Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 11/26/2008 at 21:28:45, Jungbacka Erik wrote:Det var för att inte riskera förarnas liv då Michelin levererat dåliga däck till Amerikas GP 2005. Det året var det andra regler gällande däckbyte under loppet också som ställde till det ytterligare. [/quote]

Ja du ser själv hur viktigt materialet är.
Jungbacka Erik
Site Admin

Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

on 11/26/2008 at 21:53:01, Josey Wales wrote:Ja du ser själv hur viktigt materialet är. [/quote]Viktigt ja, avgörande? Nej!
ELN
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ELN »

on 11/26/2008 at 20:27:07, Josey Wales wrote:ELN:

Vid tester på Bosön så får de svenska elitgolfarna lika bra värden på kondition och styrka som fotbollspelare och hockeyspelare så inte är det några "feta businessmen" som spelar golf på toppnivå (undantag finns ju i form av John daly t.ex.men det är just undantag).

Men som sagt, åt var och en sitt. [/quote]Ja i eliten ja, men nu snackade vi söndagsgolfare, för en stund sen iallafall. Elit förarna har minst så bra kondition som elitidrottare inom andra sporter.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Kära JW, jag förbehåller mig alltid rätten att kalla vem jag vill för imbecill, tokdåre, fylltratt, dödskalle, kuksugare, bögskalle, analgrävare eller vilka andra epitet som för tillfället faller mig in.

Vad gäller din begränsade vision av vad som anses vara sport, tycker jag mest synd om dig, eftersom den mänskliga prestationen är minst lika stor i rally som i golf, ishockey eller fotboll. Hade du velat se en puck som står helt still på isen i 3 perioder? En rallybil som står parkerad på en specialsträcka i 2 timmar?

Min argumentationsnivå är helt perfekt, eftersom du regerar som du gör, det är kvittensen på att jag gör helt rätt. Image
ELN
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ELN »

Vad gäller din begränsade vision av vad som anses vara sport, tycker jag mest synd om dig, eftersom den mänskliga prestationen är minst lika stor i rally som i golf, ishockey eller fotboll. Hade du velat se en puck som står helt still på isen i 3 perioder? En rallybil som står parkerad på en specialsträcka i 2 timmar?
Du sänkte den just ännu mer
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 11/27/2008 at 04:02:30, Hakan wrote:Kära JW, jag förbehåller mig alltid rätten att kalla vem jag vill för imbecill, tokdåre, fylltratt, dödskalle, kuksugare, bögskalle, analgrävare eller vilka andra epitet som för tillfället faller mig in.
[/quote]

Då kan du diskutera med någon annan än mej i fortsättningen
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

JW:
Ja det var ju verkligen en hög nivå. Du har varit med här i flera år, blivit kallad både det ena och det andra. Men om jag skriver att din inställning till något visst är korkad, då får du plötsligt nog och vänder ryggen till.

Som du skrev till mig; du måste inse att andra kan ha en avvikande uppfattning. Om du själv inte anser dig korkad, så ser jag inte varför du plötsligt ska spela upp martyrkassetten. Image
ELN
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ELN »

on 11/27/2008 at 16:47:21, Hakan wrote:JW:
Ja det var ju verkligen en hög nivå. Du har varit med här i flera år, blivit kallad både det ena och det andra. Men om jag skriver att din inställning till något visst är korkad, då får du plötsligt nog och vänder ryggen till.

Som du skrev till mig; du måste inse att andra kan ha en avvikande uppfattning. Om du själv inte anser dig korkad, så ser jag inte varför du plötsligt ska spela upp martyrkassetten. Image [/quote]Han menade att du inte "klarar" att folk anser nått annat, men han inte "klarar"(tycker det är roligt att diskutera med) folk som diskuterar genom att kranka ner på dem med en annan uppfattning. Så har JAG fattat de i allafall
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Man får tycka vad man vill och ha olika åsikter men jag tycker man skall kunna diskutera dessa utan att behöva gå till personangrepp.
Egentligen är det väl inte så allvarligt, men jag tycker det är onödigt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

I morgon är det fredag och jag är ledig hela helgen! Image
Fast det blir lugnt. Har inga som helst planer.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

on 11/27/2008 at 20:26:54, Josey Wales wrote:Man får tycka vad man vill och ha olika åsikter men jag tycker man skall kunna diskutera dessa utan att behöva gå till personangrepp.
Egentligen är det väl inte så allvarligt, men jag tycker det är onödigt. [/quote]

Håller med om det,fast inte när det gäller klasstillhörighet o dyl,då faller konvenansens regler som en pannkaka Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 11/27/2008 at 20:54:22, rex wrote:Håller med om det,fast inte när det gäller klasstillhörighet o dyl,då faller konvenansens regler som en pannkaka Image [/quote]

Absolut, vid diskusioner om klass- och geografisk tillhörighet så är det handskarna av.

I kväll skall jag för övrigt dricka glögg, det är väl din absoluta favoritdryck om jag inte minns fel Image
Passar perfekt till karré
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

I kväll bär det av till Leksand, för i morgon ska jag se Jerry Lee Lewis i Ejendals arenda.
Skitarna ska va' lika långa i år
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

uy:

Trodde han va död. Han är väl 90 år snart då eller?!

errrol
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by errrol »

och jag som blev magsjuk i fredas Image Image Image
Post Reply