Lester c garret

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Långis

Lester c garret

Post by Långis »

Overkill wrote:Jag har inte tänkt på att det är Eddie som är med på bilden på framsidan. Men när man tänker på det är den väl hyffsat lik Eddie. Undra vem som gjort teckningen, Eddie själv? det kanske står nån signtur nånstans.

Baksidan av omslaget är klockrent gjord, finns flera exempel med liknande omslagsbilder. Alltid lika klurigt att försöka lista ut om man känner igen nån...
Skulle vara kul att veta om bilderna på hans föräldrar t.ex verkligen är äkta.
Teckningen är gjord av en av medlemmarna i lecter. Han jobbar numera som tatuerare i Norge. kan inte komma på namnet dock...
overkill
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by overkill »

Ok. Om jag minns rätt så sa Janne Linden att efter turnén med Eddie så hoppade flera medlemmar av, så det är i själva verket bara 2 eller 3 medlemmar samt Eddie då dom lirar på skivan.
overkill
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by overkill »

Hörde förresten att skivan ska enligt uppgift vara pressad 1500 ex. Verkar troligt med tanke på hur sällan man ser den, men hurvida siffran stämmer har jag ingen som helst aning om.

Samma rykte sa även att en singel med 2 låtar planerades, men drogs in av nån anledning. Men där hann tydligen pressas ett antal exemplar som aldrig nådde ut.
Har dock aldrig sett en bild, eller ens det korrekta innehållet på singeln, så detta rykte är just bara ett rykte...
uy
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by uy »

Det med singeln har jag också hört talas om. Men det var via Löfbergs gamla forum, så man får väl ta det med en spade salt. Jag sparade några gamla inlägg, så ja kanske ka leta fram inlägget och se vilka låtar det rörde sig om.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by overkill »

Gör gärna det uy. Antagligen skulle den innehålla 2 låtar från albumet och som hade för avsikt att promota Lp´n (som nästan alla singlar har).
Eller en helt fristående singel med låtar som ej fanns på albumet, men det känns mindre troligt.
Möjligen kan det ju ha varit nån udda låt som b-sida.
overkill
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by overkill »

Kom på förresten att Lester medverkar på ytterligare 2 låtar i Eddie-sammanhang (kanske är ytterligare nån mer också?.
Dels på låten "Wanna Know If You" på Ain´t Got No Cadillac. Enligt Janne Lindén visste dom inte om att dom var med på skivan förrens LP´n var i affärerna...
Verkar som att Eddie lånade delar av låten som Lester hade spelat in, och så kompleterade Eddie själv resten. Dom har ju dock fått kredit på skivan i alla fall.
Sen så är dom med på en låt på kassetten Fräckisar, "Ta mig i röven Pojkar" om jag minns rätt. Inspelad 1983 enligt infon i Legal Bootleg-häftet.
uy
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by uy »

Nu har jag skummat igenom det jag har haft sparat på datorn. Och om man ska tro rykterna så finns det en singel med låtarna Shovel-head boogie och Bogger roller.
Så här skriver signaturen "Grötkäft" den 21 augusti 2004:
Det släpptes en LP via Studio Ronka, eller rättare sagt Osadal
AB och det var just Lester C Garreth.
Albumet släpptes även på kassett.
Osadal AB var så att säga skivbolag åt LCG och då borde Eddie
varit en cigarrökande grammofonbolagsdirektör vid det
tillfället....
Det ryktas även om en singel med låtarna Shovel-head boogie
och Bogger roller från LCG men den har jag aldrig sett i
verkligheten....
Övrig vinyl från Osadal är ju singeln med Småländsk sommarnatt
och Birds and bees.
Annars var det mest kassett från Osadal, det var väl billigast
att tillverka på den tiden.
I ett annat inlägg på forumet nämde någon en CD-r av Lesteralbumet som inehöll samtliga låtar från skivan pluss tre bonuslåtar; Rallar rock, Im gonna rock'n roll och Wanna know if you. Den sista gissar jag kommer från Eddies skiva Ain´t got np Cadillac, men de andra två har jag däremot aldrig hört talas om. Någon annan som vet?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Lester c garret

Post by Långis »

on 01/30/2008 at 17:51:13, uy wrote:I ett annat inlägg på forumet nämde någon en CD-r av Lesteralbumet som inehöll samtliga låtar från skivan pluss tre bonuslåtar; Rallar rock, Im gonna rock'n roll och Wanna know if you. Den sista gissar jag kommer från Eddies skiva Ain´t got np Cadillac, men de andra två har jag däremot aldrig hört talas om. Någon annan som vet?
[/quote]

Jo, åtmindstone Rallar-Rock har jag hört förut.
overkill
Levertransplanterad

Lester c garret

Post by overkill »

Vill minnas att jag sett den där CD-r plattan på tradera för flera år sen, men har inget minne av själva innehållet och om där var bonuslåtar.
Har även sett en snyggt gjord CD-r med promo-kassetten för länge sen. Ska ha en bild nånstans.

Nån har alltså roat sig med att trycka upp en sorts "bootlegs" på grejerna, visserligen CD-r plattor, men ganska snyggt gjorda. Lite som med Nya Zeebras, som nån också tryckte upp snyggt gjord med tryck på
skivan osv.
Post Reply