Mittilivetkriser!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by ozzman »

Eftersom jag var smal som en tarm till för 3-4 år sedan så hade jag aldrig något behov av bantning under min ungdom när jag var på "jakt".

Hälsan blir ju så abstrakt så det klart att den motivationen inte blir stark, att träna för att få göka på Lördag är naturligtvis lättare att motivera sej för än att träna för att eventuellt slippa en hjärtinfarkt om 35 år.

Jag har i alla fall börjat gå promenader 3-4 gånger i veckan, det är fan inte kul.
rex
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by rex »

rex wrote:Jadu.....en som det visste,är väl bara att stålsätta sig och vara hungrig antar jag?
Det är ett fel många gör – äter för LITE för att gå ned i vikt. Effekten blir bara att kroppen ställer in sig på svält och när man väl äter tar den vara på ALLT och så går man upp igen. Fan, det blev en lång mening det.

Jag har aldrig försökt gå ned i vikt och tänker inte alls på vad jag äter. Kanske inte så smart men eftersom jag tränar såpass mycket så förbänner jag ju det mesta.

Om man inte har ett fysiskt ansträngande jobb så vill det nog till att man inte äter för mycket godsaker. Men man ska fortfarande äta regelbundet och man ska inte vara så jävla rädd för fet mat. Bara det inte bilr för mycket av det goda, men så är det ju med allt. Sedan kan man ju gå några promenader som Josey gör, då ska man nog kunna tappa några kilon.

Men sedan är ju mycket genetiskt med. Vissa kan äta vad fan som helst utan att gå upp något alls. Medan andra blir stora som hus.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by gammalhardrockare »

Ett tips för att hålla vikten, eller gå ned, är att GÅ till jobbet, inte cykla som många gör. De tror att de motionerar men det är en illusion. Ska cykling vara verkningsfullt så måste man cyklat minst tre-fyra mil varje dag. Få har så långt till jobbet.
rex
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by rex »

on 12/13/2008 at 18:54:31, GammalHardrockare wrote:Ett tips för att hålla vikten, eller gå ned, är att GÅ till jobbet. [/quote]

Fel,fel,fel,fel,det är gång som är överskattat.
ozzman
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by ozzman »

Det jag vet är att man för att börja förbränna fett måste motionera mer än en Ŋ timme, så om man går i rask takt en timme så borde det hjälpa lite i alla fall.
rex
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by rex »

Jodå,det är klart att det gör,all fysisk aktivitet bränner ju kalorier men just att gå är nog förhållandevis ineffektivt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Mittilivetkriser!

Post by gammalhardrockare »

Med gå så menar jag naturligtvis inte att promenera. Nej, gå i rask takt så att man blir svettig är det som gäller.
Simma är också jävligt bra. Och så är det ju kul att bada också. Det roligaste med att åka utomlands är ju faktiskt att få bada i varmt vatten. Det går ju inte här hemma i det förbannade idiotklimatet vi tvingas leva i.

Hit vill jag åka till Sommaren men Rex vägrar. Får åka själv.
Kolla hotellet Luxor. Fyra pooler! Där vill jag bo.
http://www.ving.se/lasvegas
Mina nästa reseprojekt ska bli Thailand och Australien. Thailand för strändernas skull (nä, betalar inte för att knulla och riskera HIV) och Australien enbart för att jag vill se Perth.
Florida lockar också. Kanske väljer jag det istället för Las Vegas. Florida verkar dock lite väl kriminellt för min smak, det behöver man inte vara rädd för i Las Vegas. Där har maffian järnkoll på busarna. De vågar inte röra turisterna.
Post Reply