 02/13/2005 at 20:43:02, GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Nu menar jag inte att ditt jobb eller yrke är ett dåligt jobb, vad jag menade var att jag tror knappast att du tycker att det är kul och intressant att koppla ihop rör. Jag tror t ex inte att du tillbringar din lediga tid till att bocka rör och läsa tjocka luntor om VVS bara för att det är så in i helvete skojigt. Du gör det bara för att det är ett jobb som ger helt ok betalning samt att det är det du kan helt enkelt.
Rätta mig om jag har fel men jag tror nog att du sysslar med helt andra saker på din lediga tid.

Angående Rex och gratisarbete: Man riskerar att bli kvar där livet ut om man nämner ordet gratis i det hushållet! Image [/quote]

Å vafan skulle jag anlita dig tiil? Mannen med bara tummar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilket är erat drömjobb?

Rex:

Ja det undrar jag också? Jag behöver inte vara händig, det är mycket bättre.
Varför lära sig snickra, hamra, böja, töja, brädfodra, såga, löda, foga ihop, passa in och hyvla slätt när man inte behöver?
Jag är som sagt var inte villaägarebelånad. Jag är inte händig, kommer aldrig att bli och tänker heller aldrig att bli.

Om jag vill så kan jag göra det jag vill när jag är hemma istället.
Jomen, så är det Rex lille.
Post Reply