En spontan reaktion efter att ha lyssnat på Smerrgôs-Bol är i alla fall att låtarna känns lite för långa för att vara av viskaraktär, samt att det låter nästan som att det inte riktigt finns nått andrum i sången. Dvs att det nästan är "för mycket" sång och för få pauser melllan meningarna. Vill minnas att du sagt att de flesta låtarna är inspelade på första tagningen, men det är ingenting jag tänkt på direkt. Men på det stora hela så gillas det som kommer ur högtalarna, även om jag inte riktigt fattar innebörden av alla låtarna. Men en hel del grundar sig väl i lokala företeelser, personliga erfarenheter, blandat med rena påhitt, misstänker jag.

Törparkusiner på restaurangen påminner lite om Eddie´s sketch "På Restaurangen" hehe.
Riksdagsdeklaration är ju passande såhär i valtider, och Sagan om Farbror Kungen var ju också en fin visa. Jag kände faktiskt igen den där inklippta snutten med Kungen själv: det hörör från en video som finns på Youtube, där kungen blir påkommen med att smygröka hehe. Här är den för den som vill se: http://www.youtube.com/watch?v=tw35FuHrE_4
Får återkomma med mera synpunkter på både denna skivan och Dôppekôpp, som ännu inte fått snurra.