Dags för lite lobbyarbete?
i Januari 2007 är det väl 5 år sedan Errol lämnade in. Ofattbart att det gått så lång tid redan.
Det är ett antal saker som jag skulel vilja se genonförda under året som kommer.
Högst på önskelistan står naturligtvis en bok om Eddies liv.
Men på andra plats kommer Eddie som frimärke. Tänk om man fick det genomfört!!!
Så, jag kan tänka mig att sitta ned och plita ned ett förslag i photoshop som vi sedan skickar iväg till svenska postverket, eller vem fasen det nu är som står för nya ideer till frimärken.
Ni kommer in i bilden genom att vi väljer ut ett antal bilder som vi tror skulle funka samt att vi författar nåt sorts brev som vi bifogar vårat förslag....
Kanske vore nåt?
Det är ett antal saker som jag skulel vilja se genonförda under året som kommer.
Högst på önskelistan står naturligtvis en bok om Eddies liv.
Men på andra plats kommer Eddie som frimärke. Tänk om man fick det genomfört!!!
Så, jag kan tänka mig att sitta ned och plita ned ett förslag i photoshop som vi sedan skickar iväg till svenska postverket, eller vem fasen det nu är som står för nya ideer till frimärken.
Ni kommer in i bilden genom att vi väljer ut ett antal bilder som vi tror skulle funka samt att vi författar nåt sorts brev som vi bifogar vårat förslag....
Kanske vore nåt?
Last edited by Långis on 17 Nov 2006, 19:13, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Den där frimärksidén är väl värt ett försök tycker jag, den med ängeln hade väl passat?. Men när man ska göra frimärke av något sådant så måste väl han som ursprungligen har målat bilden godkänna det m.m.?
-
- Site Admin
Eddie som frimärke är ju en fin idé, men är det postverket eller staten som bestämmer / godkänner frimärken?
OK, tackar för infon. Som jag förstod det är det inte helt vanligt att allmänheten får igenom förslag....
Dessa skall spegla Sverige och dess kulturarv eller anknyta till en speciell tidshändelse
Jag tycker gott att eddiemärken passar in i denna beskrivning...
Dessa skall spegla Sverige och dess kulturarv eller anknyta till en speciell tidshändelse
Jag tycker gott att eddiemärken passar in i denna beskrivning...
-
- Obotlig alkoholist
Omslaget till collection LP`n tycker jag skulle passa eller till röven 1 och 2, dom är ju både snygga och oskyldiga.
-
- Levertransplanterad
Mmm, det finns ju lite att välja på , även om det nog blir svårt att få ett sådant frimärke "publicerat".
-
- Site Admin
I Finland kan man göra sina egna frimärken på postens hemsida. Man kanske skulle göra ett Eddie-märke och skicka julkort till forumets medlemmar...
http://www.posti.fi/omakuvapostimerkki/ ... uhlat.html
http://www.posti.fi/omakuvapostimerkki/ ... uhlat.html
-
- Site Admin
Posti kanske ser gulligt ut men då en purfinne uttalar det låter det ungefär som "Nu ska jag slå ihjäl dig din satans jävla jävel" 

Bra idéer Långis, dessvärre tror jag att båda kan bli svåra att få igenom, framförallt frimärkerna.
och boken ja... även om nån/vi lyckas få till en bok så gäller det ju att få nått bolag att publicera den också... och den boken bör, enligt min mening vara skriven av flera personer som kan beskriva och berätta flera sidor av den gode Errol´s liv och alltså ge en "rättvis" bild.
Ofattbart förresten att det redan har gått 5 år sen han lämnade oss...
och boken ja... även om nån/vi lyckas få till en bok så gäller det ju att få nått bolag att publicera den också... och den boken bör, enligt min mening vara skriven av flera personer som kan beskriva och berätta flera sidor av den gode Errol´s liv och alltså ge en "rättvis" bild.
Ofattbart förresten att det redan har gått 5 år sen han lämnade oss...
Last edited by overkill on 23 Nov 2006, 15:20, edited 1 time in total.
Som vanligt tar det år innan jag får tummen ur arslet och gör nåt.
Tänkte skicka iväg ett mail till postverket med denna bild:

Nu tror jag naturligtvis inte att det blir nåt av det här, men kanske kan man väcka en liten tanke hos dem?
Tänkte skicka iväg ett mail till postverket med denna bild:

Nu tror jag naturligtvis inte att det blir nåt av det här, men kanske kan man väcka en liten tanke hos dem?
Last edited by Långis on 19 Apr 2008, 19:02, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Coolt! tänk om postverket tagit sitt förnuft tillfånga och givit ut denna minnesprägling av en stor svensk artist.