Frågesport !!
-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
ok,vart ju inte så bright på geouy wrote:Jodå, nog ligger Bölänge i Dalarna, Dalarna.

Frågesport !!
Då är väll felet att han påstår att Borlänge ligger i fel län ,
-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
Kolla gärna in "Uy"s hyllning till Borlänge på "youtube" och ni får en upplevelse för livet. Ja, nu kom jag in på något annat här, men jag ville bara säga detta.
Frågesport !!
En liten ledtråd då. Det har att göra med åt vilket väderstreck Borlänge ligger i förhållande till Mora.
Skitarna ska va' lika långa i år
Frågesport !!
Kan han då säga att han far norrut mot Borlänge ??
( På riktigt tycker jag det blir söderut )
Frågesport !!
Jag får ge dig rätt för det svaret!
Han säger ju "så åkte jag UPP till Borlänge", fast Borlänge ligger nedanför Mora. Din tur!

Skitarna ska va' lika långa i år
Frågesport !!
Oj jösses vad ska jag ta för fråga nu då
?
Vad är det Bert karlsson inte hinner hämta själv till studion ??

-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
En pizzaGulf wrote:Oj jösses vad ska jag ta för fråga nu då?

(Han säger ju att han inte hinner hämta en pizza, nä vänta det är ju Bert Fjärt som säger det, innebär detta att jag har fel

Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Frågesport !!
Sysster det är Bärt du . Be dom skicka hit ena pizza till studjon , jag hinner inte hämta själv !
http://www.youtube.com/watch?v=AvhJMrW_hW8
Din tur då PerHummer
Din tur då PerHummer
Last edited by Gulf on 25 Jul 2011, 10:46, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Bara en rättelse,han säger inte sysster,han säger ChristellGulf wrote:Sysster det är Bärt du . Be dom skicka hit ena pizza till studjon , jag hinner inte hämta själv !
Din tur då PerHummer

Frågesport !!
Ja ha he he . Ja det är svårt och höra vad han säger med dom där framtänderna . Han ser ju ut som en bäver

-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
Okay då, då ställer jag då denna fråga:
På plattan "Ain't got no Cadillac" (som jag förövrigt tycker är en av hans bästa plattor
) så spelar han alla instrumenten på alla låtarna förutom på spår nr 12 som då är låten "Wanna know if you" får då är det även andra musiker som medverkar på den låten. Vilka? Jag kan ge er en ledtråd: Dessa har varit med i ett band som Errol har spelat bas i och som även varit förband åt Errol under hans stora Sverige-turné 1982 
På plattan "Ain't got no Cadillac" (som jag förövrigt tycker är en av hans bästa plattor

Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Frågesport !!
Då måste de väl vara LCG 

-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
Jag godkänner svaret eftersom dessa personer var Janne och Anders från bandet LCGELN wrote:Då måste de väl vara LCG![]()
Din tur