Söker låt

Diskutera Låtarna
overkill
Levertransplanterad

Söker låt

Post by overkill »

Det stämmer som uy säger angående Vildmarkens Sång, den finns inte utgiven nånstans med eddie utan finns endast som outgiven, demo eller vad man nu vill kalla den. Däremot spelade Matz-Ztefanz Med Lailaz in den på sin andra, och sista platta "Vol. 2".
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/15/2011 at 19:07:11, Overkill wrote:Det stämmer som uy säger angående Vildmarkens Sång, den finns inte utgiven nånstans med eddie utan finns endast som outgiven, demo eller vad man nu vill kalla den. Däremot spelade Matz-Ztefanz Med Lailaz in den på sin andra, och sista platta "Vol. 2". [/quote]

Söker förtfarnade Vildmarkens Sång ändå om de bra är en demo skulle någon kunna skicka ett PM till mig? eller lägga upp den?
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/15/2011 at 19:07:11, Overkill wrote:Det stämmer som uy säger angående Vildmarkens Sång, den finns inte utgiven nånstans med eddie utan finns endast som outgiven, demo eller vad man nu vill kalla den. Däremot spelade Matz-Ztefanz Med Lailaz in den på sin andra, och sista platta "Vol. 2". [/quote]

Men om Eddie bra gjortde en utgiven demo hur fick Matz-Ztefanz Med Lailaz tag i den? dom måste ju ha hört den?
skickade Eddie Demot till dom?
Långis

Söker låt

Post by Långis »

Jo, demos gavs inte ut på så sätt. De presenterades för artisterna via skivbolagen.
Evert Meduza
Levertransplanterad

Söker låt

Post by Evert Meduza »

Jo, den kanske e en demo, men jag vill oxå höra den, även om de bara e en demo
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/15/2011 at 21:35:02, Per Hummer wrote:Jo, den kanske e en demo, men jag vill oxå höra den, även om de bara e en demo [/quote]

kan ingen posta en blänkare med Vildmarkens Sång?

skulle gärna villa ha den?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Söker låt

Post by BOB-blommorobin »

Kul att du har bild på Johnny Bode. väntar på att få spela av massor av låtar som han spelade in som 16-åring. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/16/2011 at 01:11:29, blommorobin wrote:Kul att du har bild på Johnny Bode. väntar på att få spela av massor av låtar som han spelade in som 16-åring. Image [/quote]

skulle du kunna skicka vildmarkens sång till mig?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Söker låt

Jag flyttar och kommer inte ha tillgång till mitt material på någon månad. Dessutom tror jag bara jag har den på kassett och jag har inte längre möjlighet att låna kassettspelare tyvärr så jag kan inte hjälpa dig.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Söker låt

Vet du vad, hittade den. Den är inspelad direkt från kassett och inte ljudtvättad. du får pm.
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/16/2011 at 04:24:15, blommorobin wrote:Vet du vad, hittade den. Den är inspelad direkt från kassett och inte ljudtvättad. du får pm. [/quote]

Har du nåt förslag på nåt bra Program som jag kan Ljudtvätta/ta bort brus med?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Söker låt

Jag har arbetat väldigt länge med ljudtvättning, jag vet inte om du har mac eller pc, men pc är okänd värld för mig känner bara till mac.
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/16/2011 at 13:36:11, blommorobin wrote:Jag har arbetat väldigt länge med ljudtvättning, jag vet inte om du har mac eller pc, men pc är okänd värld för mig känner bara till mac. [/quote]

använder pc man vad för Porgram har arbetat med?

hur mycke tid har en ljudtvättning?

vilka låtar har du tvättat?

och s
söker även efter don't get up yet dear och
Luftwaffe 3 del 1 i bättre i kvalité?
skulle du kunna skicka ett PM?

Last edited by herrskogstrand on 16 Jan 2011, 15:22, edited 1 time in total.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Söker låt

Som jag skrev tidigare jag flyttar och har inte tillgång till kassettspelare och jag har inte allt i datorn.

Ljudtvätta gör man genom att man markerar bitar där bruset ligger, låter programmet analysera dessa bitar. Sedan kan programmet "känna igen" bruset i låten och man kan därför ta bort det, dock inte alltid till fördel, ibland kan ljudet bli väldigt dåligt efteråt. Det tar olika lång tid, beroende på hur mycket som behövs göras, om man måste ställa in EQ, ibland måste man öka styrkan i diskant eller sänka, samma med bas eller mellan.

Har ingen aning om vad det finns för program till pc, men de kostar runt 2000-10'000 om du ska ha ett bra program.
herrskogstrand
Levertransplanterad

Söker låt

Post by herrskogstrand »

on 01/16/2011 at 15:29:18, blommorobin wrote:Som jag skrev tidigare jag flyttar och har inte tillgång till kassettspelare och jag har inte allt i datorn.

Ljudtvätta gör man genom att man markerar bitar där bruset ligger, låter programmet analysera dessa bitar. Sedan kan programmet "känna igen" bruset i låten och man kan därför ta bort det, dock inte alltid till fördel, ibland kan ljudet bli väldigt dåligt efteråt. Det tar olika lång tid, beroende på hur mycket som behövs göras, om man måste ställa in EQ, ibland måste man öka styrkan i diskant eller sänka, samma med bas eller mellan.

Har ingen aning om vad det finns för program till pc, men de kostar runt 2000-10'000 om du ska ha ett bra program. [/quote]

Vilka låtar har du Ljudtvättat?

om ljudet låtar som att höggtalarna ska sprägnas
vad ställer man in(jag sytar inte på bas ljud)
Last edited by herrskogstrand on 16 Jan 2011, 15:41, edited 1 time in total.
Post Reply