Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

wiking
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by wiking »

Att man ställer upp för kompisar gratis.
Skulle inte falla mig in att ta betalt faktiskt.
Och då menar jag utöver bensin om man nu skulle köra egen bil.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Ni har inte hört talas om en ny och fantastisk uppfinning som kallas Taxi.
Om man använder en sådan så behöver ingen vara nykter, helt oslagbart.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by 2meterhansson »

Taxi kan väl vara bra i stockholm där dom finns i överflöd och det bara är 100 meter mellan krogarna, det blir en annan sak ute på landet, där det finns två taxi i hela kommunen och man ska flytta sig 20 mil mellan festplatserna.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

2meterhansson wrote:Taxi kan väl vara bra i stockholm där dom finns i överflöd och det bara är 100 meter mellan krogarna, det blir en annan sak ute på landet, där det finns två taxi i hela kommunen och man ska flytta sig 20 mil mellan festplatserna.
Jo iofs kan det vara så, tänkte faktiskt inte så långt.
E-M
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by E-M »

Sedan blir det beydligt billigare att betala en kompis en slant än en taxichaufför. Alla tjänar på det! Om man liksom är fem pers som lägger en t.ex. tjuga var (utöver bensinen om man nu har egen bil) så tjänar chauffören en fin slant och vännerna tjänar på det för att de slipper att betala en svindyr taxi.
Långis

Fredag igen!

Post by Långis »

Blir det extra körningar och man kör folk som man inte avtalat med innan så brukar de ge en slant, men annars så brukar jag inte få betalt.
man får ju så mycket annat som bensinpengar, gratis inträde mat, kaffe osv. Föraren är ju den viksigaste personen i sällskapet och han ska traditionsenligt behandlas som en kung.

Själv har jag aldrig krävt betalt, utan det är tvärtom oftast passageraren som insisterar...
E-M
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by E-M »

Långpanna wrote:Blir det extra körningar och man kör folk som man inte avtalat med innan så brukar de ge en slant, men annars så brukar jag inte få betalt.
man får ju så mycket annat som bensinpengar, gratis inträde mat, kaffe osv. Föraren är ju den viksigaste personen i sällskapet och han ska traditionsenligt behandlas som en kung.

Själv har jag aldrig krävt betalt, utan det är tvärtom oftast passageraren som insisterar...
Javisst om man får en massa utöver så är ju det lika med pengar, jag menar bara att det är sällan man bara får bensinpengar (eller ingenting alls om man kör en annas bil).
Jungbacka Erik
Site Admin

Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Själv var jag chaufför fyra gånger under min ungdomstid. Jag trivdes bättre som den berusade i framsätet som bytte kassetter en gång i halminutenImage
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by 2meterhansson »

Håller helt med, det finns dom som vill köra bil och det finns dom som vill supa, och jag hör absolut till den senare sorten Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by Eddie »

Jag har kört en hel del och har aldrig tagit betalt för det. Visst att man kan få pengar om skjutsar hem någon men aldrig annars. Klart man är med och super också, men har man inget bättre för sig kan man väl lika gärna köra. Eller så är man bakis och vill absolut inte dricka, då kan man ju också köra.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Jobbar denna helgen också så det händer väl inget speciellt skulle jag tro.
Har ett litet extrajobb på IKEA. Blir väl några tusen extra i månaden hoppas jag.
wiking
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by wiking »

Ikväll kanske jag ska skruva ihop en byrå och två cd-ställ från IKEA, inte dom lättaste grejerna att få ihop alltid.
På helgen ska man vara ledig...
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:några tusen extra i månaden hoppas jag.
Vad skall du göra med dom? Ngt utvecklande för dig hoppas jag? Som gör att du utvecklas som människa.
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

I går var det lungt. Jag drack en och en halv öl (Nej, jag hällde inte bort det jag inte drack, det vore alkoholmissbruk. Deyt var min far som druckit en halv öl, och när han inte orkade hela gav han den till mig) ifall att någon skulle ringa och be mig vara chaufför.

I dag blir det nog också lungt. Jag åt precis en skål kräm, för på helgerna orkar jag inte ställa till någon riktig frukost. Nej, nu ska jag nog gå och skita.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Vad skall du göra med dom?
Hälften sparas, den andra hälften blåser jag på strunt som t ex snabbmat, film, prylar.
Post Reply