Jag vill gärna rätta Rex lite, han menade naturligtvis: Rekommendera gärna några högklassiska snabbmatsrestauranger! Har de Pan-Pizza Planet? Den borde ju finnas eftersom den finns i Karlstad och Örebro. Bästa snabbmatskedjan någonsin!
JW:
Känner du till några bra antikvariat och samlaraffärer? Jag menar, affärer med begagnade serietidningar, vinylskivor, prylar och dylikt.
Min favvomat är Texas longhorn restaurangerna.. De har halvkilos köttbitar, revbensspjäll utan konkurrens och en massa supergott kött! Finn ett par här på Söder men också runtom i stan.. När jag får besök utifrån landet så ser jag till att de inte missar detta och de vill tillbaka dit, speciellt snubbar Jag har också biljetter, så vi kanske syns på Texas longhorn här vid mej på Slussen sen efter då
[quote author=GammalHardrockare link=board=musik&num=1225528626&start=1#0 date=1225549167]Jag vill gärna rätta Rex lite, han menade naturligtvis: Rekommendera gärna några högklassiska snabbmatsrestauranger! Har de Pan-Pizza Planet? Den borde ju finnas eftersom den finns i Karlstad och Örebro. Bästa snabbmatskedjan någonsin!
quote]
Jamen för helvete.....tänkte att han kunde få glädjen att ösa ur sig lite förakt för mina i bonneträck dränkta smaklökar,men du skulle såklart sabba
Leila wrote:Min favvomat är Texas longhorn restaurangerna.. De har halvkilos köttbitar, revbensspjäll utan konkurrens och en massa supergott kött! Finn ett par här på Söder men också runtom i stan.. När jag får besök utifrån landet så ser jag till att de inte missar detta och de vill tillbaka dit, speciellt snubbar Jag har också biljetter, så vi kanske syns på Texas longhorn här vid mej på Slussen sen efter då
Ja,vafan får man chansen att festa om med celebriter så,Texas Longhorn it is!
Kul Och samlaraffärer med skivor, tidningar och sånt finns en drös.. Här på Söder både vid Hornstull och Mariatorget ett par stycken.. Där hittade jag bla en Eddie skiva en gång för 10 kr som jag sen såg gick på Tradera för 2000 Så visst kan man botanisera och göra fynd
Tack för tipset! En sådan ska garanterat uppsökas! Enligt ryktet blir även storätare som jag och Rex någorlunda mätta där. Sådant uppskattas!
Hm... Det kanske beror på att vi arbetar? Kontorsfja... Ursäkta, JW menar jag får väl uppsöka någon salladsbar eller något.
Pan pizza planet finns inte. Det måste vara ett sådant där provinsiellt påfund.
När det gäller restauranger så brukar akkurat vara bra om man lyckas få bord, dessutom har de väldigt bra dryckessortiment. Det ligger vid slussen så det är bara några stationer med t-banan till globen därifrån. restaurangerna och pubarna runt globen rekommenderas dock icke. Dyrt, dåligt och överfullt med folk.
Gamla stan är också lite av en turistfälla vad gäller restauranger. Det finns undantag men de är få och dyra.
Vill man bara dricka billig öl/sprit så är väl kvarnen och gröne jägaren fortfarande de bästa alternativen på söder, Soldaten Svejk är också bra.
Själv skall vi nog försöka boka bord på Akkurat vid tvåtiden och sedan dricka oss igenom söder innan vi åker till Globen.
Själv har jag biljetter till Söndag.. Men om det är nån som vill, så dejtar jag gärna er killar på en öl på Akkurat eller Jägarn på fre, kan ta med min tjejkompis som varit Playboymodell och är hur trevlig som helst, om jag får säga det själv så är vi väldigt roliga att gå ut och ta öl med ha ha
Leila wrote:SMen om det är nån som vill, så dejtar jag gärna er killar på en öl på Akkurat eller Jägarn på fre, kan ta med min tjejkompis som varit Playboymodell och är hur trevlig som helst, om jag får säga det själv så är vi väldigt roliga att gå ut och ta öl med ha ha
Ibland svär jag högt över att jag inte bor i Stockholm. Denna gång är en sådan.
Det är nog ingen överraskning, men jag hade gärna kommit
Last edited by Långis on 02 Nov 2008, 15:39, edited 1 time in total.