Hehe, jag har faktiskt väldigt sällan problem med folk som inte kan blända av när jag kör den här bilen.

På bilden är de gula glödljusen och dimljusen igång.
Här kommer ett par bilder till:
Här är alla extraljus igång. I fronten ser vi 4x 9" (220mm) extraljus från Biltema för 199:- styck. Dessa finns med 2 referenstal, 50 och 37,5. Ju högre referens ju längre ljusbild. Jag har 2 utav varje. Ljusbilden på dessa är dock rätt platt tyvärr. Så mina lyser därför lite ovanför varandra. Dessa är konverterade med 70w snabbstartande xenon. Dessa lyser med ca 5000 kelvin (kallvitt). Dessa lyktor har så väl tilltagna hus att ballasten (styrboxen) får plats inuti lykthuset. I dessa sitter dessutom 5w glassockellampor i parkeringsljuset som jag målat med gul glasfärg.
Fram sitter också 2x LED arbetsljus åt sidorna. Dessa är runda och är bestyckade med 6x 3w Epistar LEDdioder. (Epistar är en billigare men ändå rätt bra typ av diod, den lämnar ca 60 lumen per watt). Alltså totalt 18w per lykta. Väldigt bred "diffus" ljusbild. Dessa tänder med helljuset och fungerar som utfyllnad då jag i regel kör med bara det i fronten.
På taket har jag en likadan uppsättning 9" lyktor från Biltema med 70w xenon. Dessutom har jag en så kallad Reachline LEDramp. Detta är en "kinaramp" av högre kvalitét köpt av svensk återförsäljare. Det är en enkelradig typ med stora reflektorer och 10w CREE (den bättre typen av dioder som lämnar upp till 100/120 lumen per watt. Teoretiskt). Den är på 40" / 108cm och har 20 dioder, totalt 200w. 8 av dessa reflektorer (de längst ut) är så kallat flood och har en ljusbild på ca 90 grader. 12 är så kallade spot och ligger på 10 grader. I original hel/halvljus sitter det Philips Blue Vision H4.