Änglaposter på Kungen - Omröstning?
Jag har fått ett positivt svar från upphovsmakaren och kollar nu upp hur det ser ut med copyright och vad det kan kosta.
Jag lovar inget - men det kan bli en poster som i så fall trycks i en väldigt liten upplaga.
Finns det nåt intresse för postern och vad får det kosta som högst?
Jag tänker mig en poster på enbart bilden, utan någon text eller liknande. Tycker bilden talar gott för sig själv.
Jag lovar inget - men det kan bli en poster som i så fall trycks i en väldigt liten upplaga.
Finns det nåt intresse för postern och vad får det kosta som högst?
Jag tänker mig en poster på enbart bilden, utan någon text eller liknande. Tycker bilden talar gott för sig själv.
Låter intressant. En sådan skulle ju sitta fint på väggen. 

Skitarna ska va' lika långa i år
Ska också säga att jag inte tänker lägga på mer än nödvändigt på priset om det blir av. Har inget intresse att tjäna pengar.
-
- Obotlig alkoholist
Jag är helt klart intresserad.
Skulle passa fint med en guldram runt.
Skulle passa fint med en guldram runt.
-
- Helgfyllo
Klart som skråen man är intresserad!!
Den skulle göra sig fint på väggen...
Den skulle göra sig fint på väggen...
Är det du själv som står i regi för postern? Och kosta vad det kosta vill, jag skulle nog köpt den ändå. 

Last edited by uy on 21 May 2008, 21:11, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
ja, alltså det är ju inte färdigt än. Nu vill de veta hur mycket jag vill betala för rättigheterna, och sånt har jag lite koll på. Får kolla med en kamrat som kan lite mer om sånt.uy wrote:Är det du själv som står i regi för postern? Och kosta vad det kosta vill, jag skulle nog köpt den ändå.![]()
Men säg att jag tar en hundring för postern (exklusive frakt). Dår får allt som allt inte gå på mer än 3000 spänn om jag trycker 30 exemplar. Så det är helt beroende på hur mycket tryckningen kostar också. Men attans vad gött det skulle va med den bilden ovanför sängen. Nåt gott att runka till på morgonen.
Om man bara ska göra några få och sälja utan att tjäna pengar på det så förstår jag inte varför man orkar bry sig om copyright.
Säg att man nu trycker 30 stycken, inte lär någon bli stämd för det.
Säg att man nu trycker 30 stycken, inte lär någon bli stämd för det.
-
- Site Admin
Men då behöver man en högupplöst bild och någon sådan finns väl inte att tillgå?
-
- Obotlig alkoholist
Sen tycker jag att du bestämmer dig för ett visst antal tex 50 eller 67 eller nått å sen är det stopp, då blir det mer exklusivt att äga en. Annars kommer väl varenda marknadsknalle att sälja sådanna på löpande band, visserligen är det väl kul om massor av folk skulle köpa en, men det skulle inte kännas lika unikt längre.
Slutsumman blir nog mellan 3500-4000 kronor... Säg fyratusen så blir styckepriset 133 kronor stycket. Med frakten 150, kanske, så det är väl överkompligt.
Alla ska nog gå åt, tror jag. Blir det nåt kvar finns alltid tradera...
Ska maila över ett bud nu så får vi se.
Alla ska nog gå åt, tror jag. Blir det nåt kvar finns alltid tradera...
Nej, exakt. Den högupplösta sitter ju dom på.Jungbacka Erik wrote:Men då behöver man en högupplöst bild och någon sådan finns väl inte att tillgå?
Ska maila över ett bud nu så får vi se.
Japp. Högst 30 exemplar tänkte jag. Lite exklusivbt ska det ju va, annars är det inget roligt.2meterhansson wrote:Sen tycker jag att du bestämmer dig för ett visst antal tex 50 eller 67 eller nått å sen är det stopp, då blir det mer exklusivt att äga en. Annars kommer väl varenda marknadsknalle att sälja sådanna på löpande band, visserligen är det väl kul om massor av folk skulle köpa en, men det skulle inte kännas lika unikt längre.
Last edited by Långis on 21 May 2008, 22:49, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Om priset landar runt 150kr köper jag självklart en!
-
- Helgfyllo
150 kr är sisumsåhäringa ett vrakpriset för en sådan ädel affisch med allas vår kung 

Visst kommer jag köpa den, självklart.
Jag har funderat på att göra en Jul t-shirt med Eddie, kanske ska göra ett par extra om någon är intresserade då
Jag har funderat på att göra en Jul t-shirt med Eddie, kanske ska göra ett par extra om någon är intresserade då

Klart man är med på detta om det blir av. 150 kr är det lätt värt. 
Klockrent gjord bild för övrigt.

Klockrent gjord bild för övrigt.