Styrketräning

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
E-M
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by E-M »

Är det någon här som styrkretränar/gymmar?

Jag har hållt på att styrketräna i lite över ett år nu. Tränar fyra dagar i veckan – hela kroppen naturligtvis: ben, armar, bröst, rygg, mage o.s.v. Anledningen till att jag håller på är rätt enkel: bli starkare. Man håller sig även pigg och alert. Eftersom det inte finns någon sport jag gillar direkt och jag har rätt bra grundstyrka så kändes det som att jag skulle ge det en chans. Jag tycker fortfarande att det är roligt, särskilt när man märker att man blir starkare. Brukar träna med en god vän som jag umgås mycket med. Han har tränat ett par år längre än mig och fick mig delvis att börja. Jag hade funderat på det länge men tog tid innan jag väl fick tummen ur att börja.

Gillar gymmet jag tränar på. Det är billig årsavgift och har mycket utrustning. Var en gång och träna på Sportlife, riktigt fjollgym. Mest fjantar där som guck runt och vela och en massa löjliga maskiner. Ont om fria vikter. Dit går jag aldrig mer.

Hoppas att det är någon mera här som delar ett av mina fritidsintressen Image
ELN
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by ELN »

All typ av fysisk aktivitet är utom räckhåll för mig Image Image Image Image
E-M
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by E-M »

ELN wrote:All typ av fysisk aktivitet är utom räckhåll för mig Image Image Image Image
Så tänkte jag också ett tag Image "Varför trötta ut sig i onödan?". Men jag har ändrat inställning nu Image
ELN
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by ELN »

Det kanske jag med gör när det beger sig. Men för tillfället är fast i orörlighetens onda cirkel Image
ozzman
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by ozzman »

Jag har aldrig funnit något nöje i att lyfta tunga saker bara för att sätta ner dem på samma ställe igen. Så nej, jag styrketränar inte.
Last edited by ozzman on 14 Oct 2008, 12:08, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by ELN »

ImageNej visst verkar det dumt Image
Långis

Styrketräning

Post by Långis »

Jag har via jobbet en så kallad friskvårdspeng på 1700 att nyttja till nåt nyttigt. Tänkte skriva in mig på nåt gym eller liknande.
Har börjat få lite mage och tänkte byta ut den mot rutor. Det sägs att det är bättre ur kopulationssynpunkt.
E-M
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by E-M »

Långpanna wrote:Jag har via jobbet en så kallad friskvårdspeng på 1700 att nyttja till nåt nyttigt. Tänkte skriva in mig på nåt gym eller liknande.
Har börjat få lite mage och tänkte byta ut den mot rutor. Det sägs att det är bättre ur kopulationssynpunkt.
Låter som en bra idé Långis! Men se till att träna hela kroppen, annars blir du skev. Mage är viktigt att vara stark i när man gör tunga lyft. Kör även lite basövningar såsom: marklyft, knäböj och bänkpress. Marklyft är väldigt bra, man får använda både mage, rygg och ben mycket. Många muskler aktiveras när man kör marklyft.

Kan ge lite tips på magövningar utöver crunches (sit ups) som du säkert redan känner till.

Försök också köra så mycket med fria vikter som möjligt. Kan vara svårt till en början men när man väl lärt sig det är det mycket bättre än maskiner. Blir onaturliga rörelser med maskiner, maskiner balanserar även vikten m.m. Fria vikter är det bästa.
wiking
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by wiking »

Så kan ni handla lite hjälpmedel så musklerna växer fortare Image

http://www.anabolicshop.net/
E-M
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by E-M »

Hehe, jag tränar inte för att få stora muskler. Visst blir man större om man tränar. Men man kan träna på speciellt sätt för att bara bygga muskler. Men det är rätt fånigt att ha stora muskler och vara klen.

Själv äter jag inte ens kosttillskott. För det första är det dyrt sedan tror jag inte att det hjälper något direkt.

Aldrig att jag skulle testa anabola, dels för alla riskerna och för att jag tycker att det är fusk. Det ska vara naturligt!
Last edited by E-M on 16 Oct 2008, 00:06, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by gammalhardrockare »

Nej, jag styrketränar inte och kommer aldrig att göra. Vill inte ha en massa muskler, det gör bara att man ser kort ut.
Bättre att vara långsmal och utdragen.
sten1972
Periodare

Styrketräning

Post by sten1972 »

Ett bra och roligt sätt att träna armarna är att bara dricka öl ur stora tunga 2 liter sejdlar. Naturligtvis alltid välfyllda. Komplettera gärna med lite sänggymnastik ett par gånger i veckan också. Det räcker gott och väl för att hålla mig i trim.
Image
ELN
Levertransplanterad

Styrketräning

Post by ELN »

Sten1972 wrote:Ett bra och roligt sätt att träna armarna är att bara dricka öl ur stora tunga 2 liter sejdlar. Naturligtvis alltid välfyllda. Komplettera gärna med lite sänggymnastik ett par gånger i veckan också. Det räcker gott och väl för att hålla mig i trim.
Image
Ja den kuren funkar helt säkert Image

GH: Visst ska man va långsmal och utdragen för själv är man ju ett praktexempel Image Image
Post Reply