Nej fan, nån spansk grupp eller artist är det inte. Långpanna bör veta vilka det är då jag fått den av honom en gång i tiden

Det KAN vara Lars Vegas Trio också men jag vet inte.
Bara för att man sjunger på spanska måste man ju inte vara spanjor, dessutom tror jag inte att eddie var speciellt känd därnere, även om Porrfavor (Compagneros) bör tilltala dem

Tror iof inte att Mariannes skivor hade nån distribution där nere heller. "Spanskan" i den låten är f.ö. inte riktig spanska, förutom vissa fraser och enstaka ord, annars är det en hemmagjord spanska som eddie hittade på efter lite inspiration av Leila (hon berättar själv om det i en tråd).
Långpanna, kliv gärna in i tråden och upplys oss. Jag ska inte svära på att gruppen är svensk men jag vill minnas det i alla fall. Vore ju iof rätt kul om nu verkligen en spansk grupp eller artist har hört låten med Eddie, och bemödade sig med att spela in en egen version på sitt språk, detta kräver ju också en översättning såvida han inte kan båda språken flytande.
Däremot vet jag med säkerhet att Rene Shuman är Holländare, han gjorde en cover på Young Girls And Cadillac Cars runt 1986 som också ligger med här. Ganska bra tolkning även om det låter som om karln läspar lite när han sjunger, vid nått tillfälle sjunger han också Jaguars istället för Cars