Förslag på bonusspår till Raggare ?

Diskutera Låtarna
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag tänkte bränna ut Raggare på CD till mig själv, och vill ha tips på bonusspår, alltså låtar som hänger ihop med låtarna på kassetten på ett eller annat sätt. Det kan vara t.ex demos, alternativa versioner, låtar med samma tema osv.

Första jag kom och tänka på är Raggare Nr 2 som finns på Radio Ronka 1. En form av uppföljare till Raggare.

Jag nämnde ju i en annan tråd att jag har gjort CD´s till mig själv. Raggare har jag innan utbränd, men där ligger en massa annat jox med som ej hör till egentligen, så jag tänkte göra en en "ren" kopia med bara kassetten och eventuella bonusspår.
Image
Evert Meduza
Levertransplanterad

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Jag tänkte bränna ut Raggare på CD till mig själv, och vill ha tips på bonusspår, alltså låtar som hänger ihop med låtarna på kassetten på ett eller annat sätt. Det kan vara t.ex demos, alternativa versioner, låtar med samma tema osv.

Första jag kom och tänka på är Raggare Nr 2 som finns på Radio Ronka 1. En form av uppföljare till Raggare.

Jag nämnde ju i en annan tråd att jag har gjort CD´s till mig själv. Raggare har jag innan utbränd, men där ligger en massa annat jox med som ej hör till egentligen, så jag tänkte göra en en "ren" kopia med bara kassetten och eventuella bonusspår.
Image
"Raggare nr 2" från "Radio Ronka 1" passar perfekt, originalversionen av "Punkjävlar" från kassetten "E. Hitler & Luftwaffe nr 2", "Vår gamle Opel" från kassetten "Radio Ronka 1", "Världens bäste chaufför" från "Radio Ronka 1", originalversionen av "Min EPA-traktor" från "Börje Lundins kräftkalas", "Kör igång" från kassetten "Rätt sorts Råcken råll", "Full gas till Kristianstad" från kassetten "Rätt sorts råcken råll", Originalversionen av "Mera brännvin" från kassetten "Luftwaffe nr 3 del 2", "Alla tiders fyllekalas" från kassetten "Hej Hitler" och originalversionen av "Punkare och raggare" från kassetten "Dubbelidioterna" kanske är några förslag som funkar Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Tack för tipsen. Får klura lite. Bonusspår är ju inget måste, men det känns roligare att lägga med nått extra eftersom det ändå finns gott om plats över på CD´n. Image
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Volvo, Gasen i båtten, Young girls and Cadillac cars, Leader of the rockers, Rollin down och Silver wheels.
Post Reply