Ännu en jävla resetråd

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

GH:

Lägenhetshotell är bra. Då kan man ju kyla pilsnern/virket i kylskåpet. Bra mycket trevligare att dricka kall sprit på balkongen än butiksljummen.

Toppar man sedan det med lite Kalamata-oliver så funkar det riktigt bra.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Jag har kollat upp! I närheten av hotellet finns det flera pizzerior och i Chania finns det både KFC, Subway och Pizza Hut så det klarar sig.
E-M
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by E-M »

Låter som en härlig resa GH, bara slappa i ett varmt land!

Men blir det inte tråkigt att resa ensam?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

E-M:

Ensamt? Mnja... Jag brukar alltid träffa någon så det brukar ordna sig.
När jag valde hotell så var jag mycket noga med att det fanns en bar vid poolen. Där ska jag sitta i minst tre dagar och dricka sprit hela dagarna, med korta avbrott för lek i poolen. Då kan det vara skönt att få vara ensam utan att någon gnäller om att man inte ska bli för full, att man ska sluta dricka osv. Jag är sorten som gillar att dricka tidigt på dagarna, andra brukar spara sig till kvällen. Det är inget för mig.
Resten av dagarna ska jag utforska Chania, shoppa, läsa böcker och bada i havet. Ta det allmänt lugnt alltså.
En liten utflykt blir det också:
http://www.ving.se/resort/suppInfo.aspx ... upId=51007

Jag älskar att bada så det ska bli kul.
Senare under sommaren ska det bli en resa till. Eller också väntar jag till Januari nästa år och sticker till Patong i Thailand i två veckor. Har inte bestämt mig ännu. Jag vill läsa Rex fru Sunnys recensioner här på Meduza när hon kommer hem.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Här hade man förväntat sig en fin reseskildring från Thailand av Sunny, lite recensioner, tips m.m. Det hade man tydligen inget för.
sunny
Helgfyllo

Ännu en jävla resetråd

Post by sunny »

Vad vill du veta?Hur mycket en flicka kostar eller en öl Image
Patong är ett ställe där man raggar...Ställ dig var som helst och ta upp en eller ett par 1000 bathare så har du en hel skock med vackra thailändskor runt dig MEN SE UPP i Patong är inte allt som det ser ut att vara (en vacker flicka i Patong är med största sannolikhet en Ladyboy Image)Det mesta var annars dyrt i turistortena,tyvärr har jag ingen direkt uppgift om flickorna och ölen(Jag tror en flaska öl kostade i affär ca 60 bath vilket är ca 15kr)Shopping kräver mycket tid och tålamod....PRUTA,PRUTA,PRUTA!
Men varmt och skönt var det iallafall!
Kanske kommer du som så många andra hem med en Thailändska Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Sunny:

Hut kvinna! Jag är inte intresserad av horor och få HIV. Jag har aldrig och kommer aldrig att betala för sex. Då är jag hellre utan.
Jag är intresserad av shopping, bad, snabbmat och suuupa! Inget annat.

Hur var Patong? Var stranden fin? Fanns det några bra snabbmatsrestauranger? Hur var galleriorna och köpcentrumen?
Var människorna trevliga? Fanns det billiga märkesprylar att köpa som inte var kopior? Hur lång tid tog flyget och vad gör man under den tiden?
sunny
Helgfyllo

Ännu en jävla resetråd

Post by sunny »

Jag var aldrig på stranden i Patong(vi var i Karon)men det fanns flera köpcentrum Jung Ceylon(Patong) och Central Festival(Phuket Town)och Big C och Tesco Lotus som också låg i Phuket Town.Snabbmats kedjorna jag såg var KFC och Pizza Hut och natuligtvis MCDonalds.Märkesvaror finns på Jung Ceylon och Central Festival.Vill man ha kopior så finns det ÖVERALLT.Big C är ungefär som ICa maxi ,Tesco hann vi aldrig med...Köpcentrum poppar upp som svampar därnere,så innan du är där så har det säkert tillkommit flera stycken Image
rex
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

[quote author=sunny link=board=offtopic&num=1199857467&start=91#6 date=1233669735]Vad vill du veta?Hur mycket en flicka kostar quote]

Flicka? Jaså,du håller han såpass högt i alla fall?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Jag har jävlar i mig hittat min drömresa! Äntligen!
https://www.rccl.no/Pages/BookingManage ... tion=AUSTL
Australien runt med en lyxfärja och man får gå iland och besöka alla städer jag har drömt om att få se + Port Moresby i Nya Guinea!
Vilken jävla semester va?
Här är fartyget:
http://www.royalcaribbean.se/sv/kryssni ... e_seas.htm

Jag tror fan i mig att jag ska dra iväg nästa vinter! Det är väl ingen idé att fråga om någon vill med?
rex
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

"Avresehamn Sydney" Verkar lite masigt att lägga ut först i Australien? Hade den gått från GBG så....
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Rex:

Man flyger naturligtvis till Sydney först. Är det så farligt?
Jag har räknat ut att med fickpengar så går hela kalaset på ca 50 000 kr, då är flygresan t och rt inräknad.
Inte så farligt med tanke på upplevelsen och att det är sjutton dagar!
rex
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by rex »

Lte hårt för att glo på en öken va?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Rex:

Öken? Man besöker ju alla de tropiska städerna! Förutom Sydney,Brisbane, Cairns, Stora barriärrevet, Port Moresby (Nya Guinea!) Darwin, Broome och sist Perth.
Var i helvete ser du någon öken här?

Brisbane
Image
Cairns
Image
Darwin
Image
Broome
Image
Perth
Image
ozzman
Levertransplanterad

Ännu en jävla resetråd

Post by ozzman »

GH:

Lite för dyrt för mej och sedan får jag nog bli lite äldre innan jag ger mej på kryssningar.
Men det ser onekligen ganska trevligt ut.
Post Reply