Eddie som Stå-Upp Komiker

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Runt 1992 så surrade det ju en del rykten om att Eddie skulle börja som Stå-Upp Komiker.

Eddie säger i en radiointerljuv från 92 att han ska/vill börja med det. Det nämns även en i en mindre tidningsnotis från samma år (finns att beskåda på Stekpannas hemsida).

Undra hur seriösa planerna var egentligen, och varför det inte blev nått av det - eller blev det det?
Även om han hade börjat med det på allvar borde det inte ha uteslutigt hans övriga aktiviteter, dvs att göra musik och spela live. Det ena måste inte utesluta det andra, tycker man. Men det kan ju bero på en mängd andra saker också, inte bara på Eddie själv utan även vem som skulle anlita han osv.

Det finns ju ett försök till stå upp komik från en spelning från Uppsala 92 där snackar i ca 20 minuter (som finns förevigad på video. Jag har även ljudfiler från spelningen, tagna från videon). Men jag tror mer det är en slump. Eddie säger mot slutet av spåret att "nu börjar det snart ordna sig med grejerna här". Han kör vanliga låtar också och det verkar som att dem har problem med PA:at och medans teknikerna undersöker problemen roar Eddie den något otåliga publiken med en massa monologer, sketcher etc - helt taget ur luften. Så jag tror det är mer en slump, det var antagligen inget "riktigt" försök till Stå upp utan en halvt misslyckad spelning som Eddie gjorde bästa möjliga av.
Sen så är det ju oftast flera personer som går upp på scenen och turas om, om det är "riktig" stå-upp. Att lyssna på samma person lång tid blir nog för jobbigt och inte lika intressant/roligt.

Vad tror ni andra?
En sak är ju säker i alla fall: Om Eddie hade fått chansen hade han fixat det galant!
Fast det beror ju på lite på förutsättningarna också, om dem måste hålla sig till vissa ämnen, hur långt det ska vara, lokalen man är i, publiken osv osv.
Last edited by overkill on 10 May 2008, 18:01, edited 1 time in total.
Långis

Post by Långis »

Jag fick uppfattningen av artikeln att han genomförde stå-uppen. Men jag har inte sett eller hört några reaktioner på den...
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Inte jag heller. Men det skulle onekligen vart kul att sett Image

Men det vill ju till att han håller sig på en lagom grov nivå, om han nu berör dom ämnerna (dvs kuk och fitta etc). Blir det för grovt skrämmer man iväg en del publik, alla gillar inte det. Men i lagom mängd och rätt ufört kan det bli hur bra som helst.
Post Reply