Eddies första låt

Diskutera Låtarna
Post Reply
herrskogstrand
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by herrskogstrand »

Jag undar vilken Låt Errol spelade in först?

skulle gissa på Alone(som med tanke på Ljudkvaliten)
alltså ca 1964 eller Hante blues
uy
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by uy »

Vilken låt Eddie spelade in först var det nog bara han själv som visste. Men den äldsta låten som finns utgiven är Alone, som är inspelad 1964. Hante Blues, som du också nämnde är inspelad året därpå.
Skitarna ska va' lika långa i år
herrskogstrand
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by herrskogstrand »

uy wrote:Vilken låt Eddie spelade in först var det nog bara han själv som visste. Men den äldsta låten som finns utgiven är Alone, som är inspelad 1964. Hante Blues, som du också nämnde är inspelad året därpå.
Vilka är kommer näst i ordingen?
uy
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by uy »

Om inte minnet sviker mig är Hante Blues, Åh marie, I wonder why och Löjlig dikt inspelade 1965.
Sedan så är Konstantin Delicic, In the neighbourhood, Secret police och Tulpaner i skorna åt far inspelade 1968.

Det finns ju såklart mer material som är inspelat under den tiden, men jag räknade bara upp det utgivna som jag känner till inspelningsåret för.
herrskogstrand
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by herrskogstrand »

uy wrote:Om inte minnet sviker mig är Hante Blues, Åh marie, I wonder why och Löjlig dikt inspelade 1965.
Sedan så är Konstantin Delicic, In the neighbourhood, Secret police och Tulpaner i skorna åt far inspelade 1968.

Det finns ju såklart mer material som är inspelat under den tiden, men jag räknade bara upp det utgivna som jag känner till inspelningsåret för.
inga utgivna som är inspelade där i mellan?
uy
Levertransplanterad

Eddies första låt

Post by uy »

Inte vad jag vet. I legal bootleg är det ju ett hopp mellan 1965 och 1968. Antagligen hade inte Eddie kvar något material från den tiden, eller så tyckte han inte det var tillräckligt bra för att ges ut.
Post Reply