Den triviala tråden

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Långis

Den triviala tråden

Post by Långis »

Jag gilllar Thomas diLeva. Faktum är att jag var på konsert med honom igår och trivdes alldeles utmärkt!
overkill
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by overkill »

haha, är jag uppe i över 1000 inlägg? har knappt tänkt på att det finns en räknare. En ny lever var välbehövlig Image

Tänka sig, att farbror Överdödare kunde inspirera till en egen tråd. Nu får vi ur oss massa fakta som ingen trodde att vi ville eller behövde veta Image

Intressant det där med Bond-filmen. Det är en liten värld man lever i. Dileva är faktiskt helt okay. Äger inga skivor med han, men det jag hört är helt ok. En udda artist med en egen stil.

och slutligen kan jag konstatera, efter att ha sett kvällens "Debatt" på TV att Vänsterpartister verkligen är stundtals är totalt rudis i huvet. Detta visste jag redan, men kvällens program förstärkte mina farhågor. Jag hade/har lite förhoppningar om att de kanske har nått vettigt att tillföra, men icke denna afton heller. Kvällens program handlade om konflikten i Palestina. De har inte nödvändigtvis fel i sitt fördömmande av Israel, problemet är sättet de gör det på, och ser inte helheten, fokuserar påfel saker genom demonstationer och påhopp av oskyldiga människor som råkar vara av ett visst ursprung. Saker som har N O L L effekt på kriget och skapar mer problem här hemma i Svealand genom deras efterblivna anhängare som förstör för hederligt folk. Demonstrationerna kostar dessutom mycket pengar för skattebetalarna iom alla Poliser som får tjänstgöra, sedan en del åtal för skadegörelse och misshandel osv osv. Nej, istället för att försöka hitta en fredlig lösning och fördömma HELA kriget med alla parter så lägger man sin energi på verkningslösa metoder och sen, som vanligt - skyller på Farbror Reinfeldt och hans bröder i blått. Patetiskt, efterblivet, ogenomtänkt och framför effektlöst beteende, och delvis kränkade för vissa enskilda individer som blir påhoppade enbart för att de råkar vara födda i ett visst land, eller kanske bara råkar känna nån där.
.. och nej, detta är kanske inte ondödigt vetande, men onödigt för mig att skriva här, eftersom jag redan visste allt detta. Onödigt alltså Image
Last edited by overkill on 13 Mar 2009, 02:41, edited 1 time in total.
leila

Den triviala tråden

Post by leila »

Och att Pung är geting på thailänska..
Och att Bo är kuk på nigeriska (Att tänka på om man heter så ifall man åker ner dit, så de inte skrattar ihjäl sig när man presenterar sig)
Image
errrol
Obotlig alkoholist

Den triviala tråden

Post by errrol »

det kallar jag språk kunskap
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by gammalhardrockare »

Det här är ju triviala tråden så då vill jag upplysa om att mitt senaste projekt, dvs borra upp hylla med tillhörande spottar gick riktigt bra. Så här blev det:
http://img256.imageshack.us/my.php?image=hyll.jpg
Jag tycker det blev snyggt.
Last edited by gammalhardrockare on 16 Mar 2009, 18:36, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by rex »

Ja faktiskt,inte illa,blev det dyrt? Med snickare och allt menar jag?
ELN
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by ELN »

Medelhastigheten för en mans utlösning är 44km/h alltså snabbare än en moped modell äldre (eller iaf va den får gå), och om nån här nu tänker, varför skriver den där klanten ELN en mans utlösning, för vem annars får utlösning? Jo i princip varenda däggdjurshane vad jag vet, sen finns det ju även i unika fall även kvinnlig utlöning.

A. Hitler hade bara en kula (varav smeknamnet Einstein)

Sveriges flagga skall vara i proportionerna 10 i höjd till 16 i längd.

Avsugning heter egentligen fellatio.

Kajak blir samma baklänges (ofta både bildligt och alltid bokstavligt talat Image)

Och en fladdermus kan hör frekvenser upp till 150.000 Hz
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Idag kan jag tala om att våren har kommit på allvar. Satt på balkongen och drack kaffe i morse. Sol och ljumma vindar.
Där jag bor så infaller den meterologiska våren första mars.
Tycker synd om norrlänningarna och de som bor långt där borta i Stockholm (se där, ännu en anledning till att undvika det rövhålet!), de får inte vår ännu på ett bra tag.
ozzman
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Det här är ju triviala tråden så då vill jag upplysa om att mitt senaste projekt, dvs borra upp hylla med tillhörande spottar gick riktigt bra. Så här blev det:
http://img256.imageshack.us/my.php?image=hyll.jpg
Jag tycker det blev snyggt.
Vilken bedrift, otroligt!!!
Jag kunde ha svurit på att det skulle gå bättre att skruva upp en hylla så att du lyckats borra upp en hylla är ju enormt imponerande, faktiskt.

För övrigt så har våren varit i Stockholm i 1.5 vecka enligt SMHI och jag kan dessutom upplysa om att vårens normala ankomst sker på i stort sett samma datum i Karlstad och Stockholm. Runt den 20 Mars.
Last edited by ozzman on 17 Mar 2009, 18:34, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Den triviala tråden

JW:

He! He! Ja, det är en stor jävla bedrift för att vara mig. Jag avskyr all form av arbete som innefattar händighet och verktyg.
rex
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by rex »

Det finns 43 ord skrivna på en snusdosa,siffror och förkortningar oräknat.
Last edited by rex on 17 Mar 2009, 21:24, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

He! He! Ja, det är en stor jävla bedrift för att vara mig. Jag avskyr all form av arbete som innefattar händighet och verktyg.
Nu menade jag inte något om huruvida du är händig eller inte utan snarare att det är omöjligt att borra upp något.

Man kan skruva upp något på en vägg men inte borra upp något på en vägg.
Att borra betyder per definition att man avlägsnar material för att skapa ett hål eller en kavitet.
Det du kan ha gjort som har med borrning att göra är i så fall att du borrat hål som du sedan satt plugg eller moly i för att ha något att fästa skruvarna i.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Den triviala tråden

JW:

Aha, det är ordvrängeri på gång! Ok, du har rätt. Jag borrade hål som jag satte plugg i. Därefter använda jag skruvar som jag sedan fäste själva hyllorna med. Märkligt nog så blev jag inte så förbannad som jag brukar. Däremot gav spottarna mig problem. Det var sladdar överallt som ville trassla in sig i varandra. Till slut blev jag förbannad och tejpade fast sladdarna under hyllorna med svart isoleringstape. Det blev rätt så bra. De syns knappt.
ELN
Levertransplanterad

Den triviala tråden

Post by ELN »

Ö jo man kan borra upp något, dock inte på en vägg direkt kanske, man kan borra upp ett hål till exempel.
Eddie
Obotlig alkoholist

Den triviala tråden

Post by Eddie »

Men ett hål är ju ingenting.
Post Reply