Du har delvis rätt, jag gillar också USA men jag är emot dödsstraff och jag ogillar deras syn på vanliga arbetare. Lönen är oftast skrattretande låg.
Inte har de något välfärdssystem att tala om heller.
Men förutom detta så är USA helcoolt och hade jag bara massor av pengar eller en utbildning som var efterfrågad där så skulle jag sticka direkt!
Helst till en riktig bonnhåla i södra Mississippi eller Alabama.
Det absolut bästa med USA är ändå deras matkultur!
A-kassan är inte hög i Sverige längre, du lever i det förgångna. Det lönar sig fan så mycket mer att arbeta. Jag har haft A-kassa i drygt fyra månader nu och jag får ut efter skatt ca 9 200 i månaden. Får inte du ut mer i lön på ditt jobb?
Lägg sedan till att man måste söka två jobb i veckan trots att det bara finns lediga jobb för högutbildade unga människor, det blir ibland lite skrattretande när jag som saknar utbildning måste söka jobb som ingenjör, projektledare (va fan är det och vad gör en sådan?) sjuksköterska och lärare.
I torsdags så skickade jag t ex in en ansökan till lasarettet som laboratorieassistent. Det är universitetsutbildning till detta jobb, jag har nioårig grundskola.

Till saken hör att man måste göra detta, annars blir man avstängd.
Glöm inte heller att man ständigt blir tvingad att gå meningslösa kurser, blir ibland kollad med telefonsamtal i flera dagar så att man inte är bortrest, blir kallad till meningslösa möten och samtal med andra arbetslösa idioter osv, osv.
Lägg till känslan av misslyckande, att man inte kan gå med rak rygg, att inte kunna titta folk som arbetar i ögonen längre och att man när som helst kan bli utskickad på någon idiotisk arbetsplats som något överårigt jävla pryo!
Nu klarar jag mig jättebra ekonomiskt eftersom jag inte har några skulder och bor billigt samt har pengar undanstoppade. Därför så kan nog många människor få för sig att det är jättefint att leva på a-kassa om de har mig som mall. Men om jag skulle vilja så skulle jag aldrig kunna bilda familj, köpa hus, hund och katt och två långsemestrar varje år. Det kan däremot folk som har ett arbete.