Är en ganska känd låt som Eddie gjort en cover på. Är ute på spotify och tänkte att den låten vill jag höra och söker på california sun och tänker att Eddies version finns väl en sida ner eller två, döm av min förvåning när jag ser att den ligger tvåa!
Nog för att spotify programmeras av många unga duktiga programmerare som säkerligen tar hänsyn till vilket land jag är i och ger låtarna högre ranking beroende på vilka i mitt område som lyssnar på låten. Men jag tycker ändå att det är väldigt bra betyg att ha näst mest lyssnade covern på California sun i åtminstone Sverige!
California Sun
California Sun
Inte illa, måste jag säga.
Förresten, är det någon som hör vad Eddie sjunger i andra versen i den låten? Jag tycker det låter som "I'm gonna runk my balle from coast to coast", jag har allt trott att det är jag som hör fel. Men när jag lyssnar på originalet och andra covers av låten sjunger de något helt annat i den versen.
Är det Eddie som skojat till det när han spelade in California sun, eller är det jag som borde gå och få min hörsel undersökt.
Förresten, är det någon som hör vad Eddie sjunger i andra versen i den låten? Jag tycker det låter som "I'm gonna runk my balle from coast to coast", jag har allt trott att det är jag som hör fel. Men när jag lyssnar på originalet och andra covers av låten sjunger de något helt annat i den versen.
Är det Eddie som skojat till det när han spelade in California sun, eller är det jag som borde gå och få min hörsel undersökt.

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
California Sun
uy:
Du är inte ensam om att höra det. Precis det tycker jag också att han sjunger
Du är inte ensam om att höra det. Precis det tycker jag också att han sjunger

Last edited by E-M on 01 Aug 2010, 00:14, edited 1 time in total.
California Sun
Jag har alltid tyckt han sjunger: "I'm gonna rock my body from coast to coast. The California girls are really the most"
Jag antar att det är den saktare versionen som är på Spotify, för i den är ovanstående textrad (eller den med ronke my ball) tvåa, och sen kommer första versen igen som tredje.
I Eddies sanbbare version sjunger han: " I'm gonna go down west to the ol' 'frisco. There is a pretty little chick where ever you go" Som andra vers, sen kommer rock my body (eller ronk my ball) som tredje vers
Edit: I original versionen sjunger de: "I'm going down west allong the coast" eller nått sånt, så de där med ronke ball verkar ju mer trolig, om han ändå ändrat texten
Jag antar att det är den saktare versionen som är på Spotify, för i den är ovanstående textrad (eller den med ronke my ball) tvåa, och sen kommer första versen igen som tredje.
I Eddies sanbbare version sjunger han: " I'm gonna go down west to the ol' 'frisco. There is a pretty little chick where ever you go" Som andra vers, sen kommer rock my body (eller ronk my ball) som tredje vers

Edit: I original versionen sjunger de: "I'm going down west allong the coast" eller nått sånt, så de där med ronke ball verkar ju mer trolig, om han ändå ändrat texten

Last edited by ELN on 02 Aug 2010, 20:06, edited 1 time in total.