_
Någon som vet
Jag tror jag läst någonstans att han använde en bok som han lärde sig ifrån.
Skitarna ska va' lika långa i år
Någon som vet
Jag vet inte, men jag har aldrig hört att han har gått hos nån lärare i alla fall. Men nån bok hade han säkert och lärde sig själv kan man gissa.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
I en radiodokumentär så säger Ken Willson att Eddie MEduza var självlärd. Men han hade ju säkert någon bok eller nå't för att kunna lära sig vad ackorden heter och sånt.
Någon som vet
Vilken radiointervju är det?EddieMeduza wrote:I en radiodokumentär så säger Ken Willson att Eddie Meduza var självlärd. Men han hade ju säkert någon bok eller nå't för att kunna lära sig vad ackorden heter och sånt.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Det är i en dokumentär om Eddie Meduza som var 4 timmar den sändes i radio runt 2003 tror jag, jag har den på datorn.
Någon som vet
Om det är Radio 88Mhzs minneprogram så är det Thomas Witt som pratar, inte Ken Wilson
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Jo Ken Wilson (eller hur det nu stavas) är med senare i programet han snackar om när han spelade med eddie på 60-talet. När dem har snackat ettag så säger en av dem i stil med detta:
Ken Wilson:- ....och han spelade alla instrumenten själv.
den "andra"- han kunde spela redan då?
Ken Wilson:- jajamensan han kunde spela redan då.
den "andra":- han var självlärd på något vis?
Ken Wilson:- jajamensan.
Ken Wilson:- ....och han spelade alla instrumenten själv.
den "andra"- han kunde spela redan då?
Ken Wilson:- jajamensan han kunde spela redan då.
den "andra":- han var självlärd på något vis?
Ken Wilson:- jajamensan.
Någon som vet
Men var det vekligen Ken Wilson? Ken Wilson spelade han ju med under början av 80-talet. Den ken som är med i programmet hade ju inte träffat Eddie sedan 70-talet.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Jo det var det, han träffade Eddie på 60-talet. Ken Wilson var med och spelade i ett band med några kompisar och en dag så sprang Ken på Eddie nere på posten (eddie jobbade som brevbärare då). Så kom dom väl in på det att Ken spelade i ett "band" så Eddie åkte ner till dem och kollade, Ken och hans kompisar kunde inte spela så bra så Eddie lärde dom. Allt detta är med i radiodokumentären.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Men däremot vet jag inte om han hade bra kontakt med Eddie de sista åren.
Last edited by E-M on 17 Nov 2005, 22:51, edited 1 time in total.
Någon som vet
Jag har lyssnat efter lite. när dem pressenterar honom säger dem att han heter Kenneth Frödland. Så det är verkligen inte samma Ken Wilson som spelar på Dåren e lös.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
ahh jädrar ja det har du nog rätt i, det är nog jag som har tagit förgivet att det är Ken, fel av mig.
-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Men frågan som tråden handlade om är i alla fall löst
. Eddie var självlärd.

Någon som vet
Japp.. och vår son erik är självlärd också, generna.. fast det underlättar att jag har 2 hårdrockande barnpojkar som Erik haft sen han var liten för att Errol tyckte de var kanonkillar för Erik och det är de! En gång när vi skulle ut på turne och Erik skulle vara hos en av dem sa Errol "Jag vet ett superbra namn på en hårdrocksgrupp" "vilket? sa de.. DIESELSLUT sa Errol 
Killarna är med i ett dödsmetallband som är relativt stora utanför Sverige, så Erik blandar in lite tyngre influenser i tonerna när han ger sig på en av farsans låtar

Killarna är med i ett dödsmetallband som är relativt stora utanför Sverige, så Erik blandar in lite tyngre influenser i tonerna när han ger sig på en av farsans låtar

-
- Levertransplanterad
Någon som vet
Hehe inte illa att kunna lira vid 11 års ålder. Jag sitter själv och försöker klinka lite på Eddies låtar ibland. Försöker även spela mycket 50-60-tal. Men jag är inget bra på gitarr direkt, men tycker det är roligt att försöka sitta och spela lite ibland.
"Little brighteyed girl in blue jeans" kan jag rätt bra faktiskt. Till och med solot
Fast det är mycket medlemen GuitarJohnnys förstjänst. Det var han som tog ut alla ackord och tabs m.m.
"Little brighteyed girl in blue jeans" kan jag rätt bra faktiskt. Till och med solot