Bilfråga!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Ojsan, du har råkat ur för något som på fackspråk kallas "bakaxelframfall" och det är något som är mycket vanligt på speciellt amerikanska bilar som är villaområdeskörda.
Du måste helt enkelt köpa några tuber med axelpadding. Finns på bl a Biltema.
Själva operationen är enkel, gör så här: Skruva av ena bakdäcket (spelar ingen roll vilket) och börja sedan hälla i padding i själva axelröret som hjulet har varit upphängt på. Rikligt med padding! Hela axelröret måste vara fyllt och sluta inte häll förrän det tar stopp. Ofta går det åt många tuber med axelpadding.
Skruva på däcket igen.
Nu måste paddingen sätta sig på rätt sätt. Du kan köra fram och tillbaka på Storgatan i några timmar men bästa resultat får du om du kör i hög fart på någon motorväg i några timmar. Mot Göteborg alltså!
Ojsan, du har råkat ur för något som på fackspråk kallas "bakaxelframfall" och det är något som är mycket vanligt på speciellt amerikanska bilar som är villaområdeskörda.
Du måste helt enkelt köpa några tuber med axelpadding. Finns på bl a Biltema.
Själva operationen är enkel, gör så här: Skruva av ena bakdäcket (spelar ingen roll vilket) och börja sedan hälla i padding i själva axelröret som hjulet har varit upphängt på. Rikligt med padding! Hela axelröret måste vara fyllt och sluta inte häll förrän det tar stopp. Ofta går det åt många tuber med axelpadding.
Skruva på däcket igen.
Nu måste paddingen sätta sig på rätt sätt. Du kan köra fram och tillbaka på Storgatan i några timmar men bästa resultat får du om du kör i hög fart på någon motorväg i några timmar. Mot Göteborg alltså!
-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Vaknat på fel sida?
Vaknat på fel sida?
-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Peugeot har helgjutna bakaxlar i titaniumhärdat stål. Peugeotägare får därmed aldrig axelläckage.
Jomen, så är det.
Peugeot har helgjutna bakaxlar i titaniumhärdat stål. Peugeotägare får därmed aldrig axelläckage.
Jomen, så är det.
-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Vad? Jag har haft en i tre år nu och nästa månad kommer den nya!
Mycket snabbare än din bil!
Vad? Jag har haft en i tre år nu och nästa månad kommer den nya!
Mycket snabbare än din bil!

-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Har jag inte? Vad binder då ihop hjulen, baguetter med skagenröra?
Har jag inte? Vad binder då ihop hjulen, baguetter med skagenröra?
-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Rex:
Nej, det gäller att hålla sig med nya bilar.
Nej, det gäller att hålla sig med nya bilar.

Bilfråga!
Ni kan få vilken tråd som helst att balla ur

-
- Levertransplanterad
Bilfråga!
Spekpanna:
Jag gav Rex ett gott råd och så blev han oförskämd. Vad ska jag göra?
Jag gav Rex ett gott råd och så blev han oförskämd. Vad ska jag göra?