Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag har bara läst: åtta, nio "Stig och Grieg", men dessa har varit, enligt min mening, rätt småskojiga. I sista avsnittet, har inte läst det själv, så mötte de två figurerna "sin skapare" och återföddes, som två utav Fergussons grisar. Image

Även, om en del har sagt, att INGEN tecknar likadant som jag gör, så är det nog Alf Woxnerud, som har varit i bakhuvudet och inspirerat mej (Även om mitt tecknade kvinnoideal snarare kommer ifrån Robert Crumb Image). Det här, att rutorna skall vara fyllda med detaljer och, eventuellt, något skoj i bakgrunden.
errrol
Obotlig alkoholist

Noslack-Journalen

Post by errrol »

on 11/19/2008 at 05:13:41, RetepNoslack wrote:Jag har bara läst: åtta, nio "Stig och Grieg", men dessa har varit, enligt min mening, rätt småskojiga. I sista avsnittet, har inte läst det själv, så mötte de två figurerna "sin skapare" och återföddes, som två utav Fergussons grisar. Image

Även, om en del har sagt, att INGEN tecknar likadant som jag gör, så är det nog Alf Woxnerud, som har varit i bakhuvudet och inspirerat mej (Även om mitt tecknade kvinnoideal snarare kommer ifrån Robert Crumb Image). Det här, att rutorna skall vara fyllda med detaljer och, eventuellt, något skoj i bakgrunden. [/quote]

ahhh, stig och grieg var hur rolig som helst, har ett numer när deras första sida visades, då skulle hans granne hjälpa honom med at sryka sina kläder och slog samtidigt ner honom med en jättehammare och då undrare stig om man kunde skära halsen av nån med ett pressveck. eller när han gör omelett, ring 112 om man inte kan se skillnad på giftig svamp för den ene höll på att dö av giftig svamp som han har lagat Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det var en rätt populär serie, "Stig och Grieg", har jag hört och läst. Alf Woxnerud tröttnade dock på figurerna har han berättat över EImageost-korrenspondens.

Jag skall gå in i en tecknarsession över helgen. Jag skall försöka färdigställa ungefär tio sidor på två dagar. Vi får se, om det går vägen. I så fall, så blir tidningen färdigställd på måndag, om inte, så dröjer det några dagar till.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, nu skall jag skicka iväg tidningarna på måndag, så de, förmodligen, skall komma fram på julafton eller juldagen eller rent utav dagen före dessa två dagar.

"Uy:s" och "Spekpannas" kuvert är redan klara för postning. Är det någon mer, som vill köpa min tidning? Så skickar jag med dessa i samma vända. "Errol" eller "E-M", kanske? Eller någon annan? 30-kronor plus tjugo kronor i frakt, brukar jag ta.

Den här gången är tidningen mycket tjockare än den brukar vara sextio sidor (omslaget medräknat), men priset är detsamma. Image
Långis

Noslack-Journalen

Post by Långis »

I förrgår kom så tidningen. Jag har läst halva hittils. Ser ut att vara ett mycket bra nummer.

Stort tack!
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, det är det bästa jag har gjort, hittills. Så lite, lite, nöjd är man ju över den. Hoppas nu bara "Uy" har fått tidningen, också. Han, kanske, är alldeles slut efter jul och nyår.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Nu har jag kommit hem från Gällivare och när jag kom hem låg tidningen snällt och väntade på mig på Tv-bordet. Jag ska börja läsa den i kväll om jag orkar. Jag har bara sovit en-två timmar i natt, så risken finns att jag slocknar direkt jag lägger mig i sängen.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det var bra, det.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

NOSLACK-JOURNALEN,
det senaste numret skall bli klart innan April och det, kanske, är bäst, att ni förbeställer era nummer med en gång innan Åmåls kommunalråd Kurt Svensson köper hela upplagan och kastar dem i sjön.

60-SIDOR tjock tidning, om man räknar med omslaget

Ämnet för den här gången är alla dessa dokussåpor och Realityshows, som har trängt sig in på mediamarknaden.

TÔRPARKUSINERNA råkar inte bara ut för kråkor utan tampas med pillerburkar, bångstyriga bankomater och kärlekskranka fruntimmer

Image

SNUTTAN OCH ERIKSSON firar Lucia, bättre sent än aldrig, Råggan Carlsson kritikserar film, Bo-August Bjärt tillrättarvisar arbetsklassen och chefredaktör Hans Jaarhle svarar på läsarbrev, som vanligt. Stefan Björkman har drabbats utav någon storts förföljelsemani, ty han misstänker, att någon hela tiden filmar honom. Läs sedan den lilla novellen om ägaren utav bensinstationen, som ABSOLUT INTE vill sälja någon BENSIN till sina kunder, utan drar fram det ena svepskälet efter det andra.

KACKEN JOHANSSON skall visa för läsarskaran, hur man skall baka bröd på rätt(?) sätt och man kan väl bara bli förvånad över, hur mycket skada han kan göra med bara mjöl och vatten. För något mer har han inte i degen för då blir det bara "för svårt". Vid detta reportage lyckades han förstöra ett helt kök.

Image

Cecilia Stålhammar och de andra vikingarna drabbas utav Bröderna Bruses vedergällning: vagnar välts, smockorna viner, hus brinner, folk flyr för livet, hela hästar kastas iväg och mitt i allting försöker Eskil njuta utav ett bad(!), men blir ilsken över, att bråket stör hans avslappning. Spännande värre i del två utav äventyret:

Cecilia Stålhammar och de hänsynslösa Bröderna Bruse

Limerickar uti massor, plus den poetiska monologen om, när gammelgubben Leif-Gunnar Fredolin blev bjuden på te hos käringa i grannlyan, men hade problem med magen. "När lille Nisse blir stor" är en liten patisch på en bilderbok utav (jag tror det var) Beatrix Potter, där hela familjen kanin skall gissa, vad yngsta barnet i familjen skall bli, när denne blir stor. Här är det människor istället, men temat är detsamma.

Image

Image

Dessutom något HELT nytt i "Noslack-Journalen"

Tecknar-porträttet

Undertecknad har länge velat göra lite intervjuer med olika tecknare och denna avdelning skall, därför, börja i detta nummer utav tidningen. Först ut är ALF WOXNERUD "pappa" till "Stig och Grieg", "Historiska Historier", "Fergusson", "Roine Blom" och flera andra serier. Han debuterade serietecknarmässigt redan 1979 i tidningen: "Svenska Serier" med just det: "Historiska Historier", där telefonens uppfinnare Graham Bell förekom i den allra första strippen.

Image

Sist, men inte minst: EXPEDITION KYLSKÅP Noslack-Journalens EGNA dokussåpa, där ett gäng kylskåpsvaror filmas uti ett kylskåp tills bara EN matvara finns kvar (inte blivit uppäten) och därmed har vunnit hela skiten.
errrol
Obotlig alkoholist

Noslack-Journalen

Post by errrol »

on 11/19/2008 at 05:13:41, RetepNoslack wrote:Jag har bara läst: åtta, nio "Stig och Grieg", men dessa har varit, enligt min mening, rätt småskojiga. I sista avsnittet, har inte läst det själv, så mötte de två figurerna "sin skapare" och återföddes, som två utav Fergussons grisar. Image

Även, om en del har sagt, att INGEN tecknar likadant som jag gör, så är det nog Alf Woxnerud, som har varit i bakhuvudet och inspirerat mej (Även om mitt tecknade kvinnoideal snarare kommer ifrån Robert Crumb Image). Det här, att rutorna skall vara fyllda med detaljer och, eventuellt, något skoj i bakgrunden. [/quote]

i en serie som går i 91 så har tomten åkt i på polisstationen så i första rutan där man få se stationen så får man se fergusson gå i bakgrunden med en gran,

och i fergusson stog det på en vägg,

"stieg and grieg was here"
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Trevligt, jag ska ta och skicka iväg en beställning när jag fått tag i ett frimärke. Image Jag hade ett, men det lyckades min far lura av mig, för han skulle skicka iväg ett vykort. Men jag ska se om jag kommer ihåg att köpa fler frimärken nästa gång jag är ner på bynn.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Frimärken verkar vara den största bristvaran i "Uys" hem. Man kan nästan tro, att familjen ÄTER sådana. Image

Ja, det stämmer, "Errol." Och Ferguson (Eller i alla fall någon anfader till honom) har, också, suttit i publiken på ett medeltida torneringsspel i ett avsnitt utav "Historiska Historier".
Last edited by retepnoslack on 25 Mar 2009, 08:06, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Nu har jag äntligen fått iväg en beställning. Hoppas du fortfarande har något ex kvar av senaste numret. Anledningen att det tog så lång tid (förutom att jag är seg) var att varje gång jag köpt ett frimärke har min far tiggt åt sig det.
Så när jag köpte för tredje gången köpte frimärken syndade jag mig att klistra på det på ett kuvert så inte min far skulle hinna fråga om jag har några frimärken Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jodå, jag har alla EX kvar, då jag inte hunnit bli klar med den ännu. Det är nästan lite skrämmande, att det skall ta så rysligt långt tid. Numret innan kom ju ut i december förra året, eller vad det var.

Jag har pysslat med så mycket dynga vid sidan om. Jag har försökt, att spåra upp en gitarrist till ett "live-projekt" med figuren "Daschlanns-Karlssôn", jag har skickat in ljudversionen utav "Tôrparkusiner" till olika radiostationer, igen, och jag har skrivit ut ett bokmanus och skickat iväg detta till "Bonniers".

Men jag har fått betalningen och skall skicka iväg blaskan, så fort jag blivit färdig med skräp....eh...jag menar så fort jag blivit färdig med denna formidabla publikation utav förströelse. Det kan ta någon mer vecka.
hakan
Obotlig alkoholist

Noslack-Journalen

Post by hakan »

Hade du nån blaska till salu eller? I så fall får du skicka hit ett ex omedelbart! Image
Post Reply