Verkar som t.ex att de här spelningarna var sådana tillställningar, av bilderna att dömma: http://w1.581.telia.com/~u58113819/ROCK.JPG
http://w1.581.telia.com/~u58113644/sivansv.htm
Jag läste nyligen i ett annat forum där jag skriver ibland, om en tjej som hade varit med & anordnat en sådan spelning genom sin skola. Då var han själv, men en skolorkester (fråga mig inte vad exakt den bestod av) hade visst kompat på en låt.
Såhär skriver hon bl.a:
Vi (ena studentorkestern jag spelade med i Uppsala, Wijkmanska Blecket) kom på att det vore kungligt att ordna en konsert med Eddie. Managern kontaktades och man kom fram till att vi hade inte råd att ta dit honom med orkester, så vi hyrde in Eddie med gitarr. En kille i orkestern hade arrat Sveriges kompani som vi hade repat in.
Eddie kom dit, mycket skeptisk då han ju bara tagit spelningen för att få in pengar, som vi fattade det. Han trodde att han skulle bli utskrattad av ett gäng töntiga akademiker. Han började mycket halvhjärtat (jag kommer inte ihåg vilken låt) och blev totalt förbluffad när det visar sig att hela publiken (nästan iaf) kunde texterna bättre än han själv! Emil (kort snubbe på klarinett i konkurrerande orkester) fick gå upp och sjunga hela Saxofånen eftersom Eddie inte kom ihåg nåt av texten. Den låten hade Eddie inte spelat sen han spelade in den, typ. Det var helt fantastiskt att se hans min när han fattade att alla dyrkade honom där, och han blev jätteglad att folk kunde hans texter som han själv supit i glömska. Vi avslutade med att spela Sveriges kompani tillsammans. Det var fullständigt fantastiskt!
Hon är osäker på årtalet, men tror att det var året innan Edde dog, så troligen 2001.
Värt att påpeka är också att, bilderna i länkarna har såvitt jag vet inget att göra med just den spelningen som beskrivs ovan, men det ser ut att vara samma typ av spelning.
Undra hur det lät.

Personen ovan låter ju inte besviken i alla fall så det är ju ett gott tecken. Vore guld om nån av dessa spelningarna finns förevigade på nått sätt.