Golf

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

Nu slänger man väl in en riktig brandfackla i det här bolsjeviknästet men jag tänkte höra om någon av herrarna spelar golf?
Jag spelade mellan 1988 och 2000 och hade 4 i Hcp när jag gjorde uppehåll. Nu skall jag börja igen tillsammans med sambon ( vi har stått i kö i 3 år på Viksjö och har gott hopp om att få plats till våren) och vi har varit och slagit lite bollar och jösses jävlar vad kul det är. Jag fattar inte varför jag lade av.
E-M
Levertransplanterad

Golf

Post by E-M »

Nej usch, men är det något i golfväg som jag gillar så är det minigolf. Har dock inte fått tummen ur att spela i år.
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

Jag vet inte varför men jag fick för mej att sportforumet var borttaget.
Naturligtvis är golf en sport. Det är antagligen också den sport i världen där man har minst marginaler.
På toppnivå kan ett enda dåligt slag betyda skillnad mellan vinst och 10-plats. Jämför ex. med tennis där du kan spela tre dåliga bollar i varje game och ändå vinna i raka set.
uy
Levertransplanterad

Golf

Post by uy »

Varje gång jag försökt mig på golf har jag alltid gjort illa någon, så det är nog inte meningen att jag ska spela golf. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad

Golf

Post by rex »

Har inte testat,men jag kan förstå att folk gillar det,det ser trevligt ut.
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

rex wrote:Har inte testat,men jag kan förstå att folk gillar det,det ser trevligt ut.
Det är det, enda problemet är att det är väldigt tidskrävande så om man har familj är det nästan en förutsättning att ens partner också spelar.
Om nu inte partnern är extremt förstående eller vill att man håller sej borta.

Nu för tiden finns det ju gott om övningsställen där man kan låna klubbor och prova att slå vill man sedan ta det ett steg vidare kan man ju spela på s.k. pay&play banor för några hundringar där behöver man inte ha grönt kort eller betala någon medlemsavgift.

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Golf

Post by gammalhardrockare »

Vari ligger nöjet i att i sakta mak spankulera fram på en golfbana och försöka få en liten boll i ett hål med så få slag som möjligt?
Saken blir ju inte bättre utav att så gott som alla som håller på detta jönseri är medelålders flintskallar med fläskmagar, högt blodtryck, kortbyxor och runkar till Jättebebisen varje kväll innan de går och lägger sig.

Ska man hålla på med någon idrott så ska det vara något som ger motion, som främjar hälsan så att det är någon vits med att ägna sig åt något totalt enfaldigt.
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

GH:

Nöjet ligger i just det du skriver, att i sakta mak i vacker omgivning gå och umgås tillsammans med goda vänner och få en boll i hål på så få slag som möjligt. Att man sedan får ett visst mått av motion (man går runt en mil på en runda) utan att behöva bli svettig och få träningsvärk är ytterligare ett plus.

Om man omger sej med folk som runkar till jättebebisen på en golfbana eller som du omger sej med folk som runkar till Lars Ohly i ett hyresrättsområde kan väl gå på ett ut.
Last edited by ozzman on 08 Aug 2008, 15:50, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Golf

Post by rex »

Får nog bannemig hålla med Josey i denna diskussion......verkar ganska behagligt att strosa ikring på en golfbana.

Förövrigt så undrar jag om Långpannan spelar?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Golf

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Får nog bannemig hålla med Josey i denna diskussion......verkar ganska behagligt att strosa ikring på en golfbana.
Är du dum på riktigt? Vill man strosa runt på en gräsplätt i sakta mak så kan man väl göra det utan att släpa runt på larviga klubbor och försöka få en liten boll i ett hål.
Golf är för gamla gubbar, för pensionärer.
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

Golf är för alla, det är det som är finessen, man kan spela från det man är 6 år tills man trillar av pinn.

Någon sa att de enda saker som är roliga även om man är oduglig på dem är golf och sex.
Det ligger faktiskt något i det.
Långis

Golf

Post by Långis »

rex wrote:Förövrigt så undrar jag om Långpannan spelar?
Jag vet inte varför egentligen, men jag har alltid varit militäriskt emot golfspelande. Har alltid sett det som en sport vigd åt höginkomsttagare - ett sätt för dem att visa andra hur rika de är.
När jag började mitt nya arbete för nåt år sen fann jag att en stor del av mina arbetskamrater spelade eländet.
Det tycks vara hur vanligt som helst och jag har försökt förklara för dem att de inte har tillräckligt hög lön för att dra siig med sådana sporter, men de lyssnar inte. Så nu sitter jag där sjäölv och muttrar när de går igång med diskussioner om, järnfemmor, handikapp och Green Cards (alltså inte de däringa "passet" man behöver för infart till amerika, utan nåt helt annat).

Mutter...
Last edited by Långis on 09 Aug 2008, 13:18, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Golf

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Jag vet inte varför egentligen, men jag har alltid varit militäriskt emot golfspelande. Har alltid sett det som en sport vigd åt höginkomsttagare - ett sätt för dem att visa andra hur rika de är.
Image Image Image
Det där var ingen högoddsare direkt om man säjer så.
Post Reply